تبلیغ و دفاع از آمازون در توییتر توسط کارمندان این شرکت

یک‌شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
آمازون به تعدادی از کارمندان بخش انبار پول پرداخت می‌کند تا ضمن تبلیغ برای آمازون، از منافع شرکت دفاع کنند.
تبلیغات

تعدادی از کارمندان آمازون در ازای دفاع و تبلیغ از شرکت در توییتر، پول دریافت می‌کنند. با توجه به بررسی‌های انجام‌شده، تاکنون ۱۶ حساب کاربری  توییتری پیدا شده است که توسط کارمندان انبار آمازون راهبرد می‌شوند تا ضمن تبلیغ برای آمازون، از این شرکت نسبت به انتقادها دفاع کنند.

این کارمندان تحت عنوان سفیران آمازون یا FC ambassadors، به توییت‌های انتقادی پاسخ می‌دهند و از آمازون دفاع می‌کنند. به‌گفته‌ی آمازون، این حساب‌های کاربری توسط افراد واقعی و حقیقی اداره می‌شود و به‌هیچ‌وجه از ربات‌های نرم‌افزاری برای پاسخگویی به انتقادها استفاده نمی‌شود. سخنگوی آمازون اعلام کرد:

افرادی که در این پروژه وارد شده‌اند، مدت زمانی طولانی با آمازون همکاری دارند و به‌همین دلیل می‌توانند واقعیت‌ها را براساس آنچه تجربه‌ کرده‌اند، صادقانه با دیگران در میان بگذارند. در تلاش هستیم تا وضعیت واقعی آمازون را به‌ اطلاع مردم برسانیم. سفیران آمازون می‌توانند به مردم در مورد شرکت و اهداف آن توضیح بدهند و ما را در تحقق بخشیدن به آرمان‌ها و اهدافمان یاری کنند.
آمازون

کارمندانی که به‌عنوان سفیران آمازون در پروژه‌ی دفاع و تبلیغ از این شرکت وارد همکاری شده‌اند؛ عموما کارگران بخش بسته‌بندی سفارشات و یا کارمندان بخش مدیریت سفارشات هستند و از آنجایی که با محیط کاری آمازون آشنایی طولانی مدتی دارند، می‌توانند فضای واقعی این شرکت را برای کاربران به‌خوبی توصیف کنند. ظاهرا حساب‌های کاربری ظرف چند هفته‌ی گذشته باز شده است و آمازون به پرسنلی که وارد پاسخگویی به انتقادها می‌شوند، به‌خوبی آموزش داده که چطور باید به هر انتقادی پاسخی نرم و منطقی بدهند. یکی از نویسندگان سایت TechCrunch معتقد است که رویکرد جدید آمازون به ایجاد فضایی خوش‌بینانه کمک می‌کند و شاید پاسخ‌هایی که از طرف کارمندان شرکت به انتقادها داده می‌شود، بتواند منجر به درک بهتر مردم از شرایط آمازون شود. تمام فرآیندهای کاری Amazon به‌صورت شفاف و مشخص انجام می‌شود و توضیحات کارمندان، منجر به شفافیت بیشتر مسائل خواهد شد.

در ماه جولای، کارکنان انبار آمازون در آلمان، اسپانیا و لهستان دست به اعتصاب زدند تا شرایط کاری آنها بهتر شود. درخواست کارگران آمازون، افزایش حقوق و دستمزد بیشتر بود. از سوی دیگر در بخش خرده‌‌فروشی نیز، عملکرد انبارهای آمازون به‌شدت مورد انتقاد قرار می‌گیرد. اغلب پیام‌های اعتراضی به این موضوعات مربوط می‌شود و سفیران آمازون باید بتوانند پاسخی درخور به این مسائل بدهند.

باید دید سفیران آمازون تا چه حد آزادی عمل دارند تا به سوالات پاسخ بدهند و آیا پاسخ‌هایی که برای منتقدان مطرح می‌کنند، پاسخ‌های کلیشه‌ای و مشابه و تکراری است یا واقعا براساس تجربه‌ی فردی خود به انتقادها و سوالات پاسخ می‌دهند؟ جالب است بدانید بعد از رسانه‌ای‌شدن موضوع سفیران آمازون، تعدادی از کارمندان در قسمت بیوگرافی حساب توییتری خود، عبارت FC ambassador را اضافه کرده‌اند تا مشخص شود که به‌عنوان سفیر آمازون مشغول فعالیت هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات