شکست در پرونده استیناف و احتمال استرداد کیم دات کام به ایالات متحده

جمعه ۱۵ تیر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
دادگاه استیناف نیوزلند تقاضای فرجام بنیان‌گذار مگاآپلود برای جلوگیری از استرداد وی به ایالات متحده را مردود دانست.
تبلیغات

بر اساس رأی دادگاه فرجام نیوزلند، تصمیم دادگاه بدوی جهت استرداد کیم دات‌کام و سه شخص دیگر به ایالات متحده مورد تایید قرار گرفت. دات‌کام و سه‌ شخص دیگر احتمالا به اتهام تخطی از قوانین حمایت از مالکیت معنوی (کپی‌رایت) و کلاه‌برداری در ایالات متحده مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

این جرائم به وب‌سایت اشتراک‌گذاری فایل مگاآپلود مربوط می‌شود که تا پیش از مسدود شدن‌، به میلیون‌ها کاربر اجازه می‌داد محتوای دیجیتال را دانلود کنند. در عین حال، دات‌کام و سه متهم دیگر همواره این اتهامات را رد کرده‌اند.

تصمیم‌گیری در مورد استرداد این چهار شخص به ایالات متحده اکنون بر عهده‌ی وزیر قوه‌ی قضائیه‌ی نیوزلند، اندرو لیتل خواهد بود. در حال حاضر، تنها یک راه حل قانونی پیش روی دات‌کام و دیگر متهمان این پرونده قرار خواهد داشت. آیرا روثکن، وکیل کیم دات‌کام در این رابطه می‌گوید:

ما از دادگاه عالی نیوزلند تقاضا خواهیم کرد تا این [رأی صادر شده] را مورد بازبینی قرار دهد.
مگا‌آپلود / Megaupload

بر اساس ادعای ایالات متحده، کیم دات‌کام، ماتیاس اورتمن، برام ون در کولک و فین باتاتو، دست‌اندرکاران مجموعه‌ای بین‌المللی بوده‌اند که با فعالیت‌های غیرقانونی خود ضرری در حدود ۵۰۰ میلیون دلار را به دارندگان حق مالکیت معنوی وارد کرده است.

پیش از این، دادگاه عالی نیوزلند رأی خود را به نفع دات‌کام و دیگر متهمان صادر کرده و اعلام کرده بود که نمی‌توان به دلیل تخطی از قوانین مالکیت معنوی این افراد را به ایالات متحده بازگرداند. طبق اعلام این دادگاه:

انتقال اینترنتی و عمومی محتوای تحت حمایت قانون کپی‌رایت در نیوزلند به عنوان یک جرم کیفری قلمداد نمی‌شود.

در عین حال، بر اساس رأی صادر شده در سال ۲۰۱۷، چهار متهمی که در این پرونده درگیر هستند؛ ممکن است به دلیل اتهام به کلاه‌برداری به ایالات متحده بازگردانده شوند. چرا که چنین جرائمی در نیوزلند به عنوان یک عمل کیفری و قابل پیگرد شناخته می‌شوند. شایان ذکر است که این رأی جدید نمی‌تواند سرنوشت نهایی دات‌کام و همتایانش را مشخص کند؛ چرا که این رأی تنها به معنی استرداد این افراد به ایالات متحده و برگزاری جلسات دادرسی برای بررسی اتهامات وارد شده به آن‌ها است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات