ترخیص خودرو‌های ثبت سفارش شده، ممنوع شد

پنج‌شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گمرک ایران براساس دستور مقام قضایی اعلام کرد، تا اطلاع ثانوی از ترخیص خودروهای موضوع ثبت سفارش‌های قبل، خودداری شود.
تبلیغات

ماه‌های اخیر، شاهد خبرهایی داغ در مورد خودروهای وارداتی و مشکلات مربوط به سامانه ثبت سفارش خودرو بودیم.  پس از بسته شدن سایت واردات و رسوایی ثبت سفارش غیرقانونی هزاران خودرو، مسئولان دولتی، گاهی اوقات به دنبال مقصر ماجرا بودند و برخی مواقع از اقدام قانونی سخن گفتند. 

واردات خودرو

در حالی که دیروز خبری مبنی بر احتمال باز شدن سایت ثبت سفارش و آزاد شدن واردات خودرو منتشر شده بود، گمرک ایران براساس دستور مقام قضایی به گمرکات اجرایی اعلام کرد، تا اطلاع ثانوی از ترخیص خودروهای موضوع ثبت سفارش‌ شده، خودداری شود. در این نامه، مسئولیت اجرای دستورالعمل متوجه بالاترین مقام اجرایی گمرک خواهد بود‌.

در این نامه آمده است: 

دستور فرمائید بر اساس دستور مقام محترم قضائی تا اطلاع ثانوی از ترخیص خودروهای موضوع ثبت سفارش‌های مذکور با ابطال اظهارنامه‌های مربوطه و همچنین اعاده آن‌ها به خارج از کشور، خودداری و چنانچه از محل ثبت سفارش‌های لیست پیوست‌، خودرو یا خودرو‌هایی ترخیص شده باشد، به جهت عدم تایید اصالت ثبت سفارش آن‌ها، نسبت به مورد بر اساس مفاد نامه شماره ۳۰۳۹۳/ ۲۴۸۷/ ۱۰۹/ ۶/ م مورخ ۲۷/ ۱۲/ ۹۶ مرکز مبارزه با جرایم سازمان یافته، اقدام لازم مبذول و از نتیجه آن مرکز را مطلع نمایند.

 پرنده واردات خودرو و هک شدن سایت ثبت سفارش خودرو، در حال حاضر آن‌قدر پیچیده شده است که حل آن، بسیار مشکل به نظر می‌رسد. امیدواریم که مقامات اجرایی و قضائی بتوانند در آینده نزدیک با همدلی و اتحاد، موضوع واردات خودروهای ثبت سفارش شده را به خوبی حل‌وفصل کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات