واردکنندگان موبایل ۳۲ میلیارد تومان تخلف کردند

پنج‌شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
به گزارش سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی، شرکت‌های واردکننده‌ی گوشی موبایل ۳۲ میلیارد تومان تخلف کرده‌اند.
تبلیغات

پس از انتشار لیست شرکت‌های واردکننده‌ی موبایل که ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت کرده و اقدام به واردات گوشی به کشور کرده‌اند، مشخص شد که برخی از شرکت‌ها اقدام به عرضه‌ی گوشی با نرخ آزاد کرده‌اند؛ بر این اساس با حضور نمایندگانی از گمرک، بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان و نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، کمیته‌ی ویژه‌ای در سازمان تعزیرات حکومتی تشکیل شد تا مستندات همه‌ی این شرکت‌ها بررسی شود.

در همین راستا و پس از بررسی‌ها، رقم تخلف شرکت‌های واردکننده‌ی موبایل مشخص شده و بر این اساس سازمان تعزیرات حکومتی این رقم را اعلام کرده است.

یاسر رایگانی اعلام کرد که تخلف اولیه‌ای که برای شرکت‌های متخلف واردکننده‌ی گوشی همراه برآورد شده، حدود ۳۲ میلیارد تومان است و رسیدگی به پرونده این شرکت‌ها از هفته‌ی آینده آغاز می‌شود.

به گفته‌ی وی، پرونده ۱۴ شرکت از طرف سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و سازمان صنعت، معدن و تجارت به سازمان تعزیرات ارجاع شده و بلافاصله با تاکید رئیس سازمان تعزیرات حکومتی به سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران ارجاع و تعیین شعبه شده است.

براساس گزارش سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی، از کل ۳۲ میلیارد تخلف صورت‌گرفته، یک شرکت ۱۳ میلیارد تومان و شرکت دیگری ۹۰ میلیون تومان تخلف داشته است.

براساس گزارش رایگانی، روند رسیدگی به پرونده‌ی همه‌ی این ۱۴ شرکت از هفته‌ی آینده با فراخوان سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران آغاز می‌شود و براساس آن، این شرکت‌ها یک هفته مهلت دارند تا مستندات قانونی خود را به شعبه‌ی رسیدگی‌کننده ارجاع دهند و در صورتی که نیاز به کارشناسی مجدد نباشد در سریع‌ترین زمان، حکم این پرونده‌ها صادر می‌شود.

بر اساس قانون، یک هفته به این شرکت‌ها برای ارائه‌ی مستندات جدید مهلت داده می‌شود و اگر نیاز به کارشناسی مجدد نباشد، حداکثر در مدت یک ماه این پرونده‌ها تعیین تکلیف می‌شوند.

وی درباره ۲۶ شرکت باقی‌مانده گفت:

با اقدام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در اعلام لیست اولیه‌ی شرکت‌های دریافت‌کننده ارز دولتی، ستادی در سازمان تعزیرات حکومتی به دستور وزیر دادگستری تشکیل و شعبه‌ی ویژه به این موضوع تشکیل شد. ۸ شرکت از این شرکت‌ها یا ارز دولتی را تحویل نگرفتند یا واردات نکردند یا اگر واردات کردند در گمرک باقی مانده و از ۳۲ شرکت باقی‌مانده، شرکت‌هایی که گران‌فروشی کردند به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی شدند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات