چطور رئیس خود را به رهبر بهتری تبدیل کنید

پنج‌شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
ارتباط نامطلوب با رئیس خود در محیط کار، برای کارمندان یک معضل فراگیر است. در این مقاله به راه‌های رویارویی مناسب با این مساله می‌پردازیم.
تبلیغات

ظاهرا کارفرمایان بد تعدادشان کم نیست. هر یک از شما احتمالا با این مسئله مواجه بوده‌اید. این مسئله غیر عادی نیست. محققان می‌گویند ۳ نفر از ۴ کارمند گزارش داده‌اند که تعامل و گفتگو با رئیسشان بدترین بخش از شغل آن‌ها است. در واقع اغلب کارمندان داشتن یک رئیس جدید را به پول بیشتر ترجیح می‌دهند.

کارین هارت، در کتاب خود با عنوان غلبه بر رئیس بد، توضیح می‌دهد که ارتباط شما با رئیس خود مانند هر ارتباط دیگری است و در طول روز باید روی این ارتباط کار شود.

بنابراین، اگر یک رئیس بد در محل کار هست، چه باید کرد؟ فورا شغل خود را ترک نکنید. می‌توان ارتباط با رئیس را بهبود بخشید و با این کار به خودمان کمک کرده‌ایم. در ادامه‌ی این مقاله در زومیت از پنج روش اثبات شده برای تبدیل یک رئیس بد به یک رهبر مثبت صحبت می‌کنیم.

۱.  به کارهای درست و غلط رئیس خود توجه کنید

به جای تظاهر به کار کردن زیاد و سخت در طول روز، وقتی را برای توجه به رئیس خود برای درک کارهای درست و اشتباه وی صرف کنید. عکس‌العمل‌های او را در هر موقعیت بسنجید. سعی کنید در طول روز رفتارهایی را انجام بدهید که منجر به رفتار درست در رئیس می‌شود. از کارهایی که باعث ایجاد رفتار نامطلوب در رئیستان می‌شود، اجتناب کنید.

۲. با خودتان صادق باشید

اگر خود را در موقعیت بدی با رئیس دیدید که قادر به ادامه‌ی آن موقعیت نیستید، سخت تلاش کردن دیگر اهمیتی ندارد. بنابراین سکوت نکنید و با رئیس خود در این‌باره صحبت کنید. این عمل باعث می‌شود درمورد آگاهی رئیس خود نسبت به رفتار بدی که منجر به ایجاد مشکلاتی با شما و سایر همکاران شده‌است، مطمئن شوید. این احتمال وجود دارد که مدیر اصلا از رفتار خودش آگاه نباشد.

bad boos/ رئیس بد

۳. مراقب وضع فعلی خود باشید

تا زمانی‌که با یک رئیس بد کار می‌کنید، در موقعیت استرس باقی نمانید. با خوب خوردن، تمرینات ورزشی، مدیتیشن و موارد دیگر از خود مراقبت کنید. به این فکر کنید که اوضاع اینطور باقی نمی‌ماند و اگر فرصت بدهید، روبه‌راه خواهد شد.

۴. در بهترین وضعیت شغلی خود باشید

با وجود صحبت از استرس، خود را در بهترین موقعیت کاری قرار دهید. نشانه‌ی بهترین وضعیت این است که وظایف خود را به‌خوبی و به‌موقع انجام دهید. این موضوع به رئیستان کمک می‌کند استرس خود را تا حد زیادی کاهش دهد. نتیجه‌ی این امر ایجاد محیط کاری بهتر برای شما، همکاران و رئیستان خواهد بود.

۵. رئیستان را به‌خوبی بشناسید

اگرچه تا پیش از این نظر اکثریت مردم جدایی کار از زندگی شخصی بود، اما امروزه اکثر افراد پی برده‌اند که بهتر است همکاران خود را به خوبی بشناسند. الان مولالی توضیح می‌دهد:

هدف از موفقیت ما، خدمت به دیگران است. چون این پاداش نهایی است. مقصود زندگی محبت ورزیدن و محبت دیدن است.

مزایای شناخت بهتر رئیس خود، می‌تواند شگرف و پایدار باشد. اگر تجربه‌ای در این زمینه دارید، با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات