مشخصات فنی پورشه تایکان اعلام شد

سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
مشخصات فنی اولین خودروی تمام برقی پورشه، شامل قدرت و شعاع حرکتی اعلام شد.
تبلیغات

از سال ۲۰۱۵ و نمایش مدل مفهومی میشن ای (Mission E) در نمایشگاه خودرو فرانکفورت، علاقه‌مندان دنیای خودرو منتظر عرضه‌ی اولین خودروی تمام برقی پورشه بودند. سرانجام تولید کوپه‌ی چهاردر تمام برقی پورشه با نام تایکان (Taycan) برای سال ۲۰۱۹ تأیید شد و حالا در اقدام بعدی، اشتوتگارتی‌ها مشخصات فنی تایکان را اعلام کرده‌اند.

Porsche Taycan / پورشه تایکان

به‌نظر می‌رسد که تایکان، شباهت‌های بسیاری به مدل مفومی میشن E داشته باشد. اولین مدل تمام برقی پورشه از دو موتور برقی هر کدام در یک محور، مانند هیبرید مسابقه‌ای 919 استفاده می‌کند تا مجموع قدرت آن به‌بیش از ۶۰۰ اسب بخار برسد. پشتوانه‌ی این دو موتور برقی، پک باتری لیتیوم-یونی ولتاژ بالا است که با یک‌بار شارژ، حرکت در مسافتی بیش از ۵۰۰ کیلومتر را فراهم می‌کند. هنوز مشخص نشده است که شعاع حرکتی پورشه تایکان بر اساس کدام پروتکل مشخص شده است، ولی باتوجه به الزامی شدن قوانین آلایندگی و مصرف سوخت جدید WLTP اروپا، بدون شک مقامات پورشه تمام شرایط را در نظر خواهند گرفت.

mission E Porsche

به‌لطف شارژر ۸۰۰ ولتی، تایکان در حدود ۱۵ دقیقه زمان، تا ۴۰۰ کیلومتر از شعاع حرکتی خود را به‌دست می‌آورد. کوپه‌ی تمام برقی پورشه با استانداردهای سیستم شارژ خودروهای برقی اروپا و ایالات متحده آمریکا سازگاری دارد و به‌زودی مطابق استانداردهای ژاپن و چین هم تجهیز خواهد شد. باید توجه داشته باشیم که تایکان اولین مدل تمام برقی پورشه است؛ این برند بنچمارک‌ خودروهای اسپرت جهان است، پس بنابراین تایکان باید در حد و اندازه‌‌ی تولیدات دیگر پورشه باشد. مهندسان پورشه تأیید کرده‌اند که تایکان در کمتر از ۳.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت و در کمتر از ۱۲ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

پورشه Mission E

مقامات پورشه امیدوار هستند که سالانه معادل دوسوم فروش مدل 911 یا حدود ۲۰ هزار دستگاه تایکان به بازار عرضه کنند. در حال حاضر ۴۰ نفر از متخصصان پورشه بیش از ۱۰۰ دستگاه مدل پروتوتایپ تایکان را تولید کرده‌اند؛ ۲۱ دستگاه از این مدل‌های پروتوتایپ با پوشش استتار به آفریقای جنوبی فرستاده شده‌اند که تاامروز توسط ۶۰ متخصص دیگر در ۴۰ هزار کیلومتر مسافت آزمایش شده‌اند. به‌نظر می‌رسد که پورشه تایکان تا پایان دوره‌ی آزمایش، میلیون‌ها کیلومتر را طی خواهد کرد تا بتواند شایستگی خود را در این خانواده‌ی پرافتخار، اثبات کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات