فورد موستانگ شلبی GT مدل ۲۰۱۹ رونمایی شد

شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
مدل ۲۰۱۹ موستانگ شلبی GT با پکیج ویژه‌ی GT-H، پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴۸۰ اسب بخار و امکان انتخاب مدل ۷۰۰ اسب بخار مجهز به سوپرشارژر، رونمایی شد.
تبلیغات

در بین مالکان معروف فورد موستانگ (با تلفظ انگلیسی ماستنگ)، کمتر کسی به‌شهرت کرول شلبی فقید یافت می‌شود. نام این راننده‌ی افسانه‌ای آمریکایی، همیشه در کنار موستانگ‌های قدرتمند وجود داشته است؛ در واقع پس از مرگ او در سال ۲۰۱۲،‌ برند شلبی با تولید مدل‌های جدید همواره یاد و خاطره‌ی این راننده، مکانیک و مهندس را زنده نگه داشته است. این سنت تا امروز و با رونمایی مدل ۲۰۱۹ موستانگ شلبی GT و GT-H، ادامه هم  ادامه دارد.

Mustang Shelby GT 2019

شلبی موستانگ GT350 H یکی از معروف‌ترین ساخته‌های شلبی بوده که به‌یاد مدل کلاسیک شلبی GT350، محصول دهه‌ی ۱۹۶۰ تولید شده است. احیای این مدل اولین بار در اواسط دهه‌ی ۲۰۰۰ با مدل شلبی GT-H و شلبی GT انجام شد؛ حالا در زمانی که اواخر دهه‌ی ۲۰۱۰ را سپری می‌کنیم، مهندسان شلبی دوباره این دو مدل را با مهندسی ساخت پیشرفته عرضه می‌کنند. اولین پونی‌کار تاریخ توسط متخصصان شلبی بهینه‌سازی فنی و آیرودینامیک شده است تا در برابر مدل استاندارد فورد موستانگ، جذاب‌تر و متفاوت باشد. دو محصول جدید شلبی، بر اساس موستانگ GT استاندارد در مدل‌های کروک و فست‌بک ساخته شده‌اند. شلبی GT مدل ۲۰۱۹ در بخش سیستم تعلیق، آیرودینامیک بدنه، سیستم اگزوز و ظاهر خارجی شامل رینگ و تزئینات بدنه تغییرات داشته است. سیستم اگزوز افترمارکت برند بورلا (Borla) در کنار پیشرانه‌ی ۸ سیلندر V شکل ۵ لیتری قرار گرفته تا نهایت قدرت محصول شلبی به ۴۸۰ اسب بخار (۲۰ اسب بخار بیشتر از موستانگ GT استاندارد و برابر با نسخه‌ی ویژه‌ی بولیت) برسد. البته متخصصان شلبی در صورت درخواست مشتری، سوپرشارژر فورد را هم به این مجموعه اضافه می‌کنند تا شلبی GT جدید بیش از ۷۰۰ اسب بخار قدرت داشته باشد.

Mustang Shelby GT 2019
Mustang Shelby GT 2019
Mustang Shelby GT 2019
Mustang Shelby GT 2019
Mustang Shelby GT 2019
Mustang Shelby GT 2019
Mustang Shelby GT 2019
Mustang Shelby GT 2019
Mustang Shelby GT 2019

امکان انتخاب هر دو نوع گیربکس دستی ۶ سرعته و اتوماتیک ۱۰ سرعته وجود دارد. فنربندی‌های جدید، آنتی‌ رول‌بارهای بهتر و تغییرات ظاهری شامل سپرجلو، رکاب، سپر عقب، پنل چراغ‌های عقب، اسپویلر عقب، رینگ‌های ۲۰ اینچی، دریچه هوای بزرگ‌تر در کاپوت، و نوارهای طولی مسابقه‌ای از ویژگی‌های منحصربه‌فرد شلبی GT مدل ۲۰۱۹ است. تغییرات کابین به کف‌پوش‌های سفارشی و انواع تزئینات کوچک در پنل‌های مختلف خلاصه می‌شود. گری پیترسون، مدیرعامل شرکت شلبی در مورد محصول جدید برند خود گفت:

ما خودرویی جذاب طراحی کرده‌ایم تا هر سفر و ماجراجویی با عملکرد فنی هیجان‌انگیز و فرمان‌پذیری دینامیک همراه باشد. شلبی GT می‌تواند کیلومترها در جاده‌های عمومی را پشت سر بگذارد یا پیچ‌های پیست مسابقه را درهم بشکند؛ یک خودرو مناسب برای رانندگی لذت‌بخش آخر هفته یا روزهای کاری. به‌علاوه، این نسخه تنها محصول شلبی با پیشرانه‌ی V8 تنفس طبیعی است که می‌تواند در مدل کروک و با گیربکس اتوماتیک همراه باشد. طرفداران، عاشق رانندگی با این مدل خواهند شد و هر روز با آن رانندگی خواهند کرد.
Mustang Shelby GT 2019
Mustang Shelby GT 2019
Mustang Shelby GT 2019
Mustang Shelby GT 2019
Mustang Shelby GT 2019

علاوه بر شلبی GT جدید، مدل هریتج GT-H هم با الهام از محصول اواسط دهه ۲۰۰۰ در دسترس است. GT-H با نوارهای مسابقه‌ای طولی طلایی، رنگ بدنه‌ی سیاه و سفید، رینگ‌های طلایی سفارشی، تغییرات آیرودینامیک و سیستم تعلیق بهینه شده همراه شده است. آپشن قوای فنی فورد نیز شامل سیستم خنک‌کنندگی بهتر در کنار شلبی GT-H قرار داده شده است. موستانگ شلبی GT  کوپه مدل ۲۰۱۹ گیربکس دستی با قیمت پایه‌ی ۶۱ هزار و ۳۴۵ دلار عرضه می‌شود که با سفارش پکیج GT-H، این قیمت به ۶۶ هزار و ۳۴۵ دلار افزایش پیدا می‌کند. جزئیات قیمت مدل کروک، اتوماتیک یا تجهیز به سوپرشارژر اعلام نشده است. لازم به ذکر است که مدل ویژه‌ی موستانگ بولیت با قدرت مشابه شلبی GT، قیمت پایه‌ی ۴۷ هزار و ۴۹۵ دلار خورده است و با کمتر از یک هزار دلار، می‌توان بولیت را به فنربندی پرفورمنس فورد مجهز کرد. بنابراین این دو مدل با قوای فنی مشابه، حدود ۱۶ هزار دلار تفاوت قیمت دارند؛ مشتری باید ۱۶ هزار دلار برای تغییرات ظاهری شلبی GT جدید بپردازد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات