جهرمی: گوشی‌های مسافری به شکل دست‌دوم به کشور وارد شده‌اند

پنج‌شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳
مطالعه 2 دقیقه
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شبکه‌ی اجتماعی توییتر اعلام کرد که اکثر گوشی‌های مسافری، دست‌دوم هستند و از کشورهای حاشیه خلیج فارس وارد کشور شده‌اند.
تبلیغات

محمد جواد آذری جهرمی با ارسال توییتی اعلام کرد:

تأمین ارز برای واردات تلفن همراه هنوز با مشکلاتی مواجه است، اما منتظر رفع توقیف گوشی‌های موجود در بازار هم هستیم. احتکار هم مزید بر علت است. برای رفع مشکل از سازمان‌های مسئول پیگیرم؛ اما فعلاً برای آنها اولویت‌های مهم‌تری از تلفن همراه وجود دارد. البته در طرح ثبت تلفن همراه اطلاعاتی از شبکه‌ی توزیع و یا انبارها موجود نیست و اولتیماتوم برای زمان رجیستری گوشی‌هایی که در انبار مانده صرفا باعث می‌شود گوشی‌‌ها یک‌بار فعال و مجدداً به چرخه‌ی احتکار بازگردند.

وزیر ارتباطات گفت که امروز به یکی از مراکز فروش گوشی تلفن همراه به شرق تهران رفته، گوشی موجود بوده اما قیمت‌ها اجازه‌ی خرید به بسیاری را نمی‌داد. جهرمی درباره‌ی جلوگیری از واردات گوشی‌های مسافری به کشور گفت:

علتی که ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خواهان جلوگیری از واردات گوشی تحت عنوان مسافری شده است، رعایت حقوق مصرف‌کننده بود. مطابق گزارش‌ها، اکثر گوشی‌های واردشده تحت عنوان مسافری، گوشی‌های دست‌دوم کشورهای حاشیه خلیج فارس هستند که نوسازی ظاهری شده‌اند.

وزیر ارتباطات در پی احتکار گوشی‌های موبایل که باعث کسادی بازار شده، دیروز با ارسال نامه‌ای به دادستانی کل کشور، راهکاری پیشنهاد کرد مبنی بر اینکه برای مقابله با احتکار ابتدا باید تکلیف بازار و نحوه‌ی تأمین ارز مشخص و بازار ارز تثبیت شود. در این شرایط است که احتکارکنندگانی که به‌دنبال سودجویی هستند، با منطقی شدن شرایط اقدام به عرضه محصولاتشان می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات