تفکیک پخش صوت در خودرو؛ فناوری انقلابی SSZ هیوندای

جمعه ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
هیوندای با معرفی فناوری محدوده صوتی جداگانه (SSZ) شخصی‌سازی فضای کابین در خودرو را وارد مرحله جدیدی کرده‌ است.
تبلیغات

برای افراد با سلیقه‌های موسیقی مختلف، توانایی گوش‌دادن به موسیقی دلخواه بدون مزاحمت برای دیگران یک پیشرفت فناوری بزرگ محسوب می‌شود.. هیوندای با فناوری محدوه صوتی جداگانه (separated sound zone) این امکان را طی یک تا دو سال آینده فراهم خواهد آورد.

پژوهش‌گران در آزمایشگاه تحقیقاتی NVH (صدا و لرزش) شرکت هیوندای می‌گویند:

در عصر جهت یابی خودکار خریداران نیاز بیشتری به سرگرمی و رسانه شخصی‌سازی شده در خودرو خواهند داشت که شامل فناوری هایی مانند محدوده صوتی جداگانه خواهد بود. ما امیدواریم با فراهم کردن محدوده صوتی مستقل برای هر سرنشین تجربه‌ای راحت تر و سرگرم کننده‌تر برای آنان به وجود آوریم.

این فناوری نیاز به استفاده از هدفون و هندزفری در حین رانندگی را از بین خواهد برد. سرنشینان در خودرو مجهز به سیستم SSZ می توانند تلفن همراه خود را از طریق بلوتوث به سیستم صوتی خودرو وصل کنند و به موسیقی دلخواه خود بدون مزاحمت برای محدوده‌های صوتی دیگر سرنشینان گوش بدهند.

سیستم صوتی هیوندا

ابن سیستم همچنین صداهایی را که راننده باید بشنود مانند صدای سیستم جهت‌یابی یا هشدار‌ها را فقط برای راننده پخش می‌کند تامحیطی آرام برای دیگر سرنشینان در حین ایجاد تمرکز برای راننده فراهم شود. این سیستم همچنین توانایی جداسازی تماس‌های تلفنی برای حفظ بیشتر حریم خصوصی دارد.

هیوندای از سال ۲۰۱۴ مشغول توسعه‌ی این فناوری بوده‌‌ است. بلندگوهای سیستم SSZ از اصول علمی برای کاهش یا افزایش صدای موج‌های صوتی استفاده می‌کنند که از روی هم افتادن موج‌های صوتی در هر صندلی جلوگیری می‌کند و اثری شبیه سیستم نویزگیر هدفون‌های امروزی دارد.

برای درک بهتر این سیستم پیچیده و موثر ویدیو زیر را تماشا کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات