آیفون X پلاس در حالت افقی شبیه آیپد عمل خواهد کرد

پنج‌شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
آیفون ۱۰ پلاس که قرار است بزرگترین آیفونی باشد که تاکنون عرضه شده است، در حالت افقی رابط کاربری مشابهی با آیپدها دارد.
تبلیغات

اخیرا تصاویری از سه گوشی آیفون که قرار است تا چند ماه دیگر معرفی شوند منتشر شد و از آنجایی که یکی از این سه مدل بزرگترین آیفونی است که تا کنون تولید شده است، ظاهرا دستخوش تغییراتی در رابط کاربری شده است.

بر اساس اطلاعاتی که از جدیدترین نسخه‌ی بتای iOS 12 به‌دست آمده است، اپل قصد دارد رابط کاربری آیفون ۱۰ پلاس ۶.۵ اینچی در حالت افقی را مشابه آیپد طراحی کند. iOS 12 سیستم‌عامل پیش‌فرض گوشی‌های امسال Apple خواهد بود که می‌توانید از اینجا نگاه نزدیک ویدیویی زومیت به آن را تماشا کنید.

تصاویری که در زیر مشاهده می‌کنید اسکرین‌شات‌های گرفته‌شده از یک شبیه‌ساز اجرای نسخه‌ی بتای iOS 12 را نشان می‌دهند. همان‌طور که می‌بینید آیفون ۱۰ پلاس که هنوز نام آن به‌طور رسمی تأیید نشده است، وقتی در حالت افقی قرار بگیرد نسبت به سایر آیفون‌ها، مثلا آیفون ۱۰، اطلاعات بیشتری را نمایش می‌دهد.

رابط کاربری آیفون X پلاس

در حالی که سایر آیفون‌ها صرفا نمایی افقی از محیط کاربری اپلیکیشن، شامل همان محتوایی که در حالت عمودی وجود دارد را نمایش می‌دهند، iPhone 10 Plus در حالت عمودی همانند آیپدها، رابط کاربری دوبخشی خواهد داشت. در مثال‌هایی که می‌بینید، اپلیکیشن پیام‌ها فهرستی از گفتگوهای شما را در سمت چپ و محتوای آن‌ها را در سمت راست نمایش می‌دهد. همچنین، اپلیکیشن تقویم، نمایش ماه‌ها را در سمت چپ و نمایی از رویدادهای هرماه را در سمت راست به‌تصویر می‌کشد.

این امکان، تجربه‌ی کاربری را ارتقاء خواهد داد؛ زیرا مثلا در پیام‌ها برای اینکه وارد گفتگوی دیگری شوید، نیازی به برگشت به صفحه‌ی قبل نخواهید داشت و کافی است روی گفتگوی موردنظر در سمت چپ تصویر بزنید تا صفحه‌‌ی آن در سمت راست نمایان شود. این موضوع در خصوص تاریخ‌های مختلف تقویم نیز صدق می‌کند.

مسلما، آیفون ۱۰ پلاس به‌دلیل بزرگ بودن در حالت عمودی نیز اطلاعات بیشتری را نسبت به سایر آیفون‌ها نمایش می‌دهد؛ اما در اینجا صحبت از نمایش چند خط بیشتر از یک گفتگو نیست؛ بلکه رابط کاربری به‌شکل قابل‌توجهی تغییر می‌یابد.

پیش‌تر شایعه شده بود که رزولوشن صفحه‌ی آیفون ۱۰ پلاس ۱۲۴۲ در ۲۶۸۸ خواهد بود که این موضوع در یافته‌های شبیه‌ساز iOS 12 موردتأیید قرار گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات