عکاسی، از قدیم تا به امروز

چهارشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
بد نیست هر چند وقت یک بار سری به آلبوم‌های قدیمی بزنیم و از دیدن آن‌همه خاطره، سر شوق بیاییم.
تبلیغات

آن موقع‌ها ژست عکاسی اینطوری بود که همه به‌صف کنار هم می‌ایستادند و یک نفر در پشت صحنه زحمت فشار دادن شاتر دوربین را می‌کشید. بعد هم عکس‌ها برای ظاهر شدن راهی چاپخانه می‌شدند. اما الان با وجود گوشی‌های دوربین ‌دار و ظهور عصر عکاسی دیجیتال، مدل عکس گرفتن هم عوض شده. ژست‌ها فرق کرده‌اند و عکس‌های زیبا و پر رنگ و لعاب، بسیاری از صفحات اینترنت را پر کرده‌اند. شاید برای شما پیش آمده باشد که با نگاه کردن به این عکس‌ها دلتان بخواهد مهارت‌های عکاسی خود را تقویت و تجربه کنید یا از این طریق بتوانید درآمدی کسب نمایید. همانطور که می‌دانید اولین قدم همان گامی است که در راه یادگیری عکاسی برمی دارید و همراه شما در این مسیر دوربین شما خواهد بود پس در خرید آن نهایت دقت را باید داشته باشید . اما پیش از هر چیز سری به صفحۀ عکاسی چیست در وبسایت تصویر گران پویا اندیش بزنید تا با جنبه‌های مختلف عکاسی آشنا شوید.

راهنمای خرید دوربین عکاسی

بحث اینکه کدام دوربین بهتر است، نیکون یا کانن؟ همیشه وجود داشته است. اما بیایید امروز این مساله را تا حدی روشن کنیم! این‌که چه دوربین دیجیتالی برای شما بهتر است، به بودجه‌ای که برای خرید دوربین اختصاص می‌دهید، سبک عکاسی و توقع شما از یک دوربین بستگی دارد. برخی دوربین‌ها در عکاسی پرتره خوب عمل می‌کنند، اما در عکاسی حیات وحش ضعیفند؛ برخی دیگر در عکاسی خیابانی عالی هستند اما عملکرد آن‌ها در شب تعریف چندانی ندارند. پس قبل از این‌که جستجو کنید کدام دوربین بهتر است، یک قلم و کاغذ بردارید، و تمام انتظاراتی که از دوربینتان دارید، در آن بنویسید. بعد از انجام این‌کار راحتتر می‌توانید دوربین عکاسی مناسب خودتان را پیدا کنید. برای افزایش اطلاعاتتان در خصوص دنیای عکاسی و دوربین هم می‌توانید از مقالات وبسایت تصویرگران پویااندیش کمک بگیرید.

بازار کار عکاسی در ایران

عکاسی یکی از رشته‌هایی است که در سال‌های اخیر توجه بسیاری به آن شده، و به لطف گسترش شبکه‌های اجتماعی، مردم بیشتر به سمت آن گرایش پیدا کرده‌اند، اما در این میان افرادی هم هستند که علاوه‌بر سرگرمی، از طریق عکاسی کسب درآمد می‌کنند. شما هم می‌توانید با یاد گرفتن اصول عکاسی تصاویری زیبا ثبت کنید و از این طریق مخاطبان بسیاری را به‌سوی خود جذب نمایید. عکاسی کودکان، عکاسی آتلیه، عکاسی خیابانی، عکاسی مجالس، عکاسی پرتره، عکاسی حیات وحش، عکاسی صنعتی، عکاسی خبری و ... زمینه‌هایی هستند که پس از گذراندن دوره‌های لازم می‌توانید در ‌آن‌ها مشغول به‌کار شوید. اگر قصد ورود به بازارکار رشتۀ عکاسی را دارید، توصیه می‌کنیم در دوره‌های عکاسی حرفه‌ای تصویرگران پویا اندیش شرکت کنید، تا بعد از پایان دوره، گواهی معتبر دوزبانه خود را دریافت کنید.

پویا اندیش

برای این‌که عکاس خوبی شوید

برای اینکه عکاس خوبی شوید، اطرافتان را با دقت بیشتری نگاه کنید. سعی کنید به نمایشگاه‌های مختلف عکاسی مراجعه کنید، و با دقت در عکس‌های مختلف، نکات ‌آن‌ها را دریابید. از سوژه‌های مختلف ، چندین بار عکس بگیرید و با مقایسۀ آن‌ها و پیدا کردن نقاط ضعف و قوتشان روز به روز دید خود را بهتر، و عکاسی خود را قوی‌تر کنید.

یک نکتۀ مهم دیگر: خلاقیت داشته باشید و از عکاسی لذت ببرید.

پس از مدتی عکاسی از شما آدم دیگری می‌سازد

عکاسی کردن باعث افزایش تمرکز شما می‌شود، باعث می‌شود که چشمان شما زیبایی‌های بیشتری را ببینند و دنبال کنند. علاوه‌بر این، با عکاسی کردن، انعطاف‌پذیری شما تا حدی افزایش پیدا می‌کند. چرا که نیاز دارید از سوژه‌های مختلف بارها و بارها عکس بگیرید و مدام آزمون و خطا کنید.

و در آخر...

برای حرفه‌ای شدن نیازی نیست که حتما به دنبال سوژه‌های متفاوت و فوق‌العاده باشید، کاری که باید بکنید این است که از سوژه‌های معمولی، عکس‌های متفاوت و ماندگار بسازید. کلاس‌های آموزش عکاسی تصویرگران پویا اندیش به شما کمک می کند تا هر آنچه که از نگاه دیگران معمولی است، با نگاه خلاقانه خود به تصویر بکشید و به آن مفهوم دیگری ببخشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات