سوزوکی؛ سودآورترین خودروساز جهان در سه ماهه دوم ۲۰۱۸

شنبه ۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
در پی مشکلات خودروسازان آلمانی به دلیل جنگ تجاری با ایالات متحده، سوزوکی توانست در حاشیه سود خالص طی سه ماهه دوم امسال از بی‌ام‌و پیشی بگیرد.
تبلیغات

بی‌ام‌و که تاکنون به ازای فروش هر خودرو، سود خالص زیادی کسب می‌کرد، این رقابت را به رقیب جدیدی واگذار کرده است. شاید هیچ کسی فکر نمی‌کرد که سوزوکی بتواند در این زمینه از بی‌ام‌و پیشی بگیرد؛ اما آمارهای فروش سه ماهه دوم ۲۰۱۸ نشان می‌دهد که خودروساز ژاپنی دارای بیش‌ترین حاشیه سود حاصل از فروش محصولات بوده است. 

بی‌ام‌و / BMW

مطالعه جدیدی که توسط موسسه ارنست اند یانگ در سایت منیجر مگزین (Manager Magazin) آلمان منتشر شده است، نشان می‌دهد حاشیه سود سوزوکی در سه ماهه دوم ۲۰۱۸ به ۱۱.۸ رسید؛ این در حالی است که این رقم برای بی‌ام‌و به ۱۱.۴ درصد می‌رسد. طبق این گزارش، دایملر (شرکت مادر مرسدس بنز) با ۶.۵ درصد در جایگاه ششم ایستاده‌ است؛ در حالی که گروه خودروسازی فولکس‌واگن با ۶.۵ درصد در رده هفتم قرار گرفت.  البته اگر به حاشیه سود شرکت‌های خودروسازی جهان در مجموع این زمان (۶ ماه نخست ۲۰۱۸) استناد کنیم، بی‌ام‌و با فاصله بسیار کمی بالاتر از رقیب ژاپنی خود قرار می‌گیرد. 

با این وجود، با توجه به محدوده وسیع فروش بی‌ام‌و در مقابل محصولات سوزوکی، چنین آماری بسیار قابل توجه و شاهکاری بزرگ محسوب می‌شود. بی‌ام‌و طیف وسیعی شامل محصولات لوکس و کارآمد با قیمت مناسب و بازارهای هدف متنوع تولید می‌کند، در حالی که سوزوکی از چنین مزیتی بهره نمی‌برد. 

تویوتا

لازم به ذکر است که سوزوکی موقعیت غالبی در بازار رو به رشد هندوستان دارد و تقریبا ۵۰ درصد از تمامی خودروهای مسافری جدید، دارای آرم سوزوکی هستند. این موضوع باعث شده است تا سوزوکی به بالاترین حاشیه سود در سه ماهه دوم امسال دست یابد. البته در زمینه درآمد ناخالص دلاری، تویوتا همچنان پیشتاز است.

پیتر فوس، مشاور ارشد خودرو در موسسه ارنست اند یانگ به منیجر مگزین گفت:

تمام برندهای آلمانی در نیمه اول سال گذشته با "موانع جدی" در فروش مواجه شده‌اند؛ از جمله این موانع می‌توان به کاهش سریع محبوبیت پیشرانه‌های دیزلی، هزینه‌های سرمایه‌گذاری بالا، کاهش ارزش پول و جنگ تجاری مداوم بین چین و ایالات متحده اشاره کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده قبلا تهدید کرده بود که فروش محصولات خودروسازان آلمانی را در این کشور ممنوع می‌کند و تعرفه‌های جدیدی بر واردات فولاد و آلومینیوم از اتحادیه اروپا، مکزیک و کانادا وضع خواهد کرد. فوس اشاره کرد که احتمال دارد این چالش‌ها در نیمه دوم سال جاری نیز ادامه یابد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات