تعیین خط گرندپری بریتانیا ۲۰۱۸؛ پول پوزیشن همیلتون در خانه

یک‌شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
دور تعیین خط گرندپری فرمول یک بریتانیا ۲۰۱۸ با پول پوزیشن همیلتون در پیست خانگی همراه بود؛ فتل و رایکونن از تیم فراری در رده‌های بعدی قرار گرفتند.
تبلیغات

دور تعیین خط گرندپری فرمول یک بریتانیا ۲۰۱۸ در حالی دیروز همزمان با بازی‌ تیم ملی فوتبال انگلیس در جام جهانی فوتبال روسیه برگزار شد، که لوئیس همیلتون راننده اول تیم مرسدس بنز با کسب پول پوزیشن توانست روحیه مضاعفی به ملی‌پوشان کشورش برای حذف سوئد بدهد. همیلتون در رقابت فرمول یک بریتانیا توانست با زمان ۱ دقیقه و ۲۵.۸۹۲ ثانیه و اختلاف زمانی ۴۴ هزارم ثانیه نسبت به سباستین فتل از تیم فراری در جایگاه نخست قرار گیرد.

2018 British Grand Prix Formula 1 / گرندپری فرمول یک بریتانیا 2018

در حالی که در دور اول Q3 فتل توانسته بود با اختلاف ۵۷ هزارم ثانیه نسبت به همیلتون در صدر بایستد، اما راننده انگلیسی تیم مرسدس بنز در دور نهایی توانست اختلاف را جبران کند و با ثبت سریع‌ترین زمان جایگاه نخست را پس بگیرد. همیلتون و هر دو راننده تیم فراری در رقابت تعیین خط فرمول یک بریتانیا از تایرهای سافت استفاده کردند. 

2018 British Grand Prix Formula 1 / گرندپری فرمول یک بریتانیا 2018

فتل که در جلسه تمرین صبح دیروز با مشکل گردن از شبیه‌سازی دور تعیین خط باز مانده بود، امیدواری چندانی به شرکت در دور تعیین خط نداشت اما با همت مضاعف تیم فراری، به شرایط مسابقه بازگشت. سباستین فتل آلمانی با یک دقیقه و ۲۵.۹۳۶ ثانیه در جایگاه دوم قرار گرفت تا رقابت عصر امروز را پشت سر همیلتون آغاز کند. هم‌تیمی او کیمی رایکونن نیز تنها با اختلاف ۹۸ هزارم ثانیه نسبت به فتل، با ثبت زمان یک دقیقه و ۲۵.۹۹۰ ثانیه در جایگاه سوم ایستاد.

2018 British Grand Prix Formula 1 / گرندپری فرمول یک بریتانیا 2018

پس از همیلتون و رانندگان فراری، والتری بوتاس، مکس ورشتاپن، دنیل ریکیاردو، کوین مگنوسن، رومن گروژان، چارلز لکلرک و استبان اکن به ترتیب در جایگاه چهارم تا دهم قرار گرفتند. نکته جالب قرار گرفتن رانندگان تیم‌های فراری، ردبول و هاس پشت سر هم در تعیین است. تیم هاس که در مسابقات قبلی عملکرد قابل قبولی نداشت، در دور تعیین خط گرندپری فرمول یک بریتانیا ۲۰۱۸ توانست در رانندگان خود را در میان ده نفر اول ببیند. دنیل ریکیاردو راننده استرالیایی تیم ردبول در اولین دور نتوانست از  سیستم کاهش درگ (DRS) خودرویش استفاده کند و کریستین هورنر مدیر تیم ردبول اذعان کرد که این سیستم خراب است. مشکل ریکیاردو در دور دوم نیز حل نشد، هرچند که گفته شد او از DRS در برخی مناطق مجاز به صورت دستی استفاده کرده است.

2018 British Grand Prix Formula 1 / گرندپری فرمول یک بریتانیا 2018

در این میان نیکو هالکنبرگ، سرجیو پرز، فرناندو آلونسو، پیر گسلی، مارکوس اریکسون و کارلوس ساینز به ترتیب در جایگاه یازدهم تا شانزدهم قرار گرفتند. در حالی که هالکنبرگ تلاش می‌کرد تا خود را در میان ۱۰ راننده اول قرار دهد، اما در نهایت با اختلاف ۵۸ هزارم ثانیه نسبت به استبان اکن راننده تیم فورس ایندیا در جایگاه یازدهم ایستاد. 

2018 British Grand Prix Formula 1 / گرندپری فرمول یک بریتانیا 2018

جایگاه هفدهم تا بیستم نیز به ترتیب به استوفل وندورن از مک‌لارن، سرگئی سیروتکین و لانس استرول از تیم ویلیامز و برندون هارتلی از تورو روسو رسید. لانس استرول در همان دقایق ابتدای مسابقه با ورود به کناره‌های سنگلاخی پیست، نتوانست به شرایط مسابقه بازگردد و زمانی برای خود ثبت کند. برندون هارتلی نیز با توجه به اتفاقی که در تمرین سوم برایش رخ داد، دور تعیین خط را از دست داد تا رقابت اصلی فرمول یک بریتانیا را از جایگاه بیستم آغاز کند. سیروتکین نیز دقایقی پس از هارتلی از پیست خارج شد تا پرچم قرمز بالا رود؛ خیلی سریع پرچم سبز بالا رفت تا رقابت ادامه یابد و سیروتکین نیز در ادامه نتوانست جایگاهی بهتر از هیجدهم کسب کند.

دانلود

به نظر شما کدام راننده و تیم در رقابت فرمول یک بریتانیا ۲۰۱۸ برنده خواهند شد؟ نظرات خود را با زومیت در میان بگذارید. رقابت اصلی فرمول یک بریتانیا ۲۰۱۸، عصر امروز  ساعت ۱۷:۴۰ در پیست سیلورستون انگلستان برگزار خواهد شد و قرار است از شبکه ورزش سیمای ایران، پخش مستقیم شود. 

دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات