حضور شرکت‌های ایرانی در جیتکس ارزان می‌شود

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نرم‌افزار اعلام کرد که پاویون رسمی جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه جیتکس دوبی برگزار خواهد شد و شرکت‌های ایرانی با قیمت مناسبی می‌توانند در این نمایشگاه شرکت کنند.

محمدرضا طلایی، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نرم‌افزار اعلام کرد که این اتحادیه با مجوز سازمان توسعه تجارت ایران و با همکاری کمیسیون فناوری اطلاعات و اقتصاد رسانه اتاق بازرگانی و سایر تشکل‌های ICT اتاق بازرگانی ایران و با حمایت مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی، صندوق صادرات، مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فدراسیون فاوای ایران و با اجرای شرکت همایش گستران ایماژ به‌عنوان نماینده رسمى جیتکس در ایران، برای چهارمین سال متوالی پاویون جمهوری اسلامی ایران را در بزرگترین رویداد آسیا و شمال آفریقا برگزار می‌کند.

به‌گفته‌ی وی، سال گذشته پاویون جمهوری اسلامی ایران برای معرفی توانمندی‌های تولیدی و صادراتی فعالان صنعت فاوای ایران در این نمایشگاه برگزار شده و امسال نیز علی‌رغم افزایش نرخ ارز با ارائه‌ی تسهیلاتی با کیفیت سال‌های قبل برگزار خواهد شد. با حمایت سازمان توسعه تجارت برای مشارکت‌کنندگان در پاویون جمهوری اسلامی ایران ۳۰ تا ۵۰ درصد هزینه‌های غرفه به‌صورت یارانه تا سقف ۲۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود، که با توجه به جدیت اتاق بازرگانی ایران، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان توسعه تجارت برای حمایت امیدواریم حضور در نمایشگاه امسال نسبت به سال گذشته اندکی ارزان‌تر تمام شود.

جیتکس

بر اساس گزارش رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نرم‌افزار، ۱۰ شرکت دانش‌بنیان با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ۵ موسسه فرهنگی دیجیتال با حمایت مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال و چهار شرکت فناورانه تحت عنوان پاویون جمهوری اسلامی ایران در این رویداد مهم فناوری منطقه حضور خواهند داشت.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نرم‌افزار ایران درباره‌ی حضور شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه جیتکس به صورت پاویون گفت:

اگر شرکتی بتواند مستقل در نمایشگاه شرکت کند بسیار مناسب است، اما حضور در قالب پاویون نیز مزایایی دارد؛ از جمله اینکه وجود پاویون ایران در این نمایشگاه نشان از فعال بودن صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور در این حوزه است و جنبه‌ی برندسازی دارد. همچنین حضور شرکت‌ها زیر چتر یک پاویون باعث کاهش هزینه‌های حضور در نمایشگاه های تخصصی می‌شود.

وی اعلام کرد که می‌خواهیم با کمترین هزینه در کشور دیگری حضور پیدا کنیم و هزینه‌های بازاریابی و تبلیغات را برای شرکت‌ها کاهش دهیم؛ برنامه‌ی حضور در نمایشگاه‌های تخصصی در بازارهای صادراتی کشورهای هدف، باید بلندمدت باشد؛ نه اینکه یک‌بار در کشور عراق و یک‌بار در افغانستان حضور پیدا کنیم و برنامه‌ی بلندمدتی نداشته باشیم. چرا که در غیر این صورت، فقط سرمایه‌ها را هدر داده‌ایم و عملا برنامه‌ی بلندمدت برای بازاریابی نداشته‌ایم. در سه سال گذشته به‌صورت مستمر در کنار پاویون ایران در نمایشگاه جیتکس، همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار ایران نیز در روز سوم نمایشگاه برگزار شده که امسال نیز برگزار می‌شود و از شرکت‌های خارجی نیز برای شرکت در این همایش دعوت خواهد شد، تا امکان ملاقات های رودررو هم برای شرکت‌های ایرانی فراهم شود.

سى‌وهشتمین نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات جیتکس از ۲۲ تا ۲۶ مهرماه در مرکز تجارت جهانی شهر دوبی در کشور امارات متحده عربی برگزار می‌شود و ۴۷۰۰ شرکت از ۱۰۰ کشور جهان در آن حضور دارند؛ این نمایشگاه بیش از ۱۰۰ هزار بازدیدکننده‌ی تخصصی از ۱۴۰ کشور دارد؛ در نتیجه محل مناسبی برای معرفی پتانسیل‌های صنعت ICT است.

منبع تسنیم

از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده
تبلیغات

بیشتر بخوانید