افزایش تقاضا برای تسلا مدل 3

شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
در پی هجوم مشتریان به سایت ثبت سفارش تسلا موتورز، بازه تحویل تمام نسخه‌های خودروی برقی تسلا مدل 3 از حداکثر ۳ ماهه به ۴ ماه تغییر یافت.
تبلیغات

تقریبا ۱۰ روز پیش، تسلا سایت خود را، مجددا برای فروش و تحویل خودروی برقی مدل 3 باز کرد. خودروساز الکتریکی مدتی پیش با تلاش زیادی به تیراژ ۱۰،۰۰۰ دستگاه تسلا مدل 3 دست یافت؛ به همین علت قصد داشت که تحویل محصولات را با سرعت بیش‌تری پیگیری کند. در ادامه ایلان ماسک از راه‌اندازی شبکه فروش جدید برای تسریع در فرآیند فروش و تحویل خودروی الکتریکی به مشتریان خبر داد. به تازگی سایت فروش و ثبت سفارش این شرکت برای خریداران خودروی برقی تسلا مدل 3 باز شد تا علاقه‌مندان به محصولات دارای شعاع حرکتی بالا، بتوانند انتخاب کنند. در ابتدای باز شدن سایت فروش تسلا، نسخه دوموتوره خودروی برقی مدل 3 با بازه تحویل بین ۲ تا ۴ ماه در دسترس مشتریان قرار داشتند؛ مدل‌های محرک عقب و عملکردی تسلا مدل 3 نیز دارای بازه‌ زمانی بین ۱ تا ۳ ماه بودند.

با این حال هفته گذشته و در فاصله کوتاهی پس از اظهارات ایلان ماسک و باز شدن سایت فروش تسلا، شرایط جدیدی پیش آمد؛ به گفته سایت InsideEVs، تمام مدل‌هایی که پیش از این بازه زمانی بین ۱ تا ۳ داشتند، به ۲ تا ۴ ماه تغییر یافتند. این تغییرات شامل تمام نسخه‌های محرک عقب، تمام چرخ محرک و P خودروی برقی تسلا مدل 3 می‌شود.

تسلا

خریداران تسلا مدل 3 احتمالا متوجه شده‌اند که برآوردهای داده شده در سایت تسلا موتورز با کمی شک و تردید انجام شده‌اند. این امر، خیلی غیرمعمول نیست و گاهی اوقات زمان ثبت سفارش تا مرحله تحویل خودرو در نهایت ۲ هفته طول می‌کشد؛ گاهی اوقات نیز زمان ثبت سفارش تا تحویل خودرو با چند هفته تاخیر نسبت به بازه اعلام شده همراه می‌شود. 

tesla / تسلا خودروی برقی

با این حال، از این تغییر می‌توان نتیجه گرفت که ثبت سفارش‌ خودرو در مدل‌های محرک عقب و پرفورمنس (performance)  تسلا مدل 3 افزایش یافته است. بسیاری از خریداران امیدوارند که تا پایان سال خودروی برقی خود را تحویل بگیرند و به همین علت برای ثبت سفارش مدل 3 هجوم آوردند. هنوز سطح تولید این خودروی برقی در ماه جولای (تیر و مرداد) مشخص نشده است و احتمالا به بیش‌ترین مقدار خود در پایان سه ماهه دوم سال نرسیده باشد. بنابراین همچنان تقاضا برای خرید خودروی برقی تسلا مدل 3 در اوج باقی خواهد ماند و مشتریان نیز باید زمان بیش‌تری برای عرضه نسخه جدید، صبر کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات