دوزنبرگ SSJ با قیمت ۲۲ میلیون دلار؛ گران‌ ترین خودروی تاریخ آمریکا شد

سه‌شنبه ۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
یک دستگاه دوزنبرگ SSJ مدل ۱۹۳۵ با قیمت ۲۲ میلون دلار در حراجی پبل بیچ ۲۰۱۸ فروخته شد.
تبلیغات

در حراجی کنکو دلگانس بپل بیچ ۲۰۱۸ مونته‌ری کالیفرنیا (Pebble Beach Concours d'Elegance)، در کنار رکورد تاریخی فروش ۴۸.۴ میلیون دلاری فراری 250GTO، عنوان گران‌ترین خودروی آمریکایی هم به مدلی جدید رسید. یک دستگاه دوزنبرگ SSJ مدل ۱۹۳۵ که بارها در فهرست بهترین خودروهای تولیدی قرار گرفته است، با قیمت ۲۲ میلیون دلار حراج شد.

Duesenberg SSJ / دوزنبرگ

شرکت حراجی Gooding & Co افتخار عرضه‌ی این مدل ارزشمند را داشت. در واقع دوزنبرگ SSJ با قیمت ۲۲ میلیون دلار، علاوه بر گران‌ترین خودروی آمریکا، گران‌ترین خودروی تولیدی پیش از جنگ جهانی دوم هم عنوان می‌گیرد. پیش از این، گران‌ترین خودروی آمریکا، اولین دستگاه تولید شده از شلبی کبرا با قیمت ۱۳ میلیون و ۷۵۰ هزار دلار بود که سال ۲۰۱۶ در حراجی RM فروخته شد. به‌لطف رقابت بین دو کلکسیونر ثروتمند، محصول دوزنبرگ قیمت ۲۲ میلیون دلار را تجربه کرد. تنها دو مدل از دوزنبرگ SSJ با فاصله‌ی محور کوتاه تولید شده است که مدل حراجی، پیش از این در اختیار هنرپیشه‌ی مشهور آمریکایی، گری کوپر بود؛ کلارک گیبل پشت فرمان مدل دیگر SSJ قرار گرفت. SSJ از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر سوپرشارژ با قدرت ۴۰۰ اسب بخار استفاده می‌کند که قدرت آن ۸۰ اسب بخار از مدل استاندارد SJ بیشتر است. مدل SSJ رودستر با استفاده از بدنه‌ی سبک وزن محصول LaGrande، یکی از زیباترین و سریع‌ترین خودروهای دهه‌ی ۱۹۳۰ بود.

Duesenberg SSJ / دوزنبرگ
Duesenberg SSJ / دوزنبرگ
Duesenberg SSJ / دوزنبرگ
Duesenberg SSJ / دوزنبرگ
Duesenberg SSJ / دوزنبرگ

دیوید گودینگ، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت Gooding & Company در جریان حراجی این کروک قدرتمند آمریکایی گفت:

این مدل بی‌نظیر، هر آنچه که وجود آن در یک خودروی شاهکار هیجان‌انگیز است را به‌همراه دارد.؛ زیبایی، کمیاب بودن، اصالت و قدرت خالص. SSJ یکی از بهترین خودروهای تاریخ است که رکورد جدیدی برای مدل‌های تولیدی پیش از جنگ جهانی دوم محسوب می‌شود.
Duesenberg SSJ / دوزنبرگ

علاوه بر گری کوپر، SSJ مالکان مهم دیگری هم داشته است؛ پس از کوپر SSJ به چند کالیفرنیایی دیگر، از یک میلیونر ۲۰ ساله تا یک طراح صنعتی رسید. سال ۱۹۴۹، این مدل دراختیار کلکسیونر پک دی کمرون و سپس به ورزشکار و کلکسیونر معروف، بریگز سوئیفت کانینگهام قرار گرفت تا چند سال در موزه‌ی ارزشمند کانینگهام پارک شود. مقصد بعدی SSJ، در سال ۱۹۸۶ به کلکسیون مایلز کولیر که مجموعه‌ای ارزشمند از خودروهای سال ۱۸۹۶ تا ۱۹۹۵ است، ختم شد.

پس از ۳۲ سال، دوزنبرگ SSJ ارزشمند با مالک جدید خود آشنا خواهد شد. کولیر پس از حراج SSJ گفت:

باور کنید، جدا شدن از این خودروی شگفت‌انگیز آسان نیست؛ این مدل نمونه‌ی خوبی از تاریخ خودروسازی (آمریکا)، سرعت و فریبندگی است. اما مأموریت من، بزرگ‌تر از یک دستگاه خودرو است. در دنیای امروز، ویژگی معنی پیدا کردن و ارزش داشتن خودرو در طول زمان، در تهدید قرار گرفته است.
Duesenberg SSJ / دوزنبرگ

دوزنبرگ SSJ تنها خودروی آمریکایی در ۱۰ مدل برتر حراجی بود؛ تا جایگاه ۲۰ بهترین‌ها، محصولات متنوع ایتالیا و آلمان قرار دارند و تنها در ردیف ۲۱، یک مدل از پکارد دیده می‌شود که با قیمت یک میلیون و ۱۲۷ هزار دلار فروخته شد. برند دوزنبرگ از سال ۱۹۱۳ تا ۱۹۳۷ فعالیت می‌کرد که سری J محصولات آن شامل SJ، SSJ، JN و SJN، آخرین تولیدات آن بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات