آیپد پرو 2018 اپل بدون حاشیه و مجهز به Face ID‌ خواهد بود

پنج‌شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
بررسی‌های صورت‌گرفته روی نسخه‌ی آزمایشی پنجم iOS 12، حکایت از عرضه‌ی آیپد پرویی با حاشیه‌های باریک و سیستم Face ID‌ دارند.
تبلیغات

پیش‌بینی می‌شود که اپل در سال جاری میلادی، نسخه‌ی جدیدی از آیپد پرو را روانه‌ی بازار کند. شایعات حکایت از آن دارند که نسخه‌ی جدید تبلت‌های سری Pro کوپرتینونشین‌ها فاقد کلید هوم خواهد بود؛ ضمن اینکه حاشیه‌های نمایشگر باریک‌تر شده و درست مانند آیفون ۱۰، سیستم احراز هویت Face ID، جایگزین حسگر اثر انگشت خواهد شد.

حال، در نسخه‌ی آزمایشی پنجم سیستم‌عامل iOS 12، آیکونی شناسایی شده است که عرضه‌ی آیپدی با حاشیه‌های باریک در فصل پاییز را تأیید می‌کند، این آیکون بخشی از رابط کاربری در قسمت میزان مصرف باتری است و آیپدی را با حاشیه‌های باریک و بدون کلید هوم نشان می‌دهد. خاطرنشان می‌کنیم که در گذشته نیز آیکون کوچکی در نرم‌افزار اسپیکر هوشمند هوم‌پاد، عرضه‌ی آیفونی با حاشیه‌های باریک را تأیید کرد.

آیکون آیپد پرو با حاشیه‌های باریک

در آیکون به‌دست آمده از سیستم‌عامل iOS 12، خبری از بریدگی نمایشگر نیست؛ بنابراین به‌نظر می‌رسد که آیپد پرو ۲۰۱۸، برخلاف آیفون‌های جدید، دستگاهی با حاشیه‌های یکدست و بدون بریدگی نمایشگر خواهد بود. شما می‌توانید در تصویر زیر، آیکون‌های مربوط به آیپد بدون حاشیه و آیپد عادی را در کنار هم مشاهده کنید، براساس این تصویر، به‌وضوح می‌‌توان به خلاء کلید هوم و باریکی حاشیه‌های نمایشگر در آیپد جدید پی برد.

نام آیکون یادشده، iPad عنوان شده و در نسخه‌ی آزمایشی پنجم به iOS 12‌ اضافه شده، ضمن اینکه در سیستم‌عامل هیچ اشاره‌ای به آن نشده است؛ بنابراین به‌وضوح می‌توان پی برد که با یکی از محصولات آینده‌ی Apple، طرف هستیم؛ محصولی که به‌احتمال زیاد، iPad Pro 2018 خواهد بود. گفته می‌شود که این تبلت در فصل پاییز روانه‌ی بازار خواهد شد. اسناد دیگری نیز در iOS 12 وجود دارد که حکایت از برنامه‌ی اپل برای اضافه‌کردن قابلیت پشتیبانی از Face ID در حالت افقی دارد؛ در حالی که براساس شایعات پیشین، سیستم تشخیص چهره‌ی آیپد تنها در حالت افقی عمل خواهد کرد.

کد فیس آیدی در آیپد پرو

متدی در تنظیمات Accessibility که وجود Face ID در آیپد پرو جدید را تأیید می‌کند

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات