مدیرعامل داتیس امرتات، اسپیناس تجارت نیکان و پارس سامتل قشم به اتهام گرانفروشی، دادگاهی شدند

یک‌شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
امروز اولین جلسه‌ی دادگاه رسیدگی به پرونده‌ی متهمان اخلال در نظام اقتصادی برگزار شد و پرونده‌ی سه نفر از کسانی که در زمینه‌ی فروش گوشی با قیمت بالا اقدام کرده بودند، بررسی شد.
تبلیغات

در این جلسه، پرونده‌ی محمد غالب علمداری، مدیرعامل شرکت داتیس امرتات به‌دلیل گرانفروشی به مبلغ ۶۹ میلیارد و ۶۴۹ میلیون و ۷۱۰ هزار و ۴۰ ریال مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین علیرضا سنجری، مدیرعامل شرکت اسپیناس تجارت نیکان به‌دلیل گرانفروشی با تحصیل وجهی به مبلغ ۴۲ میلیارد و ۷۸۴ میلیون و ۹۲۵ هزار و ۶۰۸ ریال و نیز سنباد سفرها، مدیرعامل شرکت پارس سامتل قشم به اتهام گرانفروشی با تحصیل وجه ۳۱ میلیارد و ۶۰۷ میلیون و ۴۲۵ هزار و ۱۴۰ ریال بررسی شد.

سنباد سفرها هیچ کدام از اتهامات را قبول نکرد و گفت زمانی ارز را دریافت کردم که تک‌نرخی شده بود و هر شرکتی که می‌خواست واردات انجام دهد، از همین ارز تک‌نرخی استفاده می‌کرد. در همین راستا ما مبلغی که تخفیف داده شد بود را دریافت کردیم و مبلغی نیز توسط شرکت تامین شد.

وی اعلام کرد که ۱۶ هزار گوشی سامسونگ و نوکیا توسط شرکت ما وارد کشور شده است که بخشی از آن به فروش رسیده و سه میلیون باقی مانده ترخیص شده؛ اما مجاز به فروش نبوده‌ایم.

نماینده دادستان در این جلسه اعلام کرد که سنباد سفرها در فاصله‌ی زمانی سه‌ماهه از طریق واردات کالا ۳۱ میلیارد ریال اضافه بر قیمت مصوب فروش داشته است. وی همچنین با ایجاد فاکتور تقلبی در یک فقره، ۲۱۰ گوشی به‌صورت صوری فروخته است که فرد خریدار اطلاع نداشته فاکتوری به اسم او صادر شده است.

اما متهم این کیفرخواست را قبول نکرد و ادامه‌ی بررسی پرونده به جلسه‌ی بعد موکول شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات