شبکه TV 2 از این پس مسابقات تور دو فرانس را با واقعیت افزوده پوشش خواهد داد

جمعه ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شبکه‌ی دانمارکی TV 2 قصد دارد با همکاری شرکت Vizrt و با بهره‌گیری از فناوری واقعیت افزوده، پوشش خود را از مسابقات تور دو فرانس، جذاب‌تر از قبل کند.
تبلیغات

ظاهرا استودیوی ورزشی جدید شبکه‌ی TV 2 قصد دارد در اقدامی بی‌سابقه، با بهره‌گیری از واقعیت افزوده و یک میز فیزیکی مخصوص، مسابقات جذاب تور دو فرانس را به‌صورت بی‌درنگ (Real-Time) پوشش دهد و رویدادهای آن را همزمان برای بینندگان، تحلیل کند.

استودیوی ورزشی این شبکه‌ی دانمارکی در جریان مسابقات تور دو فرانس امسال راه‌اندازی شد و توانست پوشش جذابی از این مسابقات ارائه دهد. این استودیو با بهره‌گیری از ابزاری جذاب، به مجریان برنامه امکان می‌داد که به تشریح جزئیات مسابقات ۲۱ روزه‌ی Tour de France بپردازند. این شبکه با بهره‌گیری از جدیدترین فناوری‌های شرکت نروژی Vizrt، قصد دارد با ترکیب واقعیت افزوده، تصویر زنده‌ی مسابقه، یک میز لمسی مخصوص و یک مجموعه‌گرافیک مجازی، تجربه‌ای منحصر به فرد را در اختیار بینندگانش قرار دهد.

مدیر تولید شبکه‌ی TV 2 SPORT گفته است:

کار کردن با گرافیک‌های مجازی، اتفاقی جدید برای ما است. ما سال‌ها است که با فناوری واقعیت افزوده کار می‌کنیم، اما ساخت یک پس‌زمینه‌ی مجازی با المان‌های فیزیکی و واقعی در استودیو، [اتفاقی جذاب است و] چالش‌های هیجان‌انگیزی را پیش روی ما می‌گذارد.

گرافیک‌های مجازی که این شبکه در استودیوی خود از آن‌ها استفاده می‌کند، تنها نصف فضای گرافیک‌های سال پیش را اشغال کرده‌اند و به لطف بهره‌گیری از فناوری‌های به‌روز Vizrt، استودیو را بزرگ‌تر از آن‌چیزی که واقعا هست، نشان می‌دهند. TV 2 با همکاری شرکت Sommer Larsen توانسته است تنها در عرض ۳ هفته، استودیوی جدید را بسازد؛ البته گفته شده است که طراحی و تولید سکانس‌هایی که قرار است به‌صورت واقعیت مجازی به نمایش گذاشته شوند، زیر دو ماه زمان برده است.

دانلود ویدیو با کیفیت HD

مدیر تولید TV 2 SPORT صحبت‌هایش را این‌گونه ادامه داد:

به نظرم گرافیک‌های مجازی می‌توانند برای صحنه‌سازی فیزیکی، عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود نشان دهند. وقتی این دو المان در کنار هم قرار می‌گیرند، گاهی اوقات تشخیص این‌که چه چیز روی صحنه واقعی و چه چیز مجازی است، بسیار سخت می‌شود. من فکر می‌کنم که ما امسال با بهره‌گیری از بهترین المان‌های موجود در دنیاهای مجازی و فیزیکی، قرار است پوششی منحصر به فرد از تور دو فرانس ارائه دهیم.جالب است بدانید که میز AR ما در اصل برای مسابقات امسال جام جهانی فوتبال ساخته شده بود. خوبی میز AR ما، این بود که کارشناسان‌مان می‌توانستند به‌صورت زنده و با بهره‌گیری از ابزاری مخصوص، آن‌چه را که می‌گفتند، به‌صورت تصویری به مخاطب نشان دهند. با دیدن این میز به باارزش بودنش پی بردم و با خود فکر کردم که استفاده از آن برای پوشش مسابقات دوچرخه‌سواری، می‌تواند اتفاقی بسیار جذاب باشد.

نظر شما در این باره چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات