سدان های لوکس بازارجهانی با بهترین کیفیت سواری

چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۰
مطالعه 8 دقیقه
بنیاد کانسیومر ریپورتس، فهرست ۱۰ خودروی لوکس دنیا با بهترین کیفیت سواری را منتشر کرده است که در آن محصولاتی از اروپا، آمریکا و یک مدل کره‌ای دیده می‌شوند.
تبلیغات

همیشه بین علاقه‌مندان دنیای خودرو بحث برتری بی‌ام‌و سری 7 یا مرسدس‌بنز S کلاس داغ بوده است. واقعیت این است که این دو سدان لوکس هر دو جزو بهترین‌های بازار هستند و هرکس با کمی گرایش به یک برند، بهترین مدل را انتخاب می‌کند. طرفداران بی‌ام‌و به دینامیک بی‌نظیر سری 7 اشاره می‌کنند و در مقابل هواداران مرسدس، سواری فوق‌العاده راحت S کلاس را عامل برتری آن می‌دانند. باید توجه کرد که خریداران با انتظاراتی مثل سواری راحت، تجهیزات رفاهی مناسب و عملکرد فنی بالا به‌سراغ خودروهای لوکس می‌روند.

نمی‌توان بدون اولویت‌بندی بهترین مدل لوکس آلمانی را انتخاب کرد. شاید بهترین راه، مراجعه به آزمایش‌های مؤسسه‌های معتبر و مستقل مانند کانسیومر ریپورتس (Consumer Reports) یا به‌اختصار CR باشد. در بررسی اخیر متخصصان این سازمان، ۱۰ خودروی لوکس بازار جهانی که در کیفیت سواری مثال‌زدنی هستند، طبقه‌بندی شده‌اند. بررسی CR فقط شامل خودروهای لوکس بالای گران‌قیمت بالای ۱۰۰ هزار دلار نمی‌شود، بلکه مدل‌های ارزان‌تر همچون شورولت ایمپالا و فورد فیوژن نیز، در این بین دیده می‌شوند. خودروهای لوکس باید قابلیت ایجاد سواری راحت برای سرنشینان و جلوگیری از انتقال تکان‌های شدید جاده به اتاق را داشته باشند.

سدان لوکس

داده‌ها و طبقه‌بندی CR بر اساس آزمایش خودروها در یک مسیر دایره‌ای شکل با مسافت ۴۸ کیلومتر و سرعت مشخص به‌دست آمده است. در این مسیر، انواع ناهمواری‌ها، سرعت‌گیرها و قسمتی مشابه بزرگراه طراحی شده است تا عملکرد سیستم تعلیق خودرو در جذب تکان‌ها سنجیده شود. سواری هر خودرو در قالب سخت، لرزان، نرم و فوق‌العاده نرم و شناور و توانایی دفع تکان‌ها توصیف شده است. فهرست قرار داده شده، به‌ترتیب صعودی به بهترین کیفیت سواری در خودروی شماره یک تنظیم شده است. لازم به‌ذکر است که سدان‌های فوق‌ لوکس مانند محصولات بنتلی و رولز رویس در آزمایش‌های CR شرکت داده نمی‌شوند.

۱۰- مرسدس‌بنز C کلاس

2019 mercedes benz C-Class Coupe / مرسدس بنز کوپه کلاس C

قیمت پایه تیپ استاندارد: ۴۰ هزار و ۲۵۰ دلار

قیمت پایه مدل AMG: از ۷۳ هزار و ۷۰۰ دلار

سدان لوکس مرسدس C کلاس حتی در مدل استاندارد C300 هم کابین لوکس و زیبایی دارد و تجربه‌ی رانندگی لذت‌بخش را فراهم می‌کند. C کلاس تعادل بین قدرت بالا و سواری راحت را تا حدودی حفظ کرده است اما به‌طور کلی کیفیت سواری به‌خصوص در جاده‌های ناهموار، خشک و سفت است. البته در جاده‌های هموار C کلاس کاملاً راحت بوده و درحقیقت در بین سدان‌های اسپرت لوکس، بهترین کیفیت سواری را دارد. مدل بررسی شده توسط متخصصان CR از سیستم تعلیق استاندارد استفاده می‌کرد که امکان سفارش سیستم تعلیق بادی هوشمند اسپرت با رینگ‌های ۱۸ اینچی هم وجود دارد. در مجموع C300 با استانداردهای مرسدس‌بنز همخوانی دارد و افرادی که این مدل اولین خرید آن‌ها از اشتوتگارتی‌ها باشد، C300 را یک سدان راحت، بی سر و صدا، چابک و کامل توصیف خواهند کرد.

۹- جگوار XF

جگوار XF  استیشن (اسپرت بریک)  2018 Jaguar XF Sportbrake

قیمت پایه تیپ استاندارد: ۴۷ هزار و ۷۷۵ دلار

قیمت پایه تیپ پرتفولیو: ۶۷ هزار و ۴۲۵ دلار

سدان سایزمتوسط جگوار XF نبرد سختی با مثلث آلمانی آئودی، بی‌ام‌و و مرسدس‌بنز دارد. نقطه‌ی قوت XF فرمان‌پذیری فوق‌العاده‌ی آن بوده که با سواری بی‌نظیر آن در بزرگراه همراه شده است. XF تقریباً در بیشتر مسیرها راحت است و سرنشینان چندان متوجه شرایط متفاوت جاده نمی‌شوند. عامل اصلی فروش کم گنگستر بریتانیایی در برابر محصولات آلمانی طراحی بی‌روح کابین، سیستم اطلاعات و سرگرمی قدیمی و سر و صدای زیاد فضای داخلی است.

۸- کادیلاک CT6

کادیلاک CT6

قیمت پایه تیپ استاندارد: ۵۵ هزار و ۹۰ دلار

قیمت پایه تیپ پلاتینیوم: ۸۵ هزار و ۲۹۰ دلار

سدان پرچمدار لوکس کادیلاک با داشتن کابین راحت و جادار، قوای فنی پرقدرت و تجهیزات رفاهی مدرن یکی از بهترین‌های بازارجهانی است. متخصصات CR معتقد هستند که CT6 یکی از ارزشمندترین سدان‌های لوکس بازار است که کیفیت سواری آن هم در حد بالا قرار دارد. سیستم تعلیق سدان گران‌قیمت کادیلاک تا جای ممکن مسئولیت خود را انجام می‌دهد ولی در دفع تمام تکان‌ها موفق نیست. سواری آن در بزرگراه بی‌نظیر است اما در جاده‌های ناهموار، به‌خصوص مسیرهای آسفالت ترمیمی؛ بدون نقص نیست.

۷- بی‌ام‌و سری 5

بی‌ام‌و سری 5   bmw 5 series M power 2018

قیمت پایه تیپ استاندارد: ۵۳ هزار و ۴۰۰ دلار

قیمت پایه تیپ M550i xDrive : از ۷۴ هزار ۴۵۰ دلار

تمرکز مهندسان بی‌ام‌و در کاهش وزن، افزایش تجهیزات رفاهی مدرن و کم کردن صدای کابین، سدانی ارزشمند اما خارج از کلاس اسپرت نتیجه داده است. کابین لوکس، لوکس و کاربرپسند از نقاظ قوت سری 5 است. سواری سری 5 در مقایسه با گذشته، نرم‌تر شده است و فقط در جاده‌هایی با ناهمواری زیاد کمی تکان به کابین منتقل می‌شود. در مجموع شرایط، سری 5 کیفیت سواری فوق‌العاده بالایی دارد و در مقایسه با سواری مدل‌های نسل‌های گذشته، بهبود داشته است.

۶- جنسیس G90

Genesis G90 / جنسیس

قیمت پایه تیپ استاندارد: ۶۸ هزار و ۳۵۰ دلار

قیمت پایه تیپ آلتیمیت: ۷۴ هزار و ۳۵۰ دلار

سدان لوکس جنسیس G90 یکی از بهترین‌های بازار است و اگر از تاریخچه این برند بگذریم، به‌راحتی توانایی رقابت با غول‌های خودروسازی جهان در این کلاس را دارد. البته سواری G90 اصلاً در سطح قالیچه‌ی جادویی S کلاس مرسدس نیست اما در رده‌ی قیمتی زیر ۸۰ هزار دلار، انتخاب معقولی است. G90 سدانی بزرگ و سنگین است که فقط در ناهمواری‌های شدید و سرعت‌های بالا مزاحم راحتی سرنشینان می‌شود. جنسیس G90 کیفیت سواری، قوای فنی و تجهیزاتی در سطح مدل‌هایی با قیمت ۲۰ هزار دلار بیشتر از خود ارائه می‌کند. قرار گرفتن جنسیس G90 در شماره‌ی ۶ این فهرست، نشان از موفقیت کره‌ای‌ها در این برند دارد. 

۵- آئودی A8

آئودی / Audi A8

قیمت پایه تیپ V6 تیپ‌ترونیک: ۸۳ هزار و ۸۰۰ دلار

سدان پرچمدار آئودی در تمام آزمایش‌های متخصصان CR، عملکرد قابل توجهی داشته است. مشکل اصلی A8 سواری سخت و سفت آن در سرعت‌های پایین‌ است. تکان‌های بدنه کم و کیفیت سیستم تعلیق آن در ناهمواری‌ها بی‌نظیر است که در کنار کابین بی سر و صدا و مجهز، یک تجربه‌ی سواری لذت‌بخش مهیا می‌شود.

۴- لینکلن کانتیننتال

lincoln continental/ لینکلن کنتیننتال

قیمت پایه تیپ استاندارد: ۴۵ هزار و ۱۶۰ دلار

قیمت پایه تیپ بلک لیبل: ۶۹ هزار و ۶۳۰ دلار

سدان لوکس کانتیننتال (Continental) از سال ۱۹۳۹ تولید شده و یکی از اصیل‌ترین خودروهای بازارجهانی است. این سدان لوکس و مجهز در بیشتر جاده‌های بهترین سواری ممکن را ارائه می‌کند. کارشناسان CR مدل با رینگ‌های ۱۹ اینچی  محصول لینکلن را به‌جای ۲۰ اینچی توصیه می‌کنند.

۳- آئودی A6

Audi A6 2019 / آئودی

قیمت پایه تیپ استاندارد: ۴۹ هزار و ۷۰۰ دلار

قیمت پایه تیپ پرستیژ: ۶۱ هزار و ۴۰۰ دلار

A6 همانند دیگر محصولات آئودی سواری راحتی دارد اما برخلاف بسیاری از آن‌ها (مدل‌های تست شده توسط CR)، کیفیت سواری در سرعت‌های پایین متغیر نیست. تکان‌های کابین حداقل، و جذب ناهمواری‌های جاده حداکثر است. کمی سر و صدای بیرون به کابین درز می‌کند اما چندان محسوس نیست. آئودی A6 با سیستم تمام چرخ محرک (AWD) کواترو در تمام جاده‌های خشک، برفی و بارانی عملکرد بی‌نظیر دارد.

۲- بی‌ام‌و سری 7

BMW 7 Series / بی ام و سری 7

قیمت پایه تیپ استاندارد:‌ ۸۳ هزار و ۶۵۰ دلار

قیمت تیپ 760i xDrive با امکانات کامل: ۱۵۶ هزار و ۷۰۰ دلار

نسل جدید سری 7 تمام موارد مورد نیاز یک سدان لوکس مانند کابین مجهز، سواری راحت و قوای فنی پرقدرت را به‌همراه دارد. سیستم تعلیق بادی که به‌صورت استاندارد در بی‌ام‌و سری 7 نصب شده است، در تمام جاده‌ها عملکردی فوق‌العاده دارد و سرنشینان در راحتی کامل سفر خواهند کرد. تنها در سرعت‌هایی پایین و در جاده‌های بسیار ناهموار کابین سری 7 تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

۱- مرسدس‌بنز S کلاس

s class

قیمت پایه تیپ استاندارد: ۸۹ هزار و ۹۰۰ دلار

قیمت تیپ AMG با امکانات کامل :‌ ۲۲۹ هزار و ۵۰۰ دلار

در آزمایش‌های متخصصان CR، سدان گران‌قیمت مرسدس‌بنز S کلاس بهترین کیفیت سواری را داشته است. در توصیف سواری S کلاس فقط باید به اصطلاح سیستم تعلیق بی‌نظیر آن؛ «قالیچه‌ی جادویی»، بسنده کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات