گوگل درباره‌ی قفل‌بودنِ درب یا ورود افراد به خانه شما را مطلع می‌کند

چهارشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
به‌لطف ویژگی جدیدی که به دستیار گوگل اسیستنت اضافه شده، از این پس این دستیار قادر است قفل‌بودنِ درب خانه یا ورود افراد به داخل را به شما اطلاع دهد.
تبلیغات

طبق اعلام گوگل، دستیار صوتی این شرکت و بلندگوی‌های هوشمند گوگل هوم از این پس قادر خواهند بود تا از قفل‌بودنِ درب خانه مطلع شوند. به‌لطف پشتیبانی دستیار گوگل از سیستم‌های حفاظتی هوشمند، اکنون گوگل اسیستنت قادر است از طریق تعامل با سیستم‌های توسعه‌یافته توسط شرکت‌هایی نظیر آگوست اسمارت لاک، اشلاگ سنس اسمارت ددبولت، سسمی لاک و نِست ایکس یِل لاک، از چنین چیزی اطلاع کسب کند.

توسط سیستم‌های یادشده، کاربران می‌توانند به‌واسطه‌ی دستیار Google وضعیت هر قفل را بررسی کرده و از راه دور اقدام به قفل یا بازکردنِ یک درب کنند. در این راه شما می‌توانید با بیان عبارتِ «Hey Google, I'm leaving» که ترک خانه را به گوگل اسیستنت گوشزد می‌کند، به‌صورت خودکار درهای منزل یا محیط کارتان را قفل کنید؛ همچنین با ترک محیط، نور و سیستم برقی نیز خاموش خواهند شد؛ با این حال چنین چیزی نیازمند استفاده از محصولات هوشمند است.

افزون بر این، کاربران می‌توانند به برخی دیگر از دوستان یا اعضای خانواده‌شان نیز دسترسی به قفل‌های خانه را بدهند؛ با این حال با ورود هر یک از این افراد به محیط خانه، شما از طریق اعلانیه متوجه این موضوع خواهید شد.

اهالی مانتین‌ویو برای پیاده‌سازی ویژگی‌های هوشمند در Google Assistant با شرکت‌هایی نظیر نِست کم و آرلو همکاری کرده‌اند. بر این اساس، افراد می‌توانند با درخواست از دستیار گوگل دوربین موردنظرشان را کنترل کنند و از وضعیت آگاهی یابند؛ علاوه بر این امکان انتقال تصویر دوربین‌ به صفحه‌ی تلویزیون از طریق کروم‌کست نیز وجود دارد. باتوجه به این موضوع که دوربین‌های هوشمند نِست از بلندگو بهره می‌برند، شما می‌توانند از آن‌ها برای خبرکردنِ پلیس در مواقع حیاتی استفاده کنید.

سیستم‌های هوشمند و گسترش استفاده از آن‌ها در خانه‌ها و محیط‌های کاری باعث شده تا برخی از وظایف به‌راحتی انجام گیرد. بی‌شک پیشرفت این سیستم‌ها و استفاده‌ی گسترده‌تر از آن‌ها تأثیر به‌سزایی در افزایش ایمنی‌ خانه ایفا خواهند کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات