سامسونگ رتبه سوم جهان را در سال ۲۰۱۷ در بخش تحقیق‌وتوسعه کسب کرد

جمعه ۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
براساس آخرین فهرست ارائه‌شده از سوی Ernst & Young؛ سامسونگ در سال ۲۰۱۷، رتبه‌ی سوم جهان را از نظر هزینه کردن در بخش تحقیق و توسعه کسب کرده است.
تبلیغات

براساس آخرین گزارش منتشر‌شده از سوی Ernst & Young، سامسونگ در سال ۲۰۱۷ میلادی موفق شد از نظر میزان سرمایه‌گذاری در بخش تحقیق و توسعه در رتبه‌ی سوم جهان قرار گیرد.

این شرکت کره‌ای با سرمایه‌گذاری ۱۳.۱ میلیارد یورو در بخش تحقیق و توسعه، بعد از آمازون با سرمایه‌گذاری ۲۰.۱ میلیارد یورو، و آلفابت گوگل با سرمایه‌گذاری ۱۴.۸ میلیارد یورو  قرار گرفته است. رتبه‌ی چهارم این فهرست نیز مربوط به شرکت اینتل است که در بخش تحقیق و توسعه، ۱۱.۶ میلیارد یورو سرمایه‌گذاری کرده است. هرچند پیشتر گفته شده بود که آمازون با هزینه ۲۳ میلیاردی رتبه اول تحقیق و توسعه را به خود اختصاص داد.

شاید به‌نظر برسد که اگر سامسونگ چنین هزینه‌ای به بخش تحقیق و توسعه‌ی خود اختصاص داده است، پس خروجی و محصول نوآورانه و خلاقانه‌ی آن کجاست و چرا در خط تولید گلکسی شاهد نوآوری‌های خارق‌العاده‌ای نیستیم؟ اگر دقت کنید متوجه می‌شوید که سرمایه‌گذاری و آمار و ارقام مربوط به سال ۲۰۱۷ بوده‌ است و تنها به بخش تحقیق و توسعه‌ی گوشی‌های هوشمند محدود نمی‌شود. هرچند بخش اعظم این سرمایه‌گذاری در بخش گوشی‌های هوشمند صرف شده ‌است، ولی همه‌ی هزینه‌ها مربوط به گوشی‌های Samsung نیست. البته این اعتقاد وجود دارد که سرمایه‌گذرای‌های انجام‌شده از سوی سامسونگ به‌هدر نمی‌رود و ضایع نخواهد شد. پیش از این نیز کره‌ای‌ها در بخش تحقیق و توسعه هزینه کرده بودند و سرمایه‌گذاری آنها از دست نرفته بود؛ بلکه بعدها شاهد پیشرفت‌های بهتری بودند و در نهایت به‌نفع شرکت تمام شده بود. 

کل هزینه‌های تحقیق و توسعه‌ی مربوط به ۵۰۰ شرکت برتر در سال ۲۰۱۷ با افزایش ۶ درصدی روبرو بوده است و به رقمی برابر با ۵۳۲ میلیارد یورو می‌رسد. ۶۵ درصد از این شرکت‌ها، در سال ۲۰۱۷، هزینه‌های تحقیق و توسعه خود را نسبت به سال قبل افزایش داده‌اند. از بین فهرست ۵۰۰ شرکت، ۱۲۷ شرکت امریکایی بیشترین سرمایه‌گذاری را در بخش تحقیق و توسعه اختصاص داده‌اند و ۷ شرکت برتر که بیشترین سرمایه‌گذاری را در این بخش داشته‌اند، شرکت‌های امریکایی بوده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات