فولکس واگن جتا GLI، نسخه بانویل رونمایی شد

شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
یک مدل مسابفه‌ای از فولکس واگن جتا همراه پیشرانه‌ای به قدرت ۵۰۰ اسب بخار با هدف رکوردشکنی در بانویل امریکا ساخته شده است.
تبلیغات

محصولی که مشاهده می‌کنید، یک نسخه از فولکس واگن جتا است که براساس ادعای شرکت سازنده، شباهت زیادی به مدل تولیدی دارد؛ اما وقتی به قدرت تولیدی خودرو نگاه کنید متوجه خواهید شد فاصله‌ی زیادی بین این فولکس واگن جتای تیونینگ شده با مدل استاندارد وجود دارد. مدل پایه فولکس واگن جتا به یک پیشرانه‌ی ۱.۴ لیتری مجهز است که می‌تواند ۱۴۷ اسب بخار قدرت تولید کند. اما این خودرو دارای قدرتی نزدیک به ۳ برابر یک جتای استاندارد است. پیشرانه‌ی مورد استفاده در این مدل از نوع ۴ سیلندر TSI  مجهز به توربو شارژر است و ۲ لیتر حجم دارد. این پیشرانه از سری EA 888 فولکس واگن، بطور ویژه ارتقا پیدا کرده و قدرت آن به رقم شگفت انگیز ۴۹۳ اسب بخار رسیده است.

فولکس واگن جتا

خبر خوب برای طرفداران فولکس واگن این است که مدل قوی‌تر جتا با نام جتای GLI به زودیبا موتور مشابه نسخه‌ی تیونینگ شده، وارد بازار خواهد شد. البته انتظار نداشته باشید که جتای GLI هم ۴۹۳ اسب بخار قدرت داشته باشد چون آن طور که فولکس واگن اعلام کرده است مدل جتا GLI که در بازار آمریکا عرضه خواهد شد با موتور ۲ لیتری TSI ، حدود ۲۲۰ اسب بخار قدرت و۳۵۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد.

 Volkswagen Jetta 2019 / فولکس واگن جتا

خبر دیگر در مورد جتا GLI این است تنها در بازار آمریکا عرضه خواهد شد و دیگر شاهد عرضه‌ی این خودرو در بازار اروپا نخواهیم بود. دلیل این امر نیز، نامناسب بودن بدنه‌ی بزرگ خودرو برای سلیقه‌ی بازار اروپا اعلام شده است. در بخش انتقال نیرو، جتا GLI از یک جعبه دنده‌ی ۷ سرعته‌ی ۲ کلاچه استفاده می‌کند که البته این جعبه دنده به صورت آپشن عرضه می‌شود و در حالت استاندارد یک جعبه دنده‌ی ۶ سرعته‌ی دستی، وجود خواهد داشت.

Volkswagen Jetta Bonneville

برای بهبود هندلینگ جتا GLI فولکس واگن از سیستم تعلیق مستقل در عقب استفاده کرده که از گلف GTI به عاریت گرفته شده است. مدل استاندارد جتا دارای سیستم تعلیق ارزان قیمت‌تر و ساده‌تری است.

Volkswagen Jetta Bonneville

به خودروی تیونینگ شده‌ی مورد بحث، با نام جتا بانویل (Bonneville) شناخته می‌شود. هدف از ساخت این مدل تیونینگ شده شکستن رکورد سرعت در کلاس خودروهای BGCG است. قرار است رکورد شکنی این خودرو در جنوب کالیفرنیا و دریاچه بانویل، با رسیدن به سرعت ۳۳۵ کیلومتر بر ساعت، انجام شود. این رویداد، تنها رکورد شکنی فولکس واگن در سال جاری نیست. امسال غوا خودروسازی ولفسبورگ موفق شد با خودروی الکتریکی خود نیز ۲ رکورد جهانی در فستیوال گودوود و پایکز پیک، ثبت کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات