رهبری هدفمند در کار و زندگی شخصی

دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
برنده شدن در زندگی شخصی و کسب‌وکار به معنای تمرکز صد درصد روی هدف و منحرف نشدن از مسیری است که ما را به آن می‌رساند.
تبلیغات

نیک وودمن، مدیرعامل و بنیان‌گذار برند GoPro است که در زمینه‌ی دوربین‌های ورزشی و تولید ویدئوی‌های جذاب فعالیت می‌کند. او در ۲۴ ژوئن ۱۹۷۵ به دنیا آمده، در کالیفرنیا بزرگ شده و مدرک لیسانس خود را در رشته‌ی هنرهای تجسمی از دانشگاه کالیفرنیا دریافت کرده است. داستان زندگی او نکات آموزنده‌ی زیادی دارد و مهم‌ترین آن این است که انسان باید در قلب انجام هر کاری یک هدف مشخص کند. او می‌گوید:

من احساس می‌کنم در دنیایی که همه دنبال پیدا کردن جایگاه خودشان هستند، شور و اشتیاق هر فرد مهم‌ترین راهنما است. اهداف هر فرد توصیف‌کننده‌ی شخصیت و کاری است که انجام می‌دهد. درواقع اهداف هستند که باعث می‌شوند شخص مصمم در مسیر حرت کرده و تغییرات مثبت ایجاد کند.

در ادامه‌ی این مقاله‌ی زومیت به بررسی بیشتر رهبری هدفمند می‌پردازیم.

۱- قدرت اراده

قدرت اراده به معنای تسلیم نشدن است. زمانی که شخصی نسبت به موضوعی هیجان دارد آن را در اولویت قرار می‌دهد. احتمالا شنیده‌اید که می‌گویند هر فرد باید دنبال علاقه‌مندی‌های خود باشد. برای پیدا کردن مسیر خود پیش از هر چیزی دلیل آن را مشخص کرده و سپس آن را با تمرکز و تلاش ترکیب کنید. واکنش‌های شیمیایی که در نتیجه‌ی این کار در بدن رخ می‌دهند مسیر رشد و رسیدن به غیرممکن‌ها را هموار می‌کند.

Purpose

۲- قدرت مسیر

قدرت مسیر به معنای آگاهی داشتن از راهی است که در آن قدم گذاشته‌اید. کارن چنگ یکی از چهره‌های شناخته شده در سایت یوتیوب است که ویدئو و خاطرات خود را با کاربران به اشتراک گذاشته است. او در این پروژه‌ی ۳۶۵ روزه هر روز مدت زمانی را به حرکات موزون اختصاص داده و درنهایت در پایان پروژه به یک حرفه‌ای در این زمینه تبدیل شده است. او هر روز و در هر شرایطی با وجود خستگی و مریضی خودش را مجبور به تمرین می‌کرد. حتی بعضی روزهایی که به هیچ عنوان علاقه و انگیزه‌ای برای تمرین نداشت با اراده‌ای قوی همه چیز را فراموش کرده و تمرین می‌کرد. طولی نکشید کاربران سراسر دنیا به کار او علاقه‌مند شدند به طوری که روزانه چهار میلیون نفر از ویدئوهای او بازدید می‌کردند.

روی خودتان سرمایه‌گذاری کنید تا به شناخت بهتری از شخصیتی که دارید و اعتقاداتتان برسید.

Purpose

۳- نادیده گرفتن سروصدای اطراف

هدف، یک استراتژی ضروری برای نادیده گرفتن سروصدای اطراف و به سرانجام رساندن کارها است. به یاد داشته باشید زمانی که به فرصتی «بله» می‌گویید سایر فرصت‌ها را رد می‌کنید. همچنین زمانی که دلیل خود را از انجام کاری نمی‌دانید تنها در حال هدر دادن زمان ارزشمندتان هستید. مارک زاکربرگ، بنیان‌گذار فیسبوک می‌گوید:

من همیشه روی چند موضوع تمرکز می‌کنم. اولین موضوع این است مسیر شفافی برای هدایت شرکت و چیزی که می‌سازیم داشته باشم. موضوع دوم این است که تیمی از بهترین افراد ممکن را برای رسیدن به آن مسیر انتخاب می‌کنم. به‌عنوان یک شرکت فکر می‌کنم داشتن ذهنیت شفاف در مورد چیزی که قصد داریم بسازیم و گذاشتن بهترین افراد روی آن برای رسیدن به هدف نهایی کافی است.

خلاصه

اگر به دنیای اطراف خود نگاه کنید اغلب افراد مفهوم هدف را در زندگی خود از دست داده‌اند. یک کارآفرین هرگز نمی‌تواند بدون هدف کاری انجام دهد و بدون شک شکست خواهد خورد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات