آذری جهرمی؛ لایحه صیانت از داده‌ های شخصی امروز بعدظهر رونمایی خواهد شد

شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
نمایشگاه الکامپ صبح امروز با حضور وزیر ارتباطات و سخنرانی ایشان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرده است.
تبلیغات

بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک موسوم به الکامپ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرده است؛ این نمایشگاه که با حضور وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای شروع به کار کرده است از امروز تا نهم مرداد ماه میزبان علاقمندان خواهد بود. به‌گفته‌ی رضا حیدری، مدیر اجرایی الکامپ ۲۴، رویداد امسال در فضایی بالغ بر ۲۷ هزار متر مربع برگزار می‌شود و تعداد و متراژ غرفه‌های استارتاپی در این دوره افزایش یافته است. مراسم افتتاحیه‌ی الکامپ امسال با حضور وزرای ارتباطات جمهوری آذربایجان و اندونزی آغاز به کار کرده است.

آذری جهرمی در افتتاحیه‌ی الکامپ ۲۴ از رونمایی لایحه‌ی مهمی با نام لایحه‌ی صیانت از داده‌های شخصی در بعد از ظهر امروز ششم مرداد خبر داد و این لایحه یکی از وعده‌های دولت و از پارامترهای صیانت از حقوق شهروندی است که علاوه‌بر توسعه‌ی کسب‌وکارهای نوپا باعث توسعه‌ی نظام اعتماد عمومی درکشور می‌شود. جهرمی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد این لایحه چنین گفت:

این لایحه تنها مختص به پیام‌رسان‌ها نبوده و تمامی کسب‌وکارها را شامل می‌شود و امیدواریم پس از این لایحه به لایحه‌ی کپی‌رایت ورود کنیم.

آذری جهرمی در مورد سرنوشت طرح نوآفرین و تصویب نشدن آن نیز اطلاعات تازه‌ای را رسانه‌ای کرد؛ طرح نوآفرین پیش از این قرار بود برای حل معضلات کسب‌وکارهای نوپا در دولت تصویب شود که به گفته‌ی جهرمی به‌دلیل برخی چالش‌ها این مساله به تاخیر افتاد؛ با این حال وزیر ارتباطات از تصویر این طرح در آینده‌ی نزدیک و اصلاح نظام‌های بیمه‌ای، مالیات و تامین مالی کسب‌وکارهای نوپا به کمک آن خبر داد.

جهرمی در بخش ابتدایی صحبت‌های خود در آیین افتتاحیه‌ی الکامپ ۲۴ ایجاد موانع و فیلترینگ غیرکارشناسی را یکی از عوامل بازدارنده‌ی رشد عادی کسب‌وکارهای نوپا اعلام کرد. جهرمی که جوان‌ترین وزیر دولت است با اشاره به پتانسیل‌ها و توانمندی‌های جوانان در عبور از موانع چنین گفت:

تحول دیجیتال در هر شرایطی شکل خواهد گرفت و آینده‌ی کشور در این مسیر رقم خواهد خورد؛ به همین دلیل نمی‌توان با ایجاد موانع و گرفتن حکم فیلترینگ در توسعه‌ی این بخش دست‌انداز ایجاد کرد.

آذری جهرمی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به کسانی که قصد منزوی کردن ایران در بخش فناوری اطلاعات در جهان را دارند نیز اعلام کرد که جوانان ایرانی پشت هیچ در بسته‌ای نخواهند ماند. وزیر ارتباطات همچنین از مسیر در پیش‌گرفته شده توسط نظام صنفی رایانه‌ای در الکامپ ابراز خوشنودی کرد و حضور پر رنگ کسب‌وکارها در این نمایشگاه را مهر تاییدی بر درست بودن این مسیر دانست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات