واتساپ از کاربران تجاری خود پول دریافت می‌کند

پنج‌شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
از زمانی که واتساپ توسط فیسبوک خریداری شده، هیچ‌گونه درآمدی از این برنامه نداشته‌است. حالا فیس‌بوک تصمیم دارد یک جریان درآمدی از طریق کسب و کارها برای واتساپ به جریان بیندازد.
تبلیغات

واتساپ در حال راه‌اندازی ابزار پرداخت جهت استفاده‌ی کسب و کارها از آن برای ارتباط با مشتریان است. این کار به مالک اصلی واتساپ، یعنی فیسبوک، امکان می‌دهد از این اپلیکیشن درآمد داشته‌باشد؛ چرا که فیسبوک بعد از حذف هزینه ثبت‌نام جریان درآمدی از واتساپ نداشته‌است.

شرکت‌ها قادر خواهند بود سرویس‌ها و اطلاعاتی نظیر تاریخ‌های تحویل و غیره را از طریق این پلتفرم به مشتریان خود ارائه دهند. در مقابل کسب‌و‌کارها مبلغی را در زمان تایید تحویل پرداخت می‌کنند. مبالغ پیام‌ها بسته به کشوری که خدمات در آن ارائه می‌شود، بین ۰.۵ تا ۹ سنت متغیر است. این خدمات ممکن است به‌صورت اتوماتیک یا به‌صورت دستی توسط مسئول امور مشتری انجام شود.

قیمت‌ها نشان می‌دهد این خدمات گران‌تر از خدمات ارسال پیامک متنی است. همچون سایر پیام‌های ارسالی در واتساپ، این پیام‌ها نیز رمزگذاری می‌شود. به این مفهوم که خود واتساپ نیز نمی‌تواند به متن آن‌ها دسترسی داشته‌باشد. با این‌حال مجله وال استریت گزارش داده‌است که شرکت‌ها اجازه دارند پیام‌ها را جای دیگری به‌صورت رمزگشایی شده ذخیره و نگهداری کنند.

شرکت حمل و نقل اوبر، فروشگاه آنلاین Wish و سرویس مسافرتی Booking.com جزو اولین شرکت‌هایی هستند که از امکانات جدید واتساپ استفاده می‌کنند.

فیسبوک در سال ۲۰۱۴ مبلغ ۱۹ میلیارد دلار برای خرید واتساپ پرداخت کرد. از آن زمان تاکنون درباره‌ی چگونگی کسب درآمد فیسبوک از طریق واتساپ ابهامات بسیاری وجود داشت. این تغییر سه ماه پس از اینکه مدیر پیشین واتساپ اعلام کرد شرکتی را که هم‌بنیان‌گذاری کرده بود ترک می‌کند، اجرا می‌شود.

نظر شما درباره‌ی این تصمیم چیست؟ در بخش کامنت‌ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات