اپل دعوتنامه مراسم رونمایی از آیفون 2018 در تاریخ ۲۱ شهریور را ارسال کرد

پنج‌شنبه ۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۹
مطالعه 5 دقیقه
اپل امروز به‌طور رسمی دعوتنامه‌ی مراسم رونمایی از سه مدل آیفون ۲۰۱۸ در ۲۱ شهریور را برای رسانه‌ها و مطبوعات ارسال کرد.
تبلیغات

انتظارها به پایان رسید و اپل بالاخره دعوتنامه‌ی رسمی مراسم رونمایی از سه مدل آیفون ۲۰۱۸ را برای رسانه‌ها و مطبوعات ارسال کرد. همانند سال گذشته اپل در سالن گردهمایی استیو جابز در مقر اپل پارک واقع در کوپرتینو میزبان شرکت‌کنندگان اصحاب رسانه خواهد بود، این دومین رویدادی است که Apple در سالن گردهمایی استیو جابز برگزار می‌کند. زمان برگزاری مراسم یاد شده هم مشابه با سال پیش رأس ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی (۲۱:۳۰ به وقت تهران) آغاز خواهد شد.

تصویر دعوتنامه‌ی ارسالی، دایره‌ی برنزی بزرگی را نشان می‌دهد که بی‌شباهت به پردیس جدید اپل پارک نیست. به جز مورد یاد شده، هیچ جزئیات دیگری درباره‌ی محصولات جدید اپل قابل مشاهده نیست. در ادامه‌ی مقاله می‌توانید تصویر کامل دعوتنامه‌ی این شرکت را مشاهده کنید. انتظار می‌رود که طی مراسم اپل از دو مدل آیفون بالارده‌ی مجهز به صفحه نمایش ۵.۸ و ۶.۵ اینچی OLED و یک مدل میان‌رده‌ی مجهز به نمایشگر ۶.۱ اینچی LCD پرده‌برداری شود.

دعوتنامه مراسم آیفون 2018 اپل / Apple iPhone 2018 Event

شنیده‌ها حاکی از آن است که هر سه مدل یاد شده از طراحی بدون حاشیه، قابلیت کنترل با ژست‌های حرکتی، امکان قفل‌گشایی با فیس آیدی و بریدگی بالای نمایشگر مشابه با آیفون ۱۰ بهره خواهند برد. به‌علاوه، قابلیت لمس سه‌بعدی موسوم به 3D Touch حداقل از یکی از مدل‌ها حذف خواهد شد. به نظر می‌رسد که اپل قصد دارد برای اولین بار امکان استریم زنده‌ی مراسم یاد شده را از طریق حساب کاربری توییتر خود برای کاربران فراهم کند. اپل پیش از این فقط در نرم‌افزار Apple Events مخصوص اپل تی‌وی و صفحه‌ی اختصاصی وب‌سایت خود، قابلیت استریم زنده‌ی مراسم را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌داد.

مقاله‌های مرتبط:

    اپل قصد دارد در فصل پاییز امسال از محصولات سخت‌افزاری دیگر خود از جمله، مک‌بوک ایر بازطراحی شده و مک مینی ۲۰۱۸ رونمایی کند؛ اما معرفی آن‌ها در مراسم ۲۱ شهریور اپل دور از تصور است. طبق گزارش‌های منتشر شده از سوی تحلیلگرهای نامدار محصولات اپل، این شرکت در نظر دارد که iPhone مقرون به‌صرفه‌ی ۶.۱ اینچی خود را با رنگ‌بندی متفاوت و گوناگونی برای طیف وسیعی از کاربران عرضه کند. گفته می‌شود که آیفون اقتصادی برخلاف دو مدل بالارده دارای دوربین تکی خواهد بود.

    محصولات پاییزه اپل

    آیفون ۵.۸ اینچی که جایگزینی برای iPhone X سال گذشته محسوب می‌شود، مانند برادر بزرگ‌تر خود دارای دوربین دوگانه خواهد بود. در مورد آیفون ۶.۵ اینچی هم گمانه‌زنی‌های متفاوتی صورت گرفته است. برخی معتقد به وجود دوربین دوگانه و برخی معتقد به قرارگیری دوربین فوق‌العاده قدرتمند سه‌گانه در بخش پشتی آیفون یاد شده هستند. دو آیفون بالارده‌ی اپل در رنگ‌بندی گوناگون و محدودی عرضه خواهند شد.

    دو احتمال قوی برای نام‌گذاری سه مدل آیفون ۲۰۱۸ اپل وجود دارد. در احتمال اول، اپل ممکن است آیفون ۶.۱ و ۵.۸ اینچی را به ترتیب آیفون ۹ و آیفون ۹ پلاس نام‌گذاری کند و آیفون ۶.۵ اینچی را آیفون ۱۰ ۲ (iPhone X II) بنامد. در احتمال دوم هم اپل می‌تواند نام آیفون ۶.۱ و ۵.۸ اینچی را به ترتیب آیفون ۹ و آیفون ۹ پرو بگذارد و نام آیفون ۱۱ (iPhone XI) را برای آیفون ۶.۵ اینچی در نظر بگیرد؛ اما به‌نظر ما، گزینه‌ی اول محتمل‌تر است. البته احتمال نسبتاً ضعیف سومی هم وجود دارد که اپل می‌تواند به ترتیب برای سه مدل یاد شده، از نام‌های آیفون 9، آیفون 9 پلاس و آیفون 9 پرو استفاده کند.

    آیفون 2018 اپل / Apple iPhone 2018

    به احتمال قوی در مراسم ۲۱ شهریور اپل، علاوه‌بر آیفون، شاهد رونمایی از ساعت هوشمند اپل واچ سری ۴ و مدل جدید اپل تی‌وی (Apple TV) هم خواهیم بود. همچنین پرده‌برداری از دو مدل جدید آیپد پرو و ایرفون بی‌سیم اِیرپاد ۲ مشکی هم چندان دور از ذهن نیست. طبق شایعه‌های منتشر شده، ساعت هوشمند Apple Watch سری ۴ بدون تغییر در اندازه‌ی بدنه اصلی، با صفحه نمایش ۱.۵۷ و ۱.۷۸ اینچی بدون حاشیه همراه خواهد بود.

    علاوه‌بر مورد یاد شده، گمانه‌زنی‌هایی درباره‌ی وجود بازخورد لمسی در دکمه‌ی معروف به تاج (Crown) و دکمه‌ی کناری وجود دارد که نوید دکمه‌هایی بدون حرکت فیزیکی و مشابه با دکمه‌ی هوم آیفون 8 را به کاربران می‌دهد. انتظار داریم که بند‌های مدل‌های قبلی اپل واچ با مدل جدید آن به‌طور کامل سازگار باشند. احتمالاً آیپد پرو جدید هم در دو مدل با نمایشگر بدون حاشیه‌ی ۱۱ و ۱۲.۹ اینچی عرضه خواهد شد.

    آیفون 2018 اپل / Apple iPhone 2018

    اپل طبق سنت دیرین خود هم‌زمان با مراسم معارفه‌ی آیفون جدید خود، نسخه‌ی نهایی و عمومی سیستم‌عامل macOS Mojave، iOS 12 ،watchOS 5 و tvOS 12 را منتشر خواهد کرد. کوپرتینونشین‌ها در رویداد کنفرانس ویژه‌ی توسعه‌‌دهندگان WWDC 2018 از نسخه‌ی جدید سیستم‌های عامل‌ خود رونمایی کردند که تاکنون فقط نسخه‌ی بتای آن‌ها در دسترس بوده است. در نهایت طبق معمول برای اطمینان کامل از جزئیات محصولات جدیدی که در رویداد ۱۲ سپتامبر رونمایی خواهند شد، باید صبر پیشه کرد.

    آیفون X اس اپل / Apple iPhone Xs

    میزان جذابیت مراسم رونمایی از آیفون 2018 اپل را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ انتظار چه تغییراتی برای سه مدل جدید گوشی هوشمند اپل دارید؟ به نظر شما نحوه‌ی نام‌گذاری آیفون چگونه خواهد بود؟ لطفاً نظرات خود را در بخش دیدگاه زومیت به اشتراک بگذارید.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات