زوم اپ: Power Shade؛ طعم شیرین نوار اعلانات اندروید 9 را تجربه کنید

سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
با اپلیکیشن Power Shade، نوار اعلانات اندروید 9 را با همان طراحی و کارایی در دستگاه‌های قدیمی‌تر تجربه کنید.
تبلیغات

پس از مدت‌ها انتظار، اندروید ۹ با نام پای به‌صورت رسمی در دسترس کاربران قرار گرفت و علاقه‌مندان توانستند ویژگی‌های جدید این نسخه‌ را شخصاً تجربه کنند.

با این حال یکی از جذاب‌ترین تغییرات و شاید بزرگ‌ترین تحولی که این نسخه نسبت به نسخه‌های پیشین داشت، تغییر طراحی در بخش‌های گوناگون سیستم‌عامل اندروید بوده که جلوه‌ی تازه‌ای به آن بخشیده است. یکی از بخش‌های که تغییرات یادشده نمود بیشتری در آن داشته، قسمت نوار اعلانات بود که اکنون از دکمه‌های با طراحی دایره‌ای استقبال می‌کند؛ همچنین شکل کلی اعلانات، تغییراتی را نسبت به گذشته تجربه کرده است.

از آنجا که شیوه‌ی جدید نمایش اعلانات در اندروید پای به مذاق بسیاری از کاربران خوش آمده، توسعه‌دهندگان نیز بیکار ننشسته‌اند و برای انتقال این تجربه‌ی جدید، دست به‌‌کار شده‌اند. Power Shade نام اپلیکیشن جدیدی است که توسط گروه Treydev توسعه یافته تا تجربه‌ی نوار اعلانات اندروید پای را برای کاربران نسخه‌های قبلی این سیستم‌عامل به ارمغان آورد.

هنگامی که برای اولین‌بار به محیط Power Shade وارد می‌شویم، طراحی جذاب و در عین حال ساده‌ی آن توجه را به خود جلب می‌کند. خوشبختانه این اپلیکیشن به‌گونه‌ای توسعه یافته که به کاربر اجازه‌ی شخصی‌سازی جزءبه‌جزء نوار اعلانات را می‌دهد؛ از رنگ قسمت تنظیمات سریع بگیرید تا رنگ‌بندی اعلانات به تفکیک اپلیکیشن، همگی قابل شخصی‌سازی هستند.

برای Power Shade چهار دسته‌بندی در نظر گرفته شده تا کاربر در هر یک از آن‌ها، نوار را به دلخواه سفارشی‌سازی کند.

دسته‌ی نخست Trigger نام دارد که کاربر می‌تواند در آن، ژست‌های حرکتی را تعریف کند؛ به‌عنوان نمونه، با سوایپ از وسط صفحه‌نمایش به سمت پایین، نوار اعلانات ظاهر می‌شود و دیگر نیازی نیست تا انگشت را به بالای صفحه‌نمایش برد. دسته‌‌ی بعدی Colors‌ است و همان‌طور که از نامش پیداست، می‌توان رنگ‌های اجزای مختلف نوار اعلانات را در آن به‌ دلخواه تنظیم کرد. سومین دسته‌بندی، Layout نامیده می‌شود که امکان تغییر مکان المان‌ها را به کاربر می‌دهد؛ با این وجود اکثر ویژگی‌های این قسمت نیازمند نسخه‌ی پرو است که باید آن‌ها را با پرداخت ۴.۹۹ دلار فعال‌سازی کرد. در انتها نیز به Extras می رسیم که اجازه‌ی انتخاب تصویر به‌عنوان پس‌زمینه‌ی نوار اعلانات و برخی دیگر از تنظیمات را به کاربر می‌دهد.

زوم اپ / Power Shade
زوم اپ / Power Shade
زوم اپ / Power Shade

با این حال یکی از نقاط ضعف این اپلیکیشن، ناسازگاری آن با قسمت لاک‌اسکرین است؛ بنابراین امکان دسترسی به این نوار در بخش یادشده وجود ندارد و نوار اعلانات پیش‌فرض به‌جای آن نمایش داده می‌شود. افزون بر این، امکان فعال‌سازی مستقیم برخی از ویژگی‌ها از طریق نوار نوتفیکیشن وجود ندارد؛ به‌عنوان مثال، با لمس آیکون بلوتوث به‌جای فعال‌سازی فوری آن، کاربر به قسمت تنظیمات هدایت خواهد شد؛ طبق گفته‌ی توسعه‌دهنده، فقط گوشی‌های روت‌شده به این امکان دسترسی دارند.

نکته‌ی جالب درباره‌ی Power Shade این است که ویژگی‌های آن تنها به بخش ظاهری خلاصه نمی‌شود و اپلیکیشن یادشده سازوکار این بخش مهم گوشی را نیز دستخوش تغییر می‌کند. به‌عنوان نمونه، کاربران با یک سوایپ ساده به سمت راست یا چپ می‌توانند درست مانند اندروید ۹، اعلانات را برای مدت زمان مشخصی ساکت کنند؛ علاوه‌بر این، ویجت موسیقی که ترانه‌ی در حال پخش را در قسمت اعلانات به نمایش در می‌آورد نیز ظاهری و عملکردی مشابه نسخه‌ی اصلی دارد.

توسعه‌دهنده‌ی این اپلیکیشن در صفحه‌ی گوگل‌پلی نوشته است:

پیشرفته‌ترین نوار اعلانات! با شخصی‌سازی نوار اعلانات طبق سلیقه‌تان، این بخش را برجسته جلوه دهید.ویژگی‌های کلیدی:شخصی‌سازی کاملِ رنگ‌هااعلانات قدرتمندپاسخگویی سریعپنل تنظیمات سریع

تاکنون این برنامه بیش‌از ۵۰ هزار بار از طریق گوگل‌پلی دریافت شده است و مؤفق شده از بین ۹۱۹ رأی، امتیاز ۴ را کسب کند.

دانلود اپلیکیشن

پلی‌استور

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir به زومیت معرفی کنید

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات