دلاهه 135 مدل ۱۹۳۶؛ شاهکار ۲۵ میلیون دلاری

یک‌شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
دلاهه 135، یکی از جداب‌ترین خودروهای کلاسیک‌ جهان است که با قیمت ۲۵ میلیون دلار، حراج خواهد شد.
تبلیغات

دلاهه شاید نامی آشنا در بین خودروسازان نباشد اما بد نیست بدانید که این برند، زمانی مشغول به ساخت خودرو بوده و فعالیت خود را از سال ‍۱۸۹۴ آغاز کرد. یکی از خودروهای بسیار خاص و زیبای دلاهه،  مدل 135 است که در سال ۱۹۳۶ ساخته شد. نمونه‌ای از این خودرو در وضعیت بسیار مطلوبی نگهداری شده و اخیرا برای فروش گذاشته شده است، اما نباید انتظار داشت، قیمت کمی داشته باشد. این نسخه به مدت ۱۵ سال در یک مجموعه‌ی بسیار زیبای خودرو‌های کلاسیک در شهر سن‌ دیگو نگهداری شده بود و حالا حراج خواهد شد. از آغاز تا کنون، تنها ۱۵ دستگاه دلاهه 135 ساخته شده است.

delahaye 135

در مورد مشخصات فنی این خودرو باید گفت که قلب تپنده‌ از یک پیشرانه‌ی شش سیلندر خطی به حجم ۳.۵ لیتر تشکیل شده و توانایی تولید ۱۲۰ اسب بخار قدرت دارد. این نیرو توسط یک جعبه دنده‌ی ۴ سرعته دستی به چرخ‌ها منتقل می‌شود. دلاهه 135 دارای رنگ آبی بسیار خاص و زیبایی است که ترکیب این رنگ با سایر رنگ‌های به کار رفته در این خودرو هارمونی بسیار جالبی را پدید می‌آورد. در مورد طراحی داخلی این خودرو باید گفت که تمامی کابین این خودرو با چرم خاکستری روشن پوشانده شده است وصندلی‌های آن دارای پوشش چرم شتر مرغ هستند. کف پوش خودرو نیز به رنگ آبی تیره است. این خودروی بسیار زیبا و خیره کننده در طول حیات خود توانسته در رویداد‌های بزرگی شرکت کند و ۲۰ عنوان جایزه را از نظر طراحی، رنگ آمیزی و ترکیب رنگ کسب کند. همچنین این خودرو موفق به کسب گواهی Classic Car Club of America شده است که برای گرفتن این گواهی، خودروی مورد نظر باید دارای ۱۰۰ فاکتور مختلف باشد.

delahaye 135

البته تمامی افتخارات این خودرو در زمینه‌ی طراحی و ظاهر نیست و حالا بد نیست نگاهی به افتخارات کسب شده در زمینه‌ی مسابقات بیاندازیم. دلاهه توسط این خودرو توانست پیروزی‌های بسیاری را از جمله در مسابقات ۲۴ ساعته‌ی لمانز، رالی مونتکارلو و چند قهرمانی در گرندپری را هم قبل از آغاز جنگ جهانی و هم بعد از آن بدست بیاورد. دلاهه 135 اکثر مسابقات خود را در دهه‌ی ۳۰ میلادی انجام داد و حتی موفق شد تا در گرندپری سال ۱۹۴۹ استرالیا به مقام اول برسد.

delahaye 135

پس با تمامی این تفاسیر نباید انتظار داشته باشید تا دلاهه 135 خودرویی ارزان قیمت باشد. مالک این خودرو مبلغ ۲۵ میلیون دلار را برای این خودرو پیشنهاد داده  و اگر این خودرو به فروش برسد باید گفت که یکی از گران قیمت‌ترین خودروهایی فرانسوی تاریخ خواهد بود.  حدود ۲ سال پیش، یک دستگاه فراری 250GTO با قیمت ۳۸ میلیون دلار، رکورد گران‌ترین خودروی تاریخ را ثبت کرد. اما اخیراً همین مدل در نسخه‌ای دیگر، با قیمت خارق‌العاده‌ی ۷۰ میلیون دلار فروخته شد، تا رسماً گران‌ترین خودروی تاریخ صنعت خودروسازی نام گیرد.

در ادامه پیشنهاد می‌کنیم گالری تصاویر این خودروی خاص و دیدنی را از دست ندهید.

delahaye 135
delahaye 135
delahaye 135
delahaye 135
delahaye 135
delahaye 135
delahaye 135
delahaye 135
delahaye 135
delahaye 135
delahaye 135
delahaye 135
delahaye 135
delahaye 135
delahaye 135
delahaye 135
delahaye 135
delahaye 135
delahaye 135
delahaye 135
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات