جگوار ای-تایپ رستومود معرفی شد

جمعه ۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت ای-تایپ یوکی از خودروی کلاسیک جگوار ای-تایپ رستومود رونمایی کرد که پیشرانه آن ۳۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و مجهز به فناوری‌های روز است.
تبلیغات

آیا می‌دانید تفاوت بین رستومود (Restomod) و بازسازی (Restoration) در دنیای خودرو چیست؟ کدام‌یک برای خودروی کلاسیک بهتر است؟ اگرچه این دو اصطلاح اغلب باعث سردرگمی می‌شوند، اما توضیح آن نسبتا ساده است.

بازسازی اساسا به فرآیند ترمیم خودروی کلاسیک و آوردن آن به زندگی دوباره با استفاده از تمام (یا بیش‌تر) قطعات اصلی کارخانه اشاره می‌کند. این فرآیند شامل تعمیر قطعات قابل مشاهده (مانند تریم بدنه، فضای داخلی و غیره) و همچنین قطعاتی که به راحتی دیده نمی‌شوند (مانند سیم‌کشی و قسمت‌های برقی، سیستم تعلیق، ترمز و غیره) می‌شود. نتیجه فرآیند بازسازی، یک خودروی کلاسیک زیبا با قطعات معتبر کارخانه سازنده و با کیفیت اولیه است؛ دقیقا مانند روزی که اولین بار از خط تولید خارج شد.

Jaguar E-Type Restomod / خودروی کلاسیک جگوار ای-تایپ رستومود

رستومود (بازسازی + قطعات مدرن و فناوری)، از پیشرفت‌های شگفت‌انگیز در تکنولوژی خودرو طی ۴۰ سال گذشته به منظور بهبود عملکرد، آسایش و ایمنی خودروی کلاسیک بهره می‌برد. خودروی رستومود همچنان دارای ظاهر بی‌نظیر مدل اصلی است، اما سیستم‌های قدیمی خودرو با بخش‌های مدرن و با کارایی بالا جایگزین می‌شوند.

یکی از مهم‌ترین مواردی که در مدل‌های رستومود برای خودروهای کلاسیک تجویز می‌شوند، کیت تهویه مطبوع و تجهیزات دیجیتال هستند. شرکت‌های مختلف، این کیت‌ها را برای محصولات کلاسیک عرضه می‌کنند و قادر به ارائه رفاه و آسایش بیش‌تر برای مشتریان هستند. بهره‌گیری از کیت تهویه مطبوع و ناوبری ماهواره‌ای، مسافرت‌های طولانی را لذت‌بخش‌تر و خودروی کلاسیک رستومود را قابل اعتمادتر و قابل استفاده‌تر می‌کند.

Jaguar E-Type Restomod / خودروی کلاسیک جگوار ای-تایپ رستومود

 با توجه به این نکات، بیایید نگاهی به خودروی کلاسیک جگوار ای-تایپ (Jaguar E-Type) رستومود بیاندازیم که در حال حاضر به پیشرانه ۶.۱ لیتری خورجینی ۱۲ سیلندر همراه با سیستم تزریق سوخت انژکتوری مجهز شده است. این پیشرانه حدود ۳۰۰ اسب بخار قدرت از طریق جعبه دنده دستی پنج سرعته به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. 

شرکت مسئول این پروژه، به سادگی ای-تایپ یو.کی (E-Type UK) نامیده می‌شود. جگوار ای-تایپ رستومود اکنون از سیستم اگزوز ضد زنگ سفارشی، صندلی‌های راحتی چرم با طراحی جدید، سیستم صوتی حرفه‌ای، دکمه استارت استاپ پیشرانه و بسیاری امکانات دیگر بهره می‌برد. همچنین تعلیق قابل تنظیم و ترمز چهار پیستونی AP Racing در میان امکانات جدید ای-تایپ وجود دارد. به طور کلی، پروژه بازسازی هر دستگاه جگوار ای-تایپ برای تکمیل، بیش از ۳۰۰۰ نفر ساعت، زمان نیاز دارد.

دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات