هوئیون و شکست انحصار در بازار قلم‌های نوری

یک‌شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
برای سال‌ها وکام بازار قلم‌های نوری را در سطح جهان به‌انحصار خود درآورده بود و تنها انتخاب جدی برای هنرمندان دیجیتال به‌شمار می‌رفت.
تبلیغات

وکام برای سال‌ها بازار قلم‌های نوری را در اختیار داشت، این شرکت با فناوری‌ها و بازاریابی خوب خود جایگاه مستحکمی ساخته بود و فاصله‌ی فراوانی با دیگر تولیدکنندگان ایجاد کرده بود تا جایی که نزدیک شدن به آن هم شوخی به‌نظر می‌رسید؛ مانند همه‌ی تغییرات سریع که در دنیای فناوری شاهد آن بوده‌ایم، به‌نظر می‌آید دوران خوش وکام توسط یک رقیب از راه رسیده‌ی قدرتمند به‌چالش کشیده شده است.

شرکت Huion که برای رقابت با Wacom در چند سال اخیر بودجه‌ی هنگفتی به‌تحقیقات و تولید اختصاص داده بود، اکنون به‌شکل مناسبی رشد نموده و جایگاه مناسبی در اروپا و آمریکا به‌دست آورده است. پیش‌تر شرکت‌های دیگری نیز سعی در تولید محصولاتی برای رقابت با وکام کرده بودند؛ ولی به‌علت اختلاف شدید کیفیت در عمل کاری از پیش نبرده بودند. هوئیون روند کاملا متفاوتی را در پیش گرفت.

هوئیون

هوئیون از سال ۲۰۰۷ کار خود را روی تحقیقات فناوری‌های پایه آغاز کرد و سال‌به‌سال توانایی خود را گسترش داد و در نهایت زمانی که به‌کیفیت مناسب رسید با تولید مدل‌های متنوعی از قلم‌‌های نوری، قلم‌های نوری مانیتوردار و حتی تخته‌های نوری و بازاریابی مناسب به‌نقطه ضعف بزرگ وکام یعنی قیمت بالا حمله کرد و با ارائه‌ی محصولات باکیفیت ولی با قیمتی بسیار پایین‌تر نسبت به ‌وکام، به‌سرعت تبدیل به یک بازیگر عمده شد. مانند هر برند تازه وارد، کار برای هوئیون نیز در ابتدا سخت بود، اینکه بتواند اعتماد مصرف‌کنندگان را به‌خود جلب کند، کاری پیچیده و پرریسک به‌نظر می‌رسید؛ ولی به‌مرور زمان و با بازخوردهای مناسبی که به‌دست آورد توانست خود را تثبیت کند.

هوئیون

در طول یک سال گذشته هوئیون با معرفی سری H برای قلم‌های دیجیتال عادی و سری Kamvas برای قلم‌های دیجیتال مانیتوردار در کنار محصول پرطرفدار و کلاسیک خود، با نام ۱۰۶۰ عملا به یک بازیگر اصلی در بازار تبدیل شده است. با توجه به‌اینکه هوئیون به‌طور رسمی در ایران حضور پیدا کرده است، می‌توانید جهت اطلاعات بیشتر به‌آدرس سایت فارسی آن به‌نشانی www.huiontablet.ir‌ مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات