فراری، روشی جدید برای رنگ آمیزی بدنه خودرو ابداع کرد

پنج‌شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
فراری که در تولید محصولاتی باکیفیت رنگ عالی مشهور است، از ابداع روشی جدید برای رنگ‌آمیزی بدنه خودرو خبر داد که علاوه بر کاهش هزینه، کیفیت بسیار خوبی دارد.
تبلیغات

به یک مدل خودروی معمولی و قرمز رنگ با عمر تقریبی ۲۵ سال نگاهی بیاندازید و رنگ آن را کمی بررسی کنید. ممکن است با کمی دقت بتوان مقداری ساییدگی، رنگ‌پریدگی و آفتاب‌سوختگی در رنگ بدنه مشاهد کرده که گاهی اوقات با مقداری واکس در صافکاری برطرف می‌شود. گاهی اوقات این نقص برطرف نمی‌شود که البته، بستگی به کیفیت رنگ‌آمیزی توسط سازنده دارد. فقط خودروسازان برندهای لوکس، از فناوری رنگ‌آمیزی مناسب بهره می‌برند و به همین دلیل، رنگ خودرو همیشه به عنوان لایه محافظ برای پوشش بیرونی عمل نمی‌کند.

برخی خودروسازان تلاش می‌کنند تا فرآیند رنگ‌آمیزی جدیدی ابداع کنند تا به خوبی از لایه رنگ، ظرافت و زیبایی خودرو محافظت کند. این فناوری برای شرکتی فعال در زمینه تولید خودروی سوپراسپرت گرانقیمت مانند فراری، بسیار ضروری به نظر می‌رسد. سوپراسپرت‌ساز اصیل ایتالیا، یکی از برندهایی است که در زمینه استفاده از فناوری رنگ‌آمیزی کم-حرارت پیشگام شده است. این روش علاوه بر کاهش هزینه‌های انرژی فرآیند رنگ‌آمیزی، کیفیت رنگ بدنه را به میزان بسیار زیادی حفظ می‌کند. چنین

 فراری با همکاری شرکت آمریکایی PPG، اولین خودروساز در جهان خواهد بود که از فناوری رنگ‌آمیزی پوششی بدنه خودرو با بهترین کیفیت ممکن بهره می‌برد. این فناوری دارای سیستم رنگ‌آمیزی دو جزئی است که شامل پوشش روشن و تیره با فرمول مشخص می‌شود. این فناوری به فراری اجازه می‌دهد که به جای انجام فرآیند رنگ‌آمیزی بدنه در دمای ۱۵۰ درجه، این کار را در دمای ۱۰۰ درجه سانتیگراد به اتمام برساند. رزین‌های مورد استفاده در این شیوه، حاوی سخت‌کننده‌ی جدیدی است که باعث افزایش مفاومت رنگ در برابر آب و سایر آلاینده‌ها می‌شوند.

بدنه خودروها ابتدا به روش الکترودیپوزیشن و بعد با پخت حرارتی پوشش داده می­‌شوند. رنگ­ رویه‌­ی خودرو (که شامل رزین اپوکسی نیست) می‌­تواند به روش‌­های معمولی اسپری شوند. این فرآیند علاوه بر افزایش مقاومت در برابر خوردگی، جذب رنگ در لایه رویی را بهبود می‌بخشد.

Ferrari Paint Technology / فناوری رنگ‌آمیزی فراری

یکی از مزایای مهم فناوری رنگ‌آمیزی جدید فراری این است که درجه حرارت پایین‌تر می‌آید. این روش به فراری اجازه می‌دهد تا قطعات فیبر کربن و اجزای کامپوزیت (مرکب) را با پوسته بدنه گرم کند. در نتیجه یکنواختی رنگ در تمام اجزای بدنه ایجاد می‌شود، که باعث ظرافت و زیبایی بیش‌تر محصول خواهد شد. این فناوری جدید رنگ‌آمیزی همچنین به فراری اجازه می‌دهد تا بیش از ۶۱ رنگ پوششی پایه تولید کند. این کار با ترکیب رنگ پوششی پایه متالیک با پوشش‌های رنگی براق و مات انجام می‌شود.

این اولین فناوری رنگ‌آمیزی جدید فراری نیست. در سال ۲۰۰۴ این خودروساز یکی از اولین شرکت‌هایی بود که سیستم رنگ‌آمیزی بر مبنای آب را معرفی کرد. هر دو روش رنگ‌آمیزی فراری (شیوه قدیمی و جدید)، باعث کاهش هزینه‌های انرژی و افزایش پایداری رنگ بدنه خودرو می‌شوند.

فراری در ارائه محصولاتی با رنگ بسیار عالی شناخته می‌شود، در حالی که فناوری جدید رنگ‌آمیزی می‌تواند به نتایج غیرمنتظره‌ای در صنعت خودرو و فروش این شرکت منجر شود. این یکی از اقدامات اساسی برای بهبود کیفیت محصولات و پیشرفت در جلب رضایت مشتریان به شمار می‌رود، که فراری تاکنون به خوبی انجام داده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات