ویدوئوی تبلیغاتی فولکس واگن پولو، جنجال آفرید

جمعه ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
فولکس‌واگن اخیرا ویدئوی تبلیغاتی نسل جدید هاچ‌بک فولکس‌واگن پولو را منتشر کرد؛ اما این ویدئو جنجال زیادی در بریتانیا به پا کرده و پخش آن ممنوع شده است.
تبلیغات

ویدئوی تبلیغ هاچ‌بک فولکس‌واگن پولو مدل ۲۰۱۸ در محافل بریتانیا سروصدای زیادی به پا کرده است. به تازگی ویدئوی تبلیغاتی نسل جدید فولکس پولو برای پخش در انگلستان ارائه شده بود که با مخالفت اداره استاندارد تبلیغات بریتانیا، پخش این فیلم تبلیغاتی ممنوع اعلام شد. مقامات بریتانیایی تصریح کردند که این ویدئو، بی‌احتیاطی و اتکا به فناوری ایمنی دستیار راننده را ترویج می‌کند. 

آگهی تبلیغاتی فولکس‌واگن پولو پسری را نشان می‌دهد که در کودکی بارها با دوچرخه و موتورسیکلت تصادف‌ می‌کند؛ در ادامه دوران جوانی او را نشان می‌دهد که پشت فرمان فولکس‌واگن پولو ۲۰۱۸ نشسته است و پدرش با چهره عصبی در کنارش قرار دارد. آگهی نشان می‌دهد که سیستم نظارت نقطه کور برخورد نزدیک با کامیون را به راننده جوان اطلاع می‌دهد؛ در حالی که سیستم ترمز اضطراری خودکار به او کمک می‌کند تا از برخورد شدید با عابر پیاده جلوگیری کند. 

فولکس واگن پولو - VolksWagen polo

در این میان ۶ نفر به اداره استاندارد‌های تبلیغاتی (ASA) بریتانیا شکایت کردند و ادعا می‌کنند که آگهی هاچ‌بک فولکس‌واگن پولو با اغراق در مورد مزایای ایمنی خودرو، باعث ترویج رانندگی خطرناک توسط نسل جوان شده است. فولکس‌واگن این ادعاها را تکذیب کرده است و ادعا می‌کند که در ویدئوی تبلیغاتی پولو چنین چیزی وجود ندارد؛ به گفته خودروساز آلمانی، این تنها یک آگهی بازرگانی است و هیچ گاه رانندگی خطرناک، رقابتی، بی‌ملاحظه و غیرمسئولانه را تشویق نمی‌کند و آن را مورد چشم‌پوشی قرار نمی‌دهد. خودروساز آلمانی از طریق صحنه‌های کمدی اغراق‌آمیز این راننده را "بی‌تجربه، بدشانس و مستعد تصادف" توصیف کرده است. 

فولکس‌واگن همچنین اشاره کرد که تبلیغ فناوری‌های ایمنی مانند نمونه تبلیغاتی اخیر، بدون نشان دادن موقعیت‌های بالقوه ناامن غیرممکن است و این شرکت با سازنده ویدئوی تبلیغاتی در این مورد ارتباط برقرار کرده است تا اطمینان حاصل شود که فناوری‌های ایمنی آن‌ها به روشی دقیق و مسئولانه نشان داده خواهد شد.

با این حال، اداره استاندارد‌های تبلیغاتی بریتانیا با اظهارات فولکس‌واگن مخالفت کرد؛ این اداره اعلام کرد که نمایش موقعیت‌های خطرناک رانندگی و بهره‌گیری از فناوری مدرن ایمنی خودرو، به معنای وابستگی به قابلیت‌های ایمنی است که به رانندگان غیرمسئول کمک می‌کند.

بیانیه اداره استاندارد‌های تبلیغاتی بریتانیا به این شرح است:

ما نتیجه گرفتیم که وابستگی به سیستم‌های ایمنی پیشرفته، باعث اغراق در مورد ویژگی‌های ایمنی خودرو خواهد شد و ریتم کلی این ویدئوی تبلیغاتی فولکس‌واگن، رانندگی غیرمسئولانه را تشویق می‌کند که بر خلاف قانون است. آگهی‌های بازرگانی نباید به شکل فعلی ساخته و نمایش داده شوند. ما به فولکس‌واگن توصیه کردیم که نباید با اغراق در مورد مزایای قابلیت‌های ایمنی خودرو، رانندگی غیرمسئولانه را تشویق کند.

ویدئو

دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات