فورد موستانگ ۲۰۱۹ نسخه نسکار، رونمایی شد

دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
به دنبال جشن تولید ۱۰ میلیون نسخه از موستانگ؛ مدل ریسر این خودرو برای نقش‌آفرینی در جام مانستر انرژی نسکار ۲۰۱۹، معرفی شد.
تبلیغات

این محصول قرار است در بهمن امسال، مهمان رقابت‌های دیتونا 500، جام مانستر انرژی نسکار باشد و اولین موستانگ شرکت‌کننده در سطح پیشرفته این مسابقات خواهد بود.

به طور کلی رقابت و حضور در پیست، جزئی از DNA موستانگ است؛ این خودروی پونی برای اولین بار در سال ۱۹۶۴ به عرصه مسابقه قدم گذاشت و توانست تور خودروی فرانسه را با کسب مقام قهرمانی پشت سر بگذارد. در این چالش، خودروها مسافت فراتر از ۱۶ هزار کیلومتر را از مسیر رالی طی می‌کنند. افزون بر این موارد، موستانگ در سری SCCA ترانس-ام آمریکای شمالی، فرمول دریفت، NHRA و غیره هم شرکت کرده است.

mostang nascar

البته یادآور می‌شویم که فورد موستانگ از سال ۲۰۱۱ در سری Xfinity نسکار جنگیده و تقریبا در تمامی فصول این سری به روی سکو رفته است. در حالی که اغلب خودروهای نسکار شباهت چندانی با نسخه‌های پرتیراژ ندارند؛ تیم طراحی و مهندسی فورد علاوه بر رعایت اصول و قوانین نسکار، زبان طراحی منحصربه‌فرد محصول شاخص برند آمریکایی را حفظ کرده‌اند تا این خودرو اصالت خود را حفظ کند. جالب است که فورد موستانگ ریسر شبیه به موستانگ شلبی GT 350 طراحی شده است؛ به این ترتیب با مدل استاندارد موستانگ که سال گذشته دستخوش فیس‌لیفت شد، تفاوت دارد.

شرکت سازنده مشخصات فنی این محصول را منتشر نکرده است؛ اما مدیر اجرایی سراسری فورد پرفورمنس موتوراسپورتز، مارک راش‌بروک اظهار داشته است که تیم فورد پرفورمنس به همراه تیم فورد دیزاین زمان زیادی را برای خلق یک موستانگ مخصوص پیست و در عین حال جلوه‌گر میراث افتخارآمیز این محصول صرف کرده‌اند. استیو ادونل، معاون اجرایی نسکار هم گفته‌های او را تصدیق کرده و حضور فورد موستانگ را به عنوان یک نماد فرهنگی در چالش‌برانگیزترین سری موتوراسپرت، افتخاری بزرگ می‌داند.

فورد موستانگ نسکار کاپ ریسر / Ford Mustang NASCAR
فورد موستانگ نسکار کاپ ریسر / Ford Mustang NASCAR
فورد موستانگ نسکار کاپ ریسر / Ford Mustang NASCAR
فورد موستانگ نسکار کاپ ریسر / Ford Mustang NASCAR
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات