غلبه بر چالش تنهایی، زمانی که کار کردن در خانه را تجربه می‌کنید

دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
انزوا و تنهایی، یکی از بزرگ‌ترین مشکلات افرادی است که کار خود را با هماهنگی شرکت به خانه منتقل کرده‌اند یا اصولاً دورکار هستند.
تبلیغات

ممکن است کار کردن در خانه را یک وضعیت رؤیایی بدانید. این فرصت به شما اجازه می‌دهد از ترافیک روزمره اجتناب کنید و به مشکلات همیشگی زندگی اداری پایان دهید. اما درعین‌حال این سبک کار، شما را از تعاملات الهام‌بخش و آموزنده نیز محروم می‌کند (مریسا میر به همین دلیل دورکاری را در شرکت یاهو ممنوع کرد). در برخی موارد ممکن است منزوی شوید و حس کنید از دنیای کار، حذف‌شده‌اید.

در شرایطی که تمام‌وقت در خانه کار می‌کنید ،چگونه باید بر تنهایی خود غلبه کنید و با همکاران دیگر، روابط مثبتی برقرار کنید؟

دوری کلارک، مشاور بازاریابی در پست جدید خود سه اصل را ذکر می‌کند که به رهایی از انزوا، افزایش بهره‌وری و ارتباط با همکاران باانگیزه کمک می‌کنند.

نکته‌ی اول: ازآنجاکه شما به‌طور فیزیکی با همکاران معاشرت نمی‌کنید، بسیار مهم است که به یک انجمن آنلاین از متخصصان همفکر ملحق شوید. شما در این گروه‌های گفتگو می‌توانید موفقیت و چالش‌های خود را به اشتراک بگذارید و سؤالات مهم و حساسی بپرسید. هرچه پراکندگی جغرافیایی اعضای گروه بیشتر باشد، آن‌ها بدون احساس رقابت و باصداقت بیشتری به شما کمک می‌کنند.

 Work Entirely from Home

نکته‌ی دوم: برای افرادی که در خانه کار می‌کنند، فناوری‌های ویدیویی بسیار مفید واقع می‌شود. ترجیحاً بجای تماس تلفنی، از اسکایپ یا ابزارهای مشابه استفاده کنید تا مخاطب خود را ببینید. به‌این‌ترتیب شما زبان بدن مخاطب را درک می‌کنید و مطمئن می‌شوید که آن‌ها نیز شما را به خاطر می‌سپارند. به‌علاوه تعاملات شخصی و عینی‌تری خواهید داشت.

بسته به ترجیحات خود شما، می‌توانید برنامه‌ریزی کنید که در طول یک روز، جلسات ویدیویی محدودتری را با مشتریان و همکاران برگزار کنید، یا اینکه تعداد زیادی تماس ویدیویی را در یک روز انجام دهید. پس از مدتی متوجه می‌شوید که کدام روش کارایی و خلاقیت شما را فزایش می‌دهد.

درنهایت، با هماهنگی همکاران خود، سعی کنید زندگی شخصی آن‌ها را بهتر بشناسید. وقتی در خانه کار می‌کنید، معمولاً فکر می‌کنید احوالپرسی و معاشرت‌های ساده با دیگران، نوعی اتلاف وقت است. شاید تصور کنید تمام گفتگوها باید پیرامون کار صورت بگیرد. اما این ایده اشتباه است.

 Work Entirely from Home

رابرت چیالدینی، روانشناس برجسته می‌گوید گرچه معاشرت‌های روزمره بی‌اهمیت به نظر می‌رسند، اما درواقع مهم‌ترین منبع آرامش ما هستند. یکی از مشکلات جوانان امروزی این است که دیگر علاقه‌ای ندارند به‌صرف نیاز به روابط اجتماعی، با دیگران در مورد موضوعات ساده و مشترک صحبت کنند. صحبت‌هایی که مقدمه‌ی تعاملات آینده است. چیالدینی در یکی از تحقیقات خود، از دو گروه از دانشجویان MBA خواست که از طریق ایمیل با یکدیگر مذاکره کنند. این دانشجویان همدیگر را نمی‌شناختند. گروه اول باید محتوای ایمیل را با موضوعات کسب‌وکار شروع می‌کردند و گروه دوم کار خود را با تعاملات شخصی آغاز می‌کردند. نتایج تحقیقات نشان می‌داد که تنها ۵۵ درصد از دانشجویان گروه اول در عقد قرارداد موفق بودند. این آمار در گروه دوم به ۹۰ درصد می‌رسید. به‌علاوه معاملات گروه دوم ۱۸ درصد سودمندتر از گروه اول بود (سود متقابل برای هر دو طرف قرارداد).

همان‌طور که مطالعات چیالدینی نشان می‌دهد، وقتش شما فرد یا افرادی را دوست داشته باشید، آن‌ها را متقاعدکننده‌تر می‌بینید. تعاملات شخصی و شناخت نزدیک افراد، این پروسه را تسریع می‌کند.

بنابراین پیش از شروع جلسه، از همکاران بپرسید تعطیلات خود را چگونه گذرانده‌اند، در مورد مسابقات ورزشی چه فکر می‌کنند و نظیر آن. این جزئیات کوچک، تأثیرات فوق‌العاده‌ای دارند و راه روابط مؤثر حرفه‌ای آینده را برای شما باز می‌کنند.

حس تنهایی، یکی از اجزای طبیعی و اجتناب‌ناپذیر کارکردن از خانه است. توجه داشته باشید که همه‌ی تعاملات اجتماعی، لزوماً در معاشرت با انسان‌ها معنا نمی‌گیرد. تحقیقات مشترک دانشکده‌ی بهداشت عمومی هاروارد و بنیاد رابرت وود جانسون نشان می‌دهد ۸۷ درصد از افرادی که استرس شدید را تجربه می‌کنند، پس از وقت گذراندن با حیوانات خانگی تا حد زیادی بهبود می‌یابند. این راهکار برای افرادی که از خانه کار می‌کنند نیز مفید واقع می‌شود.

شما با دنبال کردن ۳ استراتژی ذکرشده، به‌طور حتم ارتباط معنادار و مثبتی با همکاران خود برقرار می‌کنید، حتی اگر هرروز آن‌ها را نبینید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات