استاندارد مصرف سوخت خودروها در آمریکا، فعلا تغییر نمی‌کند

جمعه ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
آژانس حفاظت محیط زیست آمریکا اعلام کرد که تغییری در استانداردهای مصرف سوخت خودروها تا سال ۲۰۲۰ ایجاد نخواهد کرد، زیرا این پیشنهاد به سود مصرف‌کنندگان و به ضرر تولیدکنندگان خودرو است.
تبلیغات

آژانس حفاظت محیط زیست (EPA) ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که تغییری در استانداردهای مصرف سوخت ناوگان متوسط تا سال ۲۰۲۰ ایجاد نکرده است. به گزارش اتوموتیو نیوز، طبق این ادعا خودروسازان باید به جای دستیابی به میانگین ۶.۷۲ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر برای خودروهای عمومی، باید تا سال ۲۰۲۵ به پیش‌بینی قبلی ۴.۷۰ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر برسند. این پیشنهاد قبل از آن که بتواند اجرایی شود، باید بررسی‌های نهایی را پشت سر بگذارد. آژانس حفاظت محیط زیست این پیشنهاد را به سود مصرف‌کنندگان می‌داند.

اتحادیه خودروسازان آمریکا شامل گروهی از جمله بی‌ام‌و، فیات کرایسلر، فورد، جنرال موتورز، جگوار لندرور، مزدا، مرسدس بنز، میتسوبیشی موتورز، پورشه، تویوتا، فولکس‌واگن و ولوو، طی بیانیه‌ای از پیشنهاد آژانس حفاظت محیط زیست ایالات متحده حمایت کرد.

مصرف سوخت خودرو در ایالات متحده

این بیانیه می‌افزاید:

خودروسازان از بهبود مصرف سوخت و انعطاف‌پذیری‌هایی که باعث ترویج فناوری‌های پیشرفته می‌شود، حمایت می‌کنند؛ زیرا اولویت‌های اصلی آن‌ها مقرون به صرفه بودن، قیمت مناسب، ایمنی، شغل و محیط زیست است. با انتشار پیشنهاد آژانس حفاظت محیط زیست، زمان آن فرا رسیده است تا مذاکرات اساسی آغاز شود. ما از کالیفرنیا و دولت فدرال درخواست می‌کنیم که راه‌حل واقعی برای توسعه پایدار استانداردهای بهره‌وری خودرو ارائه دهد که بتواند نیازهای رانندگان آمریکا را نیز برآورده کند.

با توجه به برآوردهای آژانس حفاظت محیط زیست آمریکا، تغییر استانداردهای کنونی مصرف سوخت باعث جلوگیری از افزایش ۱۸۵۰ دلاری هزینه خودروها می‌شود. علاوه بر این، خودروسازان حدود ۲۵۲.۶ میلیارد دلار از کاهش هزینه‌های نظارتی از طریق مدل سال ۲۰۲۹ صرفه‌جویی خواهند کرد.

آژانس حفاظت محیط زیست آمریکا در ادامه برنامه‌های پیشین، قدم بعدی را نیز برداشته است تا بتواند از توانایی اداره منابع هوایی کالیفرنیا برای تعیین استانداردهای جدید در زمینه انتشار گازهای گلخانه‌ای خودروها استفاده کند. اداره منابع هوایی کالیفرنیا از سال ۱۹۷۰ تاکنون در این زمینه تصمیم‌گیری کرده است و چند ایالت دیگر نیز از تصمیمات آن پیروی می‌کنند.

البته این تصمیم آژانس حفاظت محیط زیست، مخالفانی جدی نیز دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به جری براون، فرماندار ایالت کالیفرنیا اشاره کرد. جری براون در توئیتر مخالفت خود را این‌گونه اعلام کرد:

کالیفرنیا با این تصمیم احمقانه به هر شیوه ممکن مقابله خواهد کرد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات