مردی در آلمان، مالک ۱۴۴ دستگاه فولکس واگن گلف است

جمعه ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
جوزف جوزا بزرگ‌ترین کلکسیونر فولکس واگن گلف محسوب می‌شود. در مجوعه‌ی او، مدل‌های جذابی از گلف کابریو، گلف GTI و MK1 کلاسیک قرار دارد.
تبلیغات

فولکس‌واگن گلف به عنوان محبوب‌ترین محصول این شرکت در تاریخ حضور خود در عرصه خودروسازی شناخته می‌شود. تاکنون تقریبا حدود ۳۰ میلیون دستگاه گلف توسط فولکس‌واگن تولید شده، که ۱۴۴ نمونه از آن تنها تحت مالکیت یک فرد اتریشی است. جوزف جوزا، فردی است که علاقه بسیار زیادی به خودروی گلف دارد و مجموعه بی‌نظیری از مدل‌های مختلف فولکس‌واگن گلف را در پارکینگ شخصی خود پارک کرده است.

Volkswagen Golf / فولکس‌واگن گلف

جوزا در مورد اولین تجربه رانندگی با فولکس‌واگن گلف می‌گوید:

وقتی اولین بار در گلف نشستم، احساس کردم که این خودرو فقط برای من ساخته شده است. فولکس‌واگن گلف، پشت فرمان بسیار جذابی داشت و برای رانندگی روزانه خیلی مناسب بود.

پس از اولین تجربه بیادماندنی، علاقه جوزا به فولکس‌واگن گلف بیش‌تر شد؛ به طوری که انواع مدل‌‌های گلف شامل گلف کابریو برای تابستان, گلف GTI برای تفریح و گلف کانتری را برای رانندگی در زمستان خریداری کرد. اولین خودرویی که جوزف جوزا خرید، یک دستگاه فولکس‌واگن گلف MK1 بود که در اوایل دهه ۹۰ میلادی توسط او خریداری شد. اما با گذشت زمان و خریدن مدل‌های مختلف فولکس‌واگن گلف، کلکسیون جوزا هر روز کامل‌تر می‌شد.

Volkswagen Golf / فولکس‌واگن گلف

جوزا در این باره می‌گوید:

برای خرید مدل‌های مختلف گلف، فقط کافی بود تا جستجوی ساده‌ای در اینترنت انجام دهم و سپس می‌توانستم خودروی موردنظر را با قیمت بسیار پایین خریداری کنم. در بعضی موارد، هزینه حمل‌ونقل از قیمت خودرو بیش‌تر می‌شد. قدیمی‌ترین خودروی موجود در کلکسیون من، یک نمونه فولکس‌واگن گلف مدل ۱۹۷۴ است که با درهای کشویی برای مشتریان عرضه شده بود.
Volkswagen Golf / فولکس‌واگن گلف

جوزف جوزا دو دستگاه خودروی برقی فولکس‌واگن گلف با نام CitySTROMer هم در کلکسیون خود دارد، که دارای باتری‌ الکترولیت ژله‌ای هستند. از جمله دیگر نمونه‌های جالب این کلکسیون می‌توان به چند مدل گلف کمپر، دو دستگاه وانت پیک‌آپ گلف مجهز به پله در عقب (خودروی فرودگاه) و یک نمونه کمیاب با نام G60 Limited اشاره کرد.

گلف G60 لیمیتد به صورت دست‌ساز توسط فولکس‌واگن موتوراسپرت ساخته شده است. فولکس‌واگن گلف G60 از پیشرانه چهار سیلندر سوپرشارژ با ۲۰۷ اسب بخار قدرت بهره می‌برد. شاید یکی از بهترین خودروهای مجموعه جوزا، نسخه سفارشی نسل اول فولکس‌واگن گلف GTI باشد؛ این خودرو توسط تیونر آلمانی برای یک شاهزاده در منطقه خاورمیانه تقویت شده است. فولکس‌واگن گلف GTI از تجهیزات لوکسی مانند تزئینات چوب و چرم، به همراه تلفن داخل خودرو بهره می‌برد. 

هنگامی که از جوزا خواسته شد تا پنج مدل محبوب خود را در میان این ۱۴۴ فولکس‌واگن گلف مشخص کند، او جواب داد:

من همه آن‌ها را به یک اندازه دوست دارم؛ ترجیح می‌دهم که به جای انتخاب چند تا از میان همه آن‌ها، همگی را داشته باشم.

با این حال، نگهداری مجموعه‌ای از ۱۴۴ خودرو برای جوزف جوزا چندان آسان نیست؛ او پارکینگ بزرگی برای این کار تدارک دیده است، که شاید جابجا کردن خودروها در آن چندان راحت نباشد. به همین علت، مشکلات زیادی برای تردد در میان آن‌ها وجود دارد. مجموعه شخصی جوزا به زودی برای بازدید عموم، در معرض دید قرار خواهد گرفت. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات