گوگل مپ، درصد باتری را با دوستان به‌اشتراک می‌گذارد

جمعه ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
یکی از کاربران وب‌سایت ردیت به‌طور اتفاقی متوجه شد که اپلیکیشن گوگل مپ او،‌ اطلاعات باتری را نیز به‌اشتراک می‌گذارد.
تبلیغات

گوگل مپ طی هفته‌های اخیر، چندین ویژگی جدید به پلتفرم خود افزوده است؛ اما کاربران تیزبین و دقیق آن به‌تازگی متوجه مسئله‌ای جدید شده‌اند. اپلیکیشن گوگل مپ در زمان اشتراک‌گذاری اطلاعات مکان فرد در برنامه، درصد باتری را نیز به‌اشتراک می‌گذارد، بدین ترتیب ‌گوگل مپ در صورت نزدیک شدن به زمان پایان شارژ باتری یا پر بودن آن، این موضوع را به فرد منتظر اطلاع می‌دهد؛ تا به این صورت از امنیت و به‌سامان بودن شرایط اطمینان حاصل کند.

این ویژگی، یک سرویس انتخابی درون اپلیکیشن گوگل مپ است؛ بنابراین در صورتی‌ که خودتان تمایل به دادن دسترسی به دیگران نداشته باشید، این اطلاعات به‌اشتراک گذاشته نمی‌شوند. خاطرنشان می‌کنیم که پیش از این نیز از احتمال به‌اشتراک‌گذاری وضعیت باتری با گوگل مپ برای شما نوشته بودیم. یکی از کاربران وب‌سایت ردیت هنگامی که در حال تعقیب رفت‌وآمد همسرش در گوگل مپ بود، متوجه این ویژگی شد. او در پست خود نوشته است:

من مانند هرروز در حال بررسی رفت‌وآمد همسرم بودم تا ببینم چه زمانی به خانه می‌رسد؛ سپس متوجه شدم که درصد باتری او ۸۰ است. پیش از این، گفته‌ای در‌باره‌ی این ویژگی نشنیده بودم.

به‌گفته‌ی وب‌سایت ورج، به‌اشتراک‌گذاری این اطلاعات جدید، ‌دروغ گفتن در مورد پایان یافتن باتری را سخت‌تر می‌کند. اکنون دوستانتان متوجه خواهند شد که دلیل دیر رسیدن شما،‌ تنها دیر حرکت کردن و نادیده‌گرفتن تماس‌های آن‌ها است. دیگر نمی‌توان دیرکرد را توجیه کرد. ویژگی به‌اشتراک‌گذاری مکان، سال پیش در گوگل مپ راه‌اندازی مجدد و جایگزین ویژگی مشابه پیشین به‌نام Google Latitude شد. ظاهرا ویژگی به‌اشتراک‌گذاری مکان در یافتن تلفن‌های گمشده نیز کاربرد دارد. یکی از کاربران توئیتر در پستی نوشته است:

گوشی تلفن کیوی گم شده است. به‌لطف ویژگی اشتراک‌گذاری مکان گوگل مپ می‌دانیم که گوشی در آپارتمان خودمان است؛ اما باتری آن تمام شده و نمی‌توانیم با آن تماس بگیریم.

به ویژگی اطلاعات باتری برای اولین بار در اوایل سال اشاره شده بود. اکنون دیگر می‌دانیم که عملکرد آن چگونه است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات