کتاب فراری با قیمتی به اندازه تویوتا کمری، رونمایی شد

جمعه ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
به زودی نسخه نهایی کتاب فراری با قیمت ۳۰ هزار دلار وارد بازار خواهد شد؛ این کتاب نفیس دارای ۵۱۴ صفحه و حاوی اطلاعات نایاب و ارزشمندی درباره تاریخ خودروساز ایتالیایی است.
تبلیغات

نسخه نهایی کتاب فراری (Ferrari Book) تا مهر ماه وارد عرضه خواهد شد و ۳۰ هزار دلار قیمت دارد. درست است که این مبلغ، قیمت تویوتا کمری یا مرسدس بنز CLS دست دوم است، اما خریداران این کتاب هنری می‌توانند به بیش از ۵۱۴ صفحه عکس و اطلاعات ارزشمند از آرشیو فراری دسترسی داشته باشند. در حالی که قیمت کتاب فراری بسیار گزاف است، در جایگاه و جعبه‌ای نفیس شبیه به پیشرانه خورجینی ۱۲ سیلندر فراری قرار می‌گیرد. جعبه کتاب فراری روی پایه‌ای از فولاد کروم دست‌ساز قرار گرفته است، که هدرهای اگزوز یکی از خودروهای مسابقه‌ای فراری در سال ۱۹۶۰ را یادآوری می‌کند.

Ferrari Book / کتاب فراری

این کتاب نفیس همراه با جعبه و پایه آن به عنوان شیئی ارزشمند و کلکسیونی عرضه خواهند شد و ناشر قصد دارد تنها ۲۵۰ نسخه از آن عرضه کند. نسخه نادر کتاب فراری همراه با امضای اشخاصی هم‌چون جان الکان (مالک شرکت فیات کرایسلر و فراری و نوه جیانی آنیلیپیرو فراری (دومین و تنها فرزند باقیمانده انزو فراری) و سرجیو مارکیونه (رئیس فقید فیات کرایسلر و فراری) ارائه می‌شود. مانند کابین خودروهای لوکس، جلد کتاب فراری نیز از چرم دست‌ساز پوشیده شده است. دیباچه این کتاب ارزشمند با عکس‌ها و اسنادی آغاز می‌شود که تاکنون در جایی ارائه نشده است و در متن کتاب نیز به اهداف و چشم‌اندازهای آینده، تاریخچه و میراث اسب خرامان (لوگوی فراری) پرداخته می‌شود.

Ferrari Book / کتاب فراری

اگر ۳۰،۰۰۰ دلار برای خریداران بیش از حد زیاد باشد، نسخه‌ای از کتاب فراری درون جعبه نیز وجود دارد که بدون پایه و با قیمت ۶۰۰۰ دلار عرضه می‌شود. این نسخه ارزان‌تر، به ۱۶۹۷ عدد محدود خواهد شد و تنها با امضای پیرو فراری همراه است؛ البته تفاوتی در محتوای آن وجود ندارد و نباید نگرانی از بابت اطلاعات مندرج در کتاب داشت.

صنعت ساخت کتاب‌های قطور و گرانقیمت در مورد خودروسازان به خصوص فراری، در دنیای غرب سابقه چند ساله دارد. در سال ۱۹۸۸ نیز همین ناشر کتابی با عنوان فراری منتشر کرده بود که در آن سال با فروش عجیبی روبرو شد. این کتاب ۸۵۲ صفحه‌ای همراه با ۳۰ عدد الماس تزئینی روی لوگوی فراری، با قیمت ۲۷۵،۰۰۰ دلار به فروش رسید. البته نسخه ارزان‌تری نیز وجود داشت که با قیمت ۳۷،۵۰۰ دلار عرضه شد.

بنتلی نیز به تازگی یک جلد کتاب ۳۰ کیلوگرمی برای ثبت تاریخچه صد ساله خود آماده کرده است. کتاب بنتلی در سه نسخه و تا سال ۲۰۱۹ عرضه خواهد شد، اما این خودروساز هنوز قیمت آن را اعلام نکرده است. با این حال احتمالا قیمتی کمتر از کتاب فراری نخواهد داشت. 

دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات