بسته سیاستی دولت برای ارز هفته آینده رونمایی می‌شود

سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸
مطالعه 1 دقیقه
به گفته‌ی نائب‌رئیس مجلس شورای اسلامی، بسته‌ی سیاستی دولت برای ارز، هفته‌ی آینده معرفی خواهد شد.
تبلیغات

مسعود پزشکیان، نائب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی درباره‌ی تصمیمات حاصل در نشست روز گذشته‌ی ستاد اقتصاد مقاومتی اعلام کرد که در این نشست، موضوع قیمت کالا و ارز مورد بررسی قرار گرفت و تصمیم گرفته شد تا کمیته‌ای مسئولیت شناسایی حوزه‌های دارای مشکل را برعهده بگیرد و پیشنهادات خود در جهت ممانعت از آسیب دیدن اقشار متوسط و متوسط روبه‌پایین را ارائه دهد.

نماینده‌ی مردم تبریز در مجلس معتقد است که در صورت بروز گرانی در کشور، باید نیازهای ابتدایی قشر متوسط و متوسط رو به پایین تأمین شود و از آن‌ها در برابر آسیب‌های احتمالی محافظت شود؛ او در ادامه اعلام کرد که ستاد اقتصاد مقاومتی در حال حاضر به جمع‌بندی برای چگونگی حمایت از این اقشار نرسیده؛ چرا که جمعیت مورد هدف متفاوت است و باید نوع ارائه‌ی کمک به آن‌ها مشخص شود.

ظاهرا در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی تأکید شده است که سیاست دولت در رابطه با ارز باید مشخص شود، پزشکیان می‌گوید:

قرار شد بسته‌ی سیاستی دولت که رئیس بانک مرکزی تهیه می‌کند، با پیشنهادات سازمان برنامه و بودجه ادغام شود و پس از نهایی‌شدن، هفته‌ی آینده در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی اعلام شود.

پزشکیان تأکید کرد که نوع مداخله‌ی دولت در ارز باید مشخص شود، ضمن اینکه ارز باید بیشتر به دارو و کالاهای اساسی اختصاص داده شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات