راه‌هایی برای تقویت سرسختی ذهنی

چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
رسیدن به اهداف و دستاوردها نیازمند تمرکز و آمادگی ذهنی است. استراتژی‌های آسان و قدرتمند به شما کمک می‌کنند به بالاترین سطح سرسختی ذهنی برسید.
تبلیغات

بسیاری از افراد در طول روز ساعت‌ها در باشگاه تمرین می‌کنند تا آمادگی جسمانی خود را افزایش دهند؛ اما آمادگی و قدرت ذهن را چگونه می‌تواند تأمین کرد؟ هرقدر بدن ورزشکار و ماهیچه‌های عضله‌ای زیبا هستند و با تمرینات سخت ورزشی حاصل می‌شوند، موفق شدن در چالش‌های زندگی نیز به ذهنی متمرکز و ثابت قدم نیاز دارد. به عبارت دیگر همه‌ی دستاوردهای زندگی به سرسختی ذهنی بستگی دارد. در ادامه‌ی این مقاله‌ی زومیت به بررسی بیشتر راه‌هایی می‌پردازیم که سرسختی ذهنی را تقویت می‌کنند.

۱- به یاد آوردن ملزومات

هر انسانی در طول زندگی بارها و بارها احساس عدم پذیرش را تجربه کرده است؛ اما افراد موفق می‌دانند این احساس موقتی بوده و بخش جدایی‌ناپذیر موفقیت در هر مسیری است. درواقع می‌توان گفت این احساس ضروری است. تنها تفاوت افراد موفق با دیگران این است که آن‌ها یاد گرفته‌اند در زندگی با این شرایط کنار بیاید. زندگی و مسیر حرکت هیچ انسانی در هیچ زمانی سراسر از موفقیت نیست. زمانی که یاد بگیرید دست‌یابی به هدف یک فرآیند خطی نیست، نسبت به شکست و تلاش فراوان واکنش بهتری خواهید داشت.

Mental Toughness

۲- بدانید در زندگی چه می‌خواهید

تصمیم واحد یکی از قدرتمندترین ابزارها است. اینکه بتوانید هدف واحد خود را به اهداف کوچک‌تر تقسیم کرده و برای رسیدن به هر یک زمان بگذارید باعث می‌شود هیچ موقع از مسیر اصلی که رسیدن به هدف نهایی است منحرف نشوید.

۳- توافق را کنار بگذارید

همیشه روی هدف اصلی خود متمرکز باشید، در شرایط ناراحتی و نا امیدی صبور بوده و در مسیر بمانید. تا زمانی که برای رسیدن به اهداف خود مصمم باشید، هیچ‌کس نمی‌تواند شما را از رسیدن به آن‌ها باز دارد. راز رسیدن به موفقیت داشتن حضور مستمر و انجام دادن وظایف به طور پیوسته است.

از مسیری که در آن گام برداشته‌اید لذت ببرید و به یاد داشته باشید برای رسیدن به سرسختی ذهنی باید اهداف باکیفیت بلندمدت را هدف قرار داد و روی یک موضوع برای مدت طولانی تمرکز داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات