عادت‌های عجیب میلیونرها

دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
تفاوت عادت‌های میلیونرها و کارآفرینان بسیار موفق دنیا با سایر افراد در چیست؟ افراد موفق تلاش می‌کنند با گذر زمان قوی‌تر، داناتر و ماهرتر شوند.
تبلیغات

موفقیت از تکرار و ثبات ناشی می‌شود؛ پس عجیب نیست که اغلب میلیونرها دارای عادت‌های بسیاری باشند. اما در نهایت، بسیاری از آنها علی‌رغم شخصیت و نوع کارشان، عادت‌های مشابهی دارند.

ممکن است این عادت‌ها، مواردی نباشند که تصور می‌کنید. بسیاری از عادت‌های میلیونرها به‌هیچ‌وجه پیچیده و دست‌نیافتنی نیستند، بلکه بسیار هم معمولی هستند. این حقیقت شاید چندان هیجان‌انگیز به‌نظر نرسد اما نکته‌ی مثبت این که اگر می‌خواهید موفق‌تر باشید، شما هم می‌توانید به‌آسانی این عادت‌ها را در خود بپرورانید. آیا هیچ‌یک از عادات زیر را در خود می‌بینید؟

ممکن است فکر کنید که میلیونرها پس از به‌دست‌آوردن این همه پول، دیگر همه‌ی اطلاعات لازم را دارند. اما حقیقت چنین نیست. افراد موفق می‌دانند درست وقتی که اصول اولیه را فراموش کرده و گمان کنید که دیگر همه‌چیز را می‌دانید، کارتان تنزل پیدا می‌کند.

برای مثال، استفان کینگ را در نظر بگیرید. او بدون شک یکی از موفق‌ترین نویسندگان زمان ما بوده و در حرفه‌ی خود بسیار ماهر است. بااین‌حال، در کتاب غیرداستانی خود، «درباره‌ی هنر نویسندگی» مرتباً به اصول قصه‌گویی اشاره می‌کند. او هیچ‌گاه از اصول حرفه‌اش چشم برنمی‌دارد.

به زبان ساده‌تر: میلیونرها دائماً به ریشه‌هایشان بازمی‌گردند تا روش‌های درآمدزاییشان را اصلاح و ساده‌تر کنند.

۲. پایین نگاه‌داشتن مخارج

این حقیقت را کمتر کسی می‌داند؛ میلیونرها، جزء صرفه‌جوترین مردم هستند اما خسیس نیستند. اغلب آنها مجبور بوده‌اند در هنر صرفه‌جویی و پس‌اندازکردن به استادی برسند تا بتوانند در کسب‌وکارشان سرمایه‌گذاری کنند. در بسیاری موارد، همین عادت پس‌انداز کردن باعث میلیونرشدن آنها شده است.

عادت‌ های مفید برای پولدار شدن

میلیونرها برای موفق‌ماندن، عادت صرفه‌جویی را ترک نمی‌کنند. آنها هزینه‌های روزانه‌شان را افزایش نمی‌دهند؛ زیرا می‌دانند که حتی افراد میلیونر هم اگر در خرج‌کردن مسئولیت‌پذیر نباشند، ممکن است بدون پس‌انداز مانده و به حقوق ماهیانه‌شان محتاج شوند. بنابراین با پایین نگاه‌داشتن مخارج و پس‌انداز کردن، می‌توانند سرمایه‌گذاری‌های جدیدی انجام دهند.

۳. جستجوی راهنمایی‌

برای موفق‌شدن باید دنباله‌روی انسان‌های موفق بود. اگرچه میلیونرها از یک لحاظ، راه خودشان را در زندگی و کار باز می‌کنند اما معمولاً در مسیرشان از کمک عده‌ای بهره می‌برند. آنان، ارزش آموزگاران راه را می‌دانند و خود را عادت می‌دهند تا راهنمایی‌های ایشان را دنبال کنند.

میلیونرها، جزء صرفه‌جوترین مردم هستند  اما خسیس نیستند

مربیان می‌توانند به افراد کمک کنند سریع‌تر به موفقیت برسند و بنابراین ارزش بسیاری دارند. آنها می‌توانند اطلاعاتی مفید را درباره‌ی آینده‌ی حرفه‌ای به اشخاص دهند و همچنین به آنها بگویند که چگونه از اشتباهات و دام‌های متداول دوری کنند. اوپرا وینفری، بیل گیتس و مارک زاکربرگ تنها چند مثال از انسان‌های موفقی هستند که مربی داشته‌اند.

۴. استقبال از انتقادات

اکثر انسان‌ها از انتقاد فرار می‌کنند ولی میلیونرها به سوی آن جذب می‌شوند؛ نه به این دلیل که تحقیرشدن را دوست دارند، بلکه انتقادات برای آنها راهی به سوی پیشرفت شخصی است.

این مورد شبیه به مهارت خودداری است: اگر فرد موفقی انتقادی بشنود، می‌تواند از نشان‌دادنِ عکس‌العمل سریع خودداری کرده و به‌جایش، وقت گذاشته و به آن انتقاد گوش دهد. سپس، برای خود تصمیم می‌گیرد که آیا این انتقاد او را وادار به بهبود خویش می‌کند یا اینکه می‌توان آن را فراموش کرد.

money

افراد موفق با استفاده از انتقاد به‌عنوان محرکی برای اصلاح شخصی سریع‌تر، می‌توانند با گذشت زمان قوی‌تر، آگاه‌تر و در همه‌ی زمینه‌ها حرفه‌ای‌تر شوند.

۵. استراحت کردن

میلیونرها می‌دانند که هر روز و ۲۴ساعته کارکردن، به هیچ‌وجه مایه‌ی افتخار نیست. درواقع، اگر این کار را بکنید، پس از مدتی متوجه می‌شوید که فقط وقت تلف کرده و هیچ کاری را از پیش نبرده‌اید. اگرچه می‌توانید به دیگران فخر بفروشید که چند روز است نخوابیده‌اید اما کاری که انجام داده‌اید، احتمالاً چندان تأثیرگذار نبوده است. همچنین، اگر نتوانید از نتایج تلاش خود لذت ببرید، چرا باید اینقدر سخت کار کنید؟

میلیونرها می‌دانند چطور از وقتشان استفاده کنند. آنها با خانواده‌شان وقت می‌گذرانند، به سفر می‌روند و به سرگرمی‌هایشان می‌پردازند (البته بدون زیاده‌روی کردن)؛ زیرا می‌دانند که وقتی برگردند، می‌توانند با توان و انرژی بیشتری به کار بپردازند. این حالت باعث می‌شود چشم‌اندازی مثبت به کار و زندگی داشته باشند و درنتیجه، در گذر زمان موفق بمانند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات