هاوال H6 و هاوال H9؛ محصولات جدید گروه بهمن خواهند بود

چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
شاسی‌بلندهای هاوال، با مدل‌های H6 و H9 در حال گذراندن مراحل تست نهایی و پیش‌تولید هستند تا به خط مونتاژ گروه بهمن خودرو، اضافه شوند.
تبلیغات

مدتی قبل به معرفی جامع هاوال H2 پرداختیم و پیش‌فروش این خودرو هم با استقبال بالای علاقه‌مندان، انجام شد. هاوال H2، یک کراس‌اور کامپکت و هم‌کلاس با مدل‌های چینی نظیر هایما S5 و ام‌وی‌ام X33 است؛ اما تنها محصول هاوال در ایران نخواهد بود. به نظر می‌رسد، همکاری گروه بهمن با خودروسازی گریت وال چین، در حال گسترش باشد، چرا که کراس‌اور جدید این شرکت، شامل هاوال H6 و هاوال H9 به تازگی وارد ایران شده‌اند.

هاوال، زیرمجموعه‌ای از گروه خودروسازی گریت‌وال چین است که بر تولید کراس‌اور تمرکز دارد و سعی می‌کند در مقایسه با تولیدات شرکت مادر، کیفیت بالاتری داشته باشد. در سال‌های اخیر، ابتدا سدان ولکس ساخت گریت وال وارد ایران شد که فروش چندانی نداشت. مدتی بعد شاهد واردات ۲ مدل وانت پکاپ با نام‌های وینگل 3 و وینگل 5 بودیم که البته توانایی فنی و کیفیت ساخت بالاتری نسبت به ولکس داشتند. گریت‌وال حالا با برند وارد ایران شده است تا سهم بیشتری از این بازار داشته باشد.

HAVAL H6

هر دو خودروی هاوال H6 و هاوال H9، از زبان طراحی مدرن شرکت سازنده تبیعت می‌کنند که شامل جلوپنجره‌ی کروم با خطوط افقی براق و چراغ‌های کشیده است. مدل کوچکتر با کد H6 ، یکی از پرفروش‌ترین کراس‌اورهای گریت‌وال محسوب می‌شود و و از سال ۲۰۱۱ روی خط تولید قرار دارد. این محصول از نظر پلت‌فرم و بسیاری تجهیزات فنی با کراس‌اورهای WEY VV7 و WEY VV5 مشترک است. (خودروهای برند WEY با هدف صادرات به اروپا و امریکا طراحی شده‌‌اند و بارها توسط خبرنگاران رسانه‌های معتبر دنیا با توجه به قیمت اقتصادی در بازار جهانی، مورد تحسین قرار گرفته‌اند.)

مدل جدید هاوال H6 ، نسل دوم این کراس‌اور به حساب می‌آید و سال ۲۰۱۷، رونمایی شده است. ابعاد هاوال H6، شامل طول ۴۶۴۰ میلی‌متر با ارتفاع سقف از سطح زمین ۱۷۴۵ میلی‌متر و عرض ۱۸۲۵میلی‌متر است که با فاصله محورهای ۲۶۸۰ میلی‌متر عرضه می‌شود. با این حساب، هاوال H6، کمی‌بزرگ‌تر از هیوندای توسان است و البته کوچک‌تر از هیوندای سانتافه است.

HAVAL H9

هاوال H9، کراس‌اور پهن‌پیکر و پرچمدار گریت وال چین محسوب می‌شود که به صورت ۷ صندلی (سه ردیفه) نیز، عرضه می‌شود. این محصول از سال ۲۰۱۴ روی خط تولید قرار دارد و یک فیس‌لیفت جزئی در سال ۲۰۱۵ تجربه کرده است. هاوال H9 در ترکیب چراغ‌های اصلی جلو و عقب، شدیدا تحت تاثیر تویوتا پرادو است و البته، با سایز بدنه مشابه شاسی‌بلند ژاپنی، عرضه می‌شود. ابعاد H9، شامل شامل طول ۴۸۶۵ میلی‌متر با ارتفاع سقف از سطح زمین ۱۹۱۰ میلی‌متر و عرض ۱۹۲۶ میلی‌متر است که با فاصله محورهای ۲۸۰۰ میلی‌متر عرضه می‌شود.

HAVAL H6

هاوال H6 از ۲ نوع پیشرانه بنزینی ۲ لیتری تنفس طبیعی و توربوشارژ استفاده می‌کند که نوع ارزان‌تر، قدرت ۱۳۰ اسب بخار و گشتاور ۱۸۶ نیوتن‌متر دارد. این خودرو با پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ، قدرت ۱۹۵ اسب بخار و گشتاور ۳۱۵ نیوتن‌متر تولید می‌کند که از ۲۰۰۰ دور بر دقیقه فراهم خواهد بود. هاوال H6 در بسیاری از نقاط دنیا با پیشرانه‌ی توربوشارژ، عرضه می‌شود که توانایی رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در زمانی کمتر از ۱۰ ثانیه دارد. میانگین مصرف سوخت این خودرو با پیشرانه ۱۹۵ اسب بخار، حدود ۹.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر با نهایت سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت عنوان شده است. هاوال H6 توربوشارژ در بازار استرالیا، همراه گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته دوال کلاچ و سیستم انتقال نیروی تک دیفرانسیل، ۲۹ هزار دلار استرالیا (معادل ۲۱ هزار دلار امریکا) قیمت دارد.

HAVAL H9

هاوال H9 هم از پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ استفاده می‌کند، اما قدرت ۲۴۱ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور بر دقیقه و گشتاور ۳۵۰ نیوتن‌متر از ۱۸۰۰ دور بر دقیقه تولید می‌کند. این محصول در مدل‌های مختلف، می‌تواند در زمان ۱۰ تا ۱۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و میانگین مصرف سوخت ۱۱.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر داشته باشد. هاوال H9 با گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته یا ۸ سرعته ساخت ZF آلمان و سیستم دو دیفرانسیل قابل سفارش است. قیمت کراس‌اور ۲۲۳۰ کیلوگرمی گریت وال در بازار استرالیا از ۳۷ هزار دلار استرالیا (معادل ۲۷ هزار دلار امریکا) شروع و در نمونه‌ی فول آپشن، ۴۵ هزار دلار استرالیا (معادل ۳۳ هزار دلار امریکا) فروخته می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات