وانت پیکاپ هیوندای‌ سانتاکروز تا سال ۲۰۲۰ تولید می شود

پنج‌شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
هیوندای به تازگی اعلام کرده که قرار است تا سال ۲۰۲۰، پیکاپ این شرکت با نام سانتا کروز، معرفی شود.
تبلیغات

مدیر اجرایی هیوندای، کیونگ سو لی اطلاعات بیشتری در این مورد نداده است. ولی اخبار و شنیده‌ها حاکی از این است که هیوندایی در مراحل نهایی طراحی و تست پیکاپ سانتا کروز قرار دارد.

santa cruz

درحالی که سوالات زیادی بی جواب می‌ماند، ولی مدل تولیدی، کاملا نسخه کانسپت را دنبال می‌کند و تغییر زیادی نخواهد کرد. پیکاپ سانتا کروز احتمالا چیزی شبیه به وانت هوندا از آب درآید. درحالی که هوندا ریجلاین پایه‌ی قیمتی ۲۹۹۹۰ دلاری دارد.

به عنوان شرح بخشی از این تلاش، سانتا کروز روی پلت فرم یک کراس‌اوور به جای یک پلتفرم و سیستم کاملا جدید ساخته خواهدشد. این کار هزینه‌های توسعه را کاهش چشمگیری خواهد داد، ولی سانتا کروز را به یک ماشین سواری بیشتر شبیه خواهدکرد.

با وجود این‌که در نمونه‌ی کانسپت موتور دیزلی نصب شده‌است، ولی انتظار نمی‌رود که موتور دیزلی یکی از انتخاب‌ها در نسخه‌ی نهایی باشد. در عوض دو پیشنهاد برای نصب در نسخه‌ی نهایی وجود دارد که اولی یک موتور چهار سیلندر بنزینی ۱.۶ لیتری با توربو شارژ است که توانایی تولید قدرت ۲۰۱ اسب‌بخار (۱۴۹ کیلووات) و گشتاور ۲۶۴ نیوتون‌متر را داراست. موتور دوم هم یک موتور چهار سیلندر بنزینی ۲.۴ لیتری تنفس‌ظبیعی است که توانایی تولید قدرتی ۱۸۵ اسب‌بخاری (۱۳۸ کیلووات)، و گشتاور ۲۴۱ نیوتون‌متری را دارد. موتور بزرگتر هم‌اکنون روی سوناتا سوار است و موتور کوچکتر هم وظیفه‌ی به پیش راندن النترا مدل اسپرت را بر عهده دارد.

santa cruz

تنها کمی اطلاعات دیگر در مورد این پیکاپ در دسترس است. کارمندان شرکت و اصطلاحا خودی‌ها می‌گویند که سانتا کروز برخلاف عرف مرسوم، به جای بهره‌گیری از وانت‌های سنتی و شاخص موجود در بازار، از کراس‌اوورها استفاده کرده است. هنوز دقیقا مشخص نیست که چه مقدار از طراحی کانسپت سانتا کروز در مدل نهایی وجود خواهد‌داشت، اما به نظر می‌رسد که مدل نهایی طراحی خوبی داشته باشد و بتوان آن را تا سالیان سال زیبا تلقی کرد.

یکی از موارد جالب در این گزارش این است که هیوندای برای سانتا کروز، مصرف کنندگان زیر ۳۰ سال را هدف قرار داده است. به گزارش خبرگزاری رویترز، هیوندای برای کمک به تجدید نظر این خریداران، قیمت ها را مقرون به صرفه نگه می‌دارد. با این اوصاف، هیوندای می‌تواند پیکاپ نیسان که قیمت پایه‌ ۱۹ هزار دلاری دارد، تحت فشار قرار خواهد داد.

santa cruz
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات