مک لارن 720S GT3 معرفی شد

شنبه ۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
مدل مسابقه‌ای مک‌لارن 720S برای شرکت در مسابقات اتومبیل‌رانی فصل ۲۰۱۹ کلاس GT3، تولید خواهد شد.
تبلیغات

حدود یک سال پیش بود که مقامات مک‌لارن، از تولید نسخه‌ی مسابقه‌ای سوپراسپرت 720S خبر دادند. اخیراً با انتشار تصاویر رسمی این مدل، آغاز تست‌های فشرده برای اطمینان از عملکرد مناسب این مدل تأیید شد. این مدل به‌طور ویژه برای کلاس خودروهای GT3 مسابقات اتومبیل‌رانی طراحی شده است.

McLaren 720S GT3

مک‌لارن با مدل 650S GT3 بیش از ۵۰ پیروزی و قهرمانی تیمی شامل سری استقامتی Blancpain GT و رقابت‌های GT استرالیا کسب کرده است. 720S برای جایگزین شدن با 650S در حال تست فشرده در اروپا، خاورمیانه و آمریکا در دوره‌های استقامتی ۲۴ و ۳۶ ساعته است. در مجموع، نسخه‌ی مسابقه‌ای GT3 این سوپراسپرت جذاب بریتانیایی، نزدیک به ۳۰ هزار کیلومتر مسافت طی خواهد کرد تا سپس وارد مرحله‌ی تولید نهایی شود.همانطور که از تصاویر این مدل مسابقه‌ای مشخص است، در مقایسه با نمونه‌ی جاده‌ای، 720S به باله‌ی بزرگ و اسپلیتر بزرگ‌تر در جلو مجهز شده است. شاید این دو مدل در نگاه ساده چندان متفاوت به‌نظر نرسند، اما بر اساس گفته‌های مهندسان مک‌لارن، نمونه‌ی مسابقه‌ای 720S تا ۹۰ درصد با مدل جاده‌ای تفاوت دارد. پنل‌های فیبرکربن و کامپوزیت کلاس GT3، بازطراحی کف اتاق، سیستم تعلیق مسابقه‌ای و دمپرهای قابل تنظیم از تغییرات 720S در مدل GT3 هستند.

McLaren 720S GT3

رینگ‌های سفارشی با پیچ مرکزی، تایرهای مسابقه‌ای پیرلی، سیستم جک بادی برای تعویض سریع لاستیک‌ها، دیفرانسیل لغزش محدود جدید (LSD) در کنار پیشرانه‌ی ۸ سیلندر V شکل ۴ لیتری توئین توربوشارژ، گیربکس سکوئنشال ۶ سرعته و سیستم انتقال قدرت محور عقب بهینه شده، قرار گرفته‌اند. مشخصات فنی کامل پیشرانه‌ی V8 این مدل اعلام نشده است اما بدیهی است که متخصصان مک‌لارن قلب تپنده‌ی 720S را در سطح استانداردهای خودروهای مسابقه‌ای کلاس GT3، تیونینگ و بهینه‌سازی کرده‌اند.

McLaren 720S GT3

در کنار تمام تغییرات مورد نیاز، سیستم‌ها و موارد ایمنی بر اساس استانداردهای فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی (FIA) در 720S GT3 تعبیه شده است. این موارد شامل رول کیج جدید، کمربند ایمنی مسابقه‌ای ۶ نقطه‌ای، دوربین دید به عقب، رادارها، سیستم تنظیم سریع کنترل چسبندگی و ترمزهای ضد قفل و سیستم بررسی وضعیت باد تایرها می‌شود. مک‌لارن در کلاس GT4 هم با مدل 570S مسابقه می‌دهد که سال گذشته، ۸ پیروزی با این مدل کسب شد.

مک‌لارن 720S GT3 با قیمت ۵۶۴ هزار دلار، از سال آینده برای تیم‌های شرکت کننده‌ در مسابقات GT3 فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی فصل ۲۰۱۹، در دسترس است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات