کیس جدید ایرپاد اپل با تمام شارژرهای بی‌سیم Qi سازگار است

پنج‌شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
در مراسم ماه آینده‌ی اپل، از کیس جدیدی برای ایرپادهای بی‌سیم اپل رونمایی می‌شود که از استاندارد Qi پشتیبانی می‌کنند.
تبلیغات

اپل در مراسم معرفی آیفون X در شهریور سال گذشته از کیس مخصوص برای ایرپادهای بی‌سیم خود رونمایی کرد که با شارژ بی‌سیم کار می‌کند و می‌توان آن را با استفاده از پد شارژر ایرپاور شارژ کرد. کیس جدید ایرپادها مشابه نسل فعلی آن‌ها است که با استفاده از کابل لایتنینگ قابل شارژ هستند، اما این کیس به یک سیم القایی داخلی مجهز شده است که از شارژ بی‌سیم هم پشتیبانی می‌کند.

خبر خوب این است که AirPower تنها پد شارژری نیست که می‌توانید از آن برای شارژ بی‌سیم کیس جدید ایرپادها استفاده کنید.

یک سایت چینی به‌نام Chongdiantou پس از ذکر کردن منابعی ناشناس از میان تأمین‌کنندگان قطعات دستگاه‌های Apple، مدعی شده است که کیس جدید AirPod از استاندارد جهانی Qi برای شارژرهای بی‌سیم تبعیت می‌کند؛ این موضوع بدان معنی است که کیس جدید با تمامی پدهای شارژ بی‌سیم کار می‌کند، حتی پدهایی که شرکت‌هایی جز اپل آن‌ها را تولید کرده‌اند.

این موضوع برای اپل واچ متفاوت است؛ زیرا اپل واچ از یک نسخه‌ی اصلاح‌شده از استاندارد Qi استفاده می‌کند که فقط با کابل شارژ و داک مغناطیسی رسمی اپل و همچنین داک‌های دیگری که از استاندارد MFi و شارژر مغناطیسی استفاده می‌کنند، کار می‌کند (البته می‌توانید از اپل واچ 3 به‌صورت فنی با برخی از شارژرهای غیر MFi نیز کار کنید).

چانگ‌دیانتو، همچنین به‌تازگی تصاویری را منتشر کرده است که ادعا می‌کند مربوط به یک الگوی اولیه از شارژر ۱۸ واتی USB-C اپل برای آیفون‌های ۲۰۱۸ است. این وب‌سایت همچنین با استناد به‌گفته‌ی برخی افراد آگاه و ناشناس مدعی شده است که ایرپاور در شهریور آینده با قیمت ۱۴۹ دلار در آمریکا عرضه می‌شود. چانگ‌دیانتو، هیچ آمار خاصی را دراین‌زمینه منتشر نکرده است.

براساس ادعای بلومبرگ، اپل قصد دارد ایرپاور را تا انتهای سپتامبر (اوایل مهرماه) عرضه کند، بنابراین به احتمال فراوان اطلاعات مربوط به قیمت و زمان عرضه‌ی آن در مراسم معرفی آیفون‌های جدید در شهریور آینده مشخص خواهد شد. انتظار می‌رود کیس جدید ایرپادهای بی‌سیم به‌صورت هم‌زمان با ایرپاور عرضه شود.

ایرپاد اپل

فیل شیلر، رئیس بخش بازاریابی اپل می‌گوید کیس جدید ایرپادها به‌صورت جداگانه عرضه می‌شود، یعنی مشتریانی که نسل اول ایرپادها را خریداری کرده‌اند می‌توانند کیس جدید را به‌صورت جداگانه خریداری کنند. قیمت این محصول مشخص نشده است. همچنین انتظار می‌رود اپل، نسل جدید ایرپادهای بی‌سیم را با پشتیبانی از سیری در مراسم ماه آینده معرفی کند، اما هنوز مشخص نیست که آیا کیس جدید این محصول همراه‌با آن عرضه می‌شود یا مشتریان جدید هم باید آن را جداگانه خریداری کنند.

شارژر ایرپاور می‌تواند چند دستگاه را به‌صورت هم‌زمان شارژ کند، از جمله آیفون 8 و آیفون 8 پلاس، آیفون X، اپل واچ 3 و ایرپادها (زمانی‌که در کیس قرار دارند). اپل اعلام کرده است که تصمیم دارد روی تکنولوژی مخصوص خودش کار کند تا آن را با استاندارد Qi که بسیاری از شرکت‌ها از آن استفاده می‌کنند، سازگار کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات