ساعت هوشمند ۵۲۰۰ دلاری داوران جام جهانی 2018 روسیه چه قابلیت‌هایی دارد

شنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت سوئیسی اوبلو (Hublot) برای داوران جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه ساعتی را با عنوان Big Bang Referee Smartwatch توسعه داده است که مبتنی بر Wear OS بوده و ویژگی‌های جالبی دارد.
تبلیغات

اوبلو به عنوان یک شرکت سوئیسی که محصولات لوکسی را در کارنامه دارد در جام جهانی ۲۰۱۸ از فرصت استفاده کرده و وظیفه‌ی تولید ساعت‌های مورد استفاده توسط داوران طی بازی‌ها را بر عهده گرفته است. جام‌جهانی فرصتی بسیار ایده‌آل برای برندهایی است که می‌خواهند نام و آوازه‌ی خود را به چهار گوشه‌ی جهان برسانند. براساس آمارهای ارائه شده توسط فیفا، جام جهانی ۲۰۱۴ بیش از ۳.۲ میلیارد نفر بیننده داشته که نزدیک به یک میلیارد نفر از این تعداد به تماشای دیدار فینال نشسته‌اند.

اوبلو علاوه بر تامین تابلو‌های مورد استفاده توسط داور چهارم برای نمایش وقت اضافی و تعویض بازیکنان، ساعت‌های مورد استفاده توسط داوران را نیز تامین می‌کند. ساعت هوشمند ویژه‌ی اوبلو، Big Bang Referee Smartwatch نام دارد. ساعت هوشمند اوبلو در واقع همان ساعت Carrera Coneected تگ هوئر است که با تغییراتی با برند جدید اوبلو روی مچ داوران قرار گرفته است. اوبلو و تگ هوئر دو برندی هستند که زیر نظر LVMH فعالیت می‌کنند.

ساعت داوران جام جهانی 2018 روسیه

از نظر مشخصات فنی، بینگ بنگ اوبلو از وجود سیستم عامل Wear OS گوگل بهره می‌برد. اوبلو در این ساعت از پردازنده‌ی اینتل اتم Z34XX استفاده می‌کند. همچنین باید به صفحه‌‌نمایشی با قطر ۳۵.۴ میلی‌متر که از نوع امولد است و رزولوشن ۴۰۰ × ۴۰۰ پیکسلی دارد، اشاره کرد. بلوتوث ۴.۱، ارتباط وای‌فای با پشتیبانی از استاندارد 802.11n و همچنین باتری با ظرفیتت ۴۱۰ میلی‌آمپرساعتی از دیگر ویژگی‌های ساعت خاص اوبلو به‌شمار می‌رود، این باتری قادر است تا یک روز نیاز ساعت را تامین کند. با توجه به اینکه ساعت داوران باید جان سخت نیز باشد، اوبلو اعلام کرده است که بیگ بنگ از استاندارد 5ATM برای مقاومت در برابر نفوذ آب بهره می‌برد.

ساعت داوران جام جهانی 2018 روسیه

از جمله‌‌ی نکات جالب در مورد ساعت هوشمند اوبلو، لوازم جانبی ویژه‌ای است که این شرکت در اختیار داوران قرار می‌دهد. علاوه بر انواع بند‌ها، اوبلو مچ‌بندی مخصوص را نیز برای داوران در نظر گرفته که دارای محلی برای اتصال دو طرف ساعت است. در واقع با اتصال بدنه‌ی ساعت به مچ‌بند، دیگر نیازی به استفاده از بند نیست و ساعت روی مچ‌بند مخصوص قرار می‌گیرد.

اوبلو علاوه بر داوران، تعداد ۲۰۱۸ دستگاه از این ساعت هوشمند را در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است. برچسب قیمتی تعیین شده برای این ساعت هوشمند ۵٬۲۰۰ دلار است که فروش آن پیش از جام‌جهانی آغاز شده است. نسخه‌ی مخصوص داوران از این ساعت هوشمند می‌تواند از طریق ارتباط با سامانه‌ی عبور توپ از خط دروازه یا گل لاین، گل شدن را به اطلاع داور برساند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات