رمزنگاری سرتاسری به مکالمات اسکایپ افزوده شد

چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق اعلام مایکروسافت، پیامرسان اسکایپ از این پس از رمزنگاری سرتاسری یا end to end پشتیبانی می‌کند.
تبلیغات

در ماه ژانویه سال جاری میلادی بود که تیم اسکایپ از آزمایش رمزنگاریسرتاسری برای پیام رسانشان خبر دادند. حال این ویژگی در دسترس تمام کاربران این پیام رسان در پلتفرم‌های iOS، اندروید، لینوکس، مک و ویندوز دسکتاپ قرار گرفته تا افراد با امنیت بیشتری مکالمات و گفتگوهای خود را انجام دهند.

با این حال، این ویژگی تنها از طریق بخش گفت‌و‌گوی خصوصی (Private Conversation) در دسترس قرار دارد که فعال‌سازی آن از طریق پروفایل شخصی که قصد گفتگو با آن را دارید، صورت می‌پذیرد. پس از انتخاب این گزینه‌ی دریافت‌کننده‌ی پیام یک لینک دعوت برایش ارسال می‌شود که با کلیک روی آن، هر تماس و پیامی که بعد از آن بین شما و شخص موردنظر رد و بدل شود، از سرتاسری رمزنگاری می‌شود.

با این حال برخی محدودیت‌ها نیز در نظر گرفته شده است؛ به‌عنوان مثال، هر کاربر به‌صورت همزمان تنها می‌تواند یک گفتگوی خصوصی را روی دستگاهش فعال کند؛ همچنین در طی مکالمه کاربر می‌تواند از دستگاه دیگری نیز استفاده کند؛ اما تمام محتویات ارسال‌شده و دریافتی تنها از طریق همان دستگاه قابل دسترسی است و برخلاف حالت عادی، پیام‌هایتان با دستگاه‌های دیگر همگام‌سازی نمی‌شود.

پیش از این نیز اسکایپ گونه‌های مختلفی از رمزنگاری را در پلتفرم خود پیاده‌سازی کرده بود؛ ولی تا قبل از امروز رمزگذاری سرتاسری هرگز در این پیام رسان وجود نداشت. حال به‌لطف این سیستم کاربران با خیالی راحت‌تر و ایمنی بیشتر می‌توانند صحبت‌های مهم را در فضای مجازی انجام دهند و ترس کمتری از رصد شدن توسط شخص ثالث داشته باشند. اگر با اصطلاح سرتاسری آشنایی ندارید، باید بگوییم که در این شیوه، محتوای ارسالی تنها توسط فرستنده و دریافت‌کننده قابل خواندن است. 

تاکنون پیامرسان‌هایی چون آی‌مسیجِ ، مسنجرِ فیس‌بوک و واتساپ از این شیوه استفاده می‌کردند که از این پس اسکایپ نیز به جرگه‌ی آن‌ها خواهد پیوست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات