هدست سامسونگ اودیسه پلاس احتمالا به‌زودی معرفی می‌شود

یک‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گزارش‌ها حاکی از آن هستند که سامسونگ قصد دارد هدست واقعیت ترکیبی اودیسه پلاس را به‌زودی معرفی و روانه‌ی بازار کند.
تبلیغات

سامسونگ قبلا با ساخت Gear VR نشان داد که تبحر بالایی در طراحی و ساخت هدست‌های واقعیت مجازی دارد؛ این شرکت مدتی بعد از ساخت هدست یادشده، از هدست جدیدی به‌نام «سامسونگ اودیسه» برای پلتفرم «واقعیت ترکیبی ویندوز» رونمایی کرد. این هدست که به‌نام کامل The Samsung Odyssey Windows Mixed Reality شناخته می‌شود، اکتبر سال ۲۰۱۸ در دسترس خریداران قرار گرفت. سامسونگ اودیسه دارای دو پنل امولد ۳.۵ اینچی با وضوح تصویر ۲۸۸۰ در ۱۶۰۰ پیکسل بود. جالب است بدانید که در آن زمان، دیگر هدست‌های ساخته‌شده برای پلتفرم واقعیت ترکیبی ویندوز، وضوح ۱۴۴۰ در ۱۴۴۰ پیکسل را ارائه می‌دادند.

اخیرا سامسونگ پرونده‌ای جدید را در سازمان FCC (کمیسیون ارتباطات فدرال) تشکیل داده است؛ پرونده‌ای که با مطالعه‌ی جزئیات آن می‌توان متوجه شد که این شرکت در صدد است تا مدل جدید هدست واقعیت ترکیبی خود را به‌نام سامسونگ اودیسه پلاس روانه‌ی بازار کند.

سامسونگ اودیسی معمولی میدان دیدی تا سقف ۱۱۰ درجه ارائه می‌دهد و نرخ تازه‌سازی آن (رفرش‌ریت) به ۹۰ هرتز می‌رسد. این هدست واقعیت ترکیبی از هدفون‌ AKG و میکروفونی دوگانه با پشتیبانی از قابلیت صدای فضایی ۳۶۰ درجه (360° Spatial Sound) استفاده می‌کند. اودیسی در کنار این‌ها، دارای کنترلرهای حرکتی مخصوصی است که آزادی کامل را برای حرکت‌کردن به کاربر می‌دهد. این هدست در زمان عرضه، ۴۹۹ دلار قیمت داشت.

اودیسه پلاس قرار نیست نسبت به اودیسه، تغییرات بزرگی به خود ببیند

پرونده‌ی جدید سامسونگ در FCC به‌نام «Samsung HMD Odyssey+» و با مدل‌نامبر XE800ZBA ثبت شده است؛ این مدل‌نامبر از این جهت حائز اهمیت است که بدانید مدل‌نامبر هدست اودیسی معمولی، XE800ZAA بود. در جزئیات داخلی این پرونده به برخی از مشخصات هدست اودیسه پلاس اشاره شده است که با نگاهی به آن‌ها به این نتیجه می‌رسیم که این هدست قرار نیست فرق چندانی با مدل پیشین خود داشته باشد؛ به‌طور دقیق‌تر، ظاهرا وضوح تصویر و میدان دید دو هدست یادشده، یکی هستند؛ اما پنل اودیسه پلاس از نوع AMOLED+SFS است.

هنوز مشخص نیست که آمدن واژه‌ی SFS در نام پنل این هدست به چه معنا است؛ با این‌حال می‌توان حدس زد که به فناوری Anti SDE که سامسونگ مدتی است آن را توسعه می‌دهد، اشاره داشته باشد. ایجاد برخی تغییرات ظاهری در هدست اودیسی پلاس به‌منظور راحت‌تر شدن کار با آن نیز می‌تواند کاری منطقی از سوی سامسونگ باشد؛ در جزئیات پرونده‌ی ثبت‌شده، آمده است که این هدست جدید قرار است ضمن داشتن جعبه‌ی بزرگ‌تری برای قرارگیری چشم و فضای بزرگ‌تری برای بینی، به قابلیت ضد مِه هم مجهز باشد.

بی‌شک اودیسه پلاس همچون مدل پیشین خود، از پلتفرم واقعیت ترکیبی ویندوز بهره خواهد برد. تاکنون جزئیاتی در رابطه با قیمت و زمان عرضه‌ی این هدست منتشر نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات