گسترش فعالیت دستیار صوتی الکسا و آمازون در خودروها

دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
آمازون در تلاش برای افزایش فعالیت در حوزه خودرو، کیت توسعه نرم‌افزاری برای دستیار صوتی الکسا ارائه داده است.
تبلیغات

آمازون در حال گسترش فعالیت‌های جانبی خود است و در حال حاضر کیت توسعه نرم‌افزاری (SDK) را برای دستیار صوتی الکسا (Alexa) ارائه می‌دهد. این خرده‌فروش آنلاین به تازگی اعلام کرد که کیت توسعه نرم‌افزاری جدید آمازون، تمام کارکردهای اصلی الکسا را در سیستم اطلاعاتی و سرگرمی خودروها ادغام می‌کند. 

در ابتدا، این قابلیت‌ها شامل توانایی تنظیم کردن تماس تلفنی، دریافت صدا و نمایش اطلاعات چندرسانه‌ای از طریق صفحه نمایش سیستم اطلاعاتی و سرگرمی، تعیین مقصد برای سیستم ناوبری محلی خودرو و جستجوی مکان است. این کیت توسعه نرم‌افزاری همچنین شامل کارکردهای اصلی الکسا برای کنترل خانه هوشمند، گزارش آب‌وهوا و موارد دیگر خواهد بود. علاوه بر این، دستیار صوتی الکسا آمازون قادر خواهد بود به طور مستقیم از موزیک آمازون (Duh)، کتاب‌های صوتی (Audible) و رادیو آی‌هارت (iHeart) پخش موسیقی کند.

Amazon Alexa voice assistant / دستیار صوتی آمازون الکسا

دستیار صوتی شخصی الکسا به عنوان صدای اصلی دستگاه‌های هوشمند آمازون مانند اکو (Echo) و دات (Dot) شناخته می‌شود. آمازون در فضای خودرو قصد دارد اپل کارپلی و اندروید اتو را به چالش بکشد. تاکنون برخی خودروسازان همگام‌سازی الکسا را با سیستم اطلاعاتی و سرگرمی محصولات خود آغاز کرده‌اند. شرکت‌هایی مانند فورد، بی‌ام‌و و تویوتا در زمینه استفاده از دستیار صوتی الکسا در سیستم اطلاعاتی و سرگرمی خودرو پیشتاز هستند. در حوزه تامین قطعات و سیستم‌های خودرو نیز شرکت‌هایی مانند انکر (Anker) و گارمین (garmin) تلاش زیادی می‌کنند تا دستگاه‌هایی برای ارائه قابلیت الکسا در خودروهای قدیمی‌تر تولید کنند.

به طور مشخص، جنسیس و مرسدس بنز از سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ تاکنون از پشتیبانی دستیار صوتی الکسا آمازون استفاده می‌کنند. با این قابلیت، مالکان خودرو می‌توانند به الکسا برای شروع به کار خودرو، قفل کردن درها یا ارسال آدرس به سیستم GPS بپردازند. در اینده با پیشرفت بیش‌تر فناوری، احتمالا الکسا می‌تواند خدمات هوشمندتری در مقایسه با رقبا ارائه دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات